beantwoord

upgraden meereisretour?

  • 19 April 2024
  • 13 reacties
  • 155 Bekeken

Ik heb voor mijn verjaardag dit jaar niet 1 maar 3 kadootjes ontvangen. Dank NS! Ik wil 2 kadootje, 1e klas reizen en en meereisretour, volgende week donderdag gaan gebruiken samen met vriendin. In de voorwaarden vh meereisretour staat niet of deze dan ook voor 1e of 2e klas geldt. Als ik (met kadootje) 1e klas ga reizen, mag mijn vriendin op mijn meereisretour-kadootje ook 1e klas meereizen. Of moet ik dan bij het verzilveren van het meereisretour nog iets doen? Bijvoorbeeld upgraden? En zo ja, wat zijn dan de kosten van het upgraden? 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 19 April 2024, 13:44

Bekijk origineel

13 reacties

Waarschijnlijk staat in de voorwaarden dat u twee cadeautjes niet samen kunt gebruiken. De voorwaarden kunnen verschillen per actie, dus ik raad u aan om dat nog even te checken.

U kunt natuurlijk wel zelf (tegen het tarief dat bij uw abonnement hoor) upgraden naar de 1e klas. 

Bedankt voor het meedenken! Dat je de twee kadootjes niet tegelijktijdig kunt gebruiken staat niet in de voorwaarden. En ja, dat ik kan upgraden weet ik, maar of dat in dit geval (verzilveren kadootje) moet en zo ja  wat de kosten van het upgraden van een meereisretour zijn, dat zou ik graag vooraf willen weten. 

En, dankzij reactie van Jan, zou ik toch ook graag zeker weten of ik beide kadootjes (upgrade 1e klas voor 2,50) en meereisretour (8,95) voor dezelfde reis mag gebruiken! 

Acties kunnen helaas niet met elkaar worden gecombineerd voor 1 persoon, maar als het gesplitst wordt tussen 2 personen, dan kan dit. Het Meereisretour is geldig in dezelfde klasse als de hoofdreiziger (met wie er wordt meegereisd).

En, dankzij reactie van Jan, zou ik toch ook graag zeker weten of ik beide kadootjes (upgrade 1e klas voor 2,50) en meereisretour (8,95) voor dezelfde reis mag gebruiken! 

Dan moet u toch echt controleren wat er in de voorwaarden staat. Wij kunnen hier die voorwaarden niet bekijken.

Reputatie 7
Badge +3

Als de twee actiekaartjes door twee verschillende personen worden gebruikt, wordt dit niet gezien als combineren. Dit is eerder ook bevestigd door een moderator. De ene persoon kan dus de 1e klas upgrade gebruiken, en de andere persoon het meereisretour. Het antwoord van de moderator ging zelfs over precies dezelfde combinatie.

Waar vind ik dit dan in de voorwaarden? Ik kan ze niet vinden. De verjaardags kadootjes mail en de voorwaarden die daarbij expliciet worden genoemd, suggereren zelfs dat je ze wel voor dezelfde reis kunt gebruiken. In die mail staat 'kadootje voor jezelf' (1e klas) en 'traktatie voor iemand'(meereisretour). 

Reputatie 7
Badge +3

Dat zeg ik toch ook? 🙂  Wat jij wil, mag gewoon.

En bovendien lijkt met dit 1 (verjaardags)actie) en is combineren dus toch niet aan de orde? 

Ja, Freeze, maar ik wil ze allebei zelf verzilveren, want is verrassend voor mijn vriendin! Bovendien wil ik graag dat NS moderator dit bevestigt.

Ik heb mijn bericht hierboven aangepast. :)

Reputatie 7
Badge +3

Ja, Freeze, maar ik wil ze allebei zelf verzilveren, want is verrassend voor mijn vriendin! Bovendien wil ik graag dat NS moderator dit bevestigt.

Het gaat er niet om wie ze verzilvert, maar wie er mee reist. Je moet de naam van je vriendin invullen op het Meereisretour. Zij reist dan dus met het Meereisretour als vervoerbewijs, en jij reist zelf met je abonnement + 1e klas upgrade als vervoerbewijs.

Dankjewel Freeze! 

Reageer