beantwoord

teveel afgeschreven

  • 27 April 2024
  • 13 reacties
  • 371 Bekeken

Ik ben op de heenweg van Amsterdam Bijlmer Arena 12:26 naar Amsterdam Centraal 12:43 gereisd. Op de terug weg ben ik van Amsterdam Centraal 18:41 naar Hilversum Media Park 19:12 gereisd. Echter is er €20 van mijn rekening afgeschreven terwijl dit €3,10 + €6,70 had moeten zijn (vol tarief 2e klas). Hoezo is er dan €20 afgeschreven?

 

icon

Beste antwoord door Re.tep 27 April 2024, 22:46

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4

Dan heb je (zeer waarschijnlijk) ergens niet goed in-  uitgecheckt.

Dit kan je zelf herstellen via:

  • Ga naar uitcheckgemist.nl.
  • Vul je OV-chipkaartgegevens in.
  • Kies de rit die je wilt aanpassen bij Halte of station. Je geeft aan bij welke halte of op welk station je bent in- en uitgestapt. Wij berekenen wat de rit heeft gekost. Je krijgt je geld terug als je te veel hebt betaald.
Reputatie 3

Ja waarschijnlijk is het er iets fouts gegaan tijdens check -in/-out, want dan is het 20 euro (voor mogelijk zwart rijden). Maar wat ik dan wel bijzonder vind, is dat het 2 verschillende ritjes waren. Ik zou vermoeden dat er wel een van de 2 bedragen ook erbij vermeld horen te staan.

 

Gebruikt u misschien toevallig meerdere pasjes? Het kan voorkomen dat u incheckt met uw bankpasje(of andere dergelijke) en daarna uitcheckt  met uw ov chip(of andere etc.)

Ik heb bij beide keren in en uitchecken gebruik gemaakt van apple pay. Ik heb geen ov-chipkaart. Ook moest ik bij 3 van de 4 keer door poortjes en weet ik zeker dat ik aan het eind ook heb uitgecheckt. 

Nou, mijn dochter en haar hele vriendinnengroep heeft precies hetzelfde tussen Nijmegen en Arnhem en ze hebben allemaal gewoon hun bankpas gebruikt voor het in- en uitchecken, dus er is gewoon iets misgegaan bij de NS.

Wat moeten ze nu doen?

Nou, mijn dochter en haar hele vriendinnengroep heeft precies hetzelfde tussen Nijmegen en Arnhem en ze hebben allemaal gewoon hun bankpas gebruikt voor het in- en uitchecken, dus er is gewoon iets misgegaan bij de NS.

Wat moeten ze nu doen?

Waarschijnlijk hebben ze ingecheckt bij Arriva en uitgecheckt bij NS of omgekeerd. Je kunt niet zomaar een willekeurig poortje/paaltje gebruiken. Neem contact op met de klantenservice van zowel NS als Arriva.

Nou, mijn dochter en haar hele vriendinnengroep heeft precies hetzelfde tussen Nijmegen en Arnhem en ze hebben allemaal gewoon hun bankpas gebruikt voor het in- en uitchecken, dus er is gewoon iets misgegaan bij de NS.

Wat moeten ze nu doen?

Waarschijnlijk hebben ze ingecheckt bij Arriva en uitgecheckt bij NS of omgekeerd. Je kunt niet zomaar een willekeurig poortje/paaltje gebruiken. Neem contact op met de klantenservice van zowel NS als Arriva.

Nee dat kan niet, want dan zou er bij Arriva ook iets zijn afgeschreven. Bovendien zijn de meiden gewend om met de trein te gaan en hebben niet allemaal ineens het verkeerde poortje gepakt. En ze weet 100% zeker dat er stond ‘in’ bij het inchecken en ‘uit’ bij het uitchecken. Er is echt iets misgegaan denk ik bij NS.

Wat kan ze nu doen? 

Reputatie 6

Gaat dit om een rit op 27 april? Dan is het mogelijk dat dit onder een storing is gevallen tussen NS en OVPay.

In plaats van de ritprijs zijn op enkele ritten op die dag het instaptarief van € 20,00 in rekening gebracht, dat is natuurlijk niet de bedoeling en dit is al gecorrigeerd door oNS. Je kunt hier de gegevens van je rit invullen om de rit op te zoeken. Er dient een + bij het bedrag van de rit te staan, dit betekent dat het al is aangepast en dan kan je de terugbetaling binnen 5 werkdagen terug verwachten. Zie je dit niet terug? Het kan zijn dat het nog aangepast wordt, geef het een paar dagen en controleer het dan opnieuw. Als het na een week nog steeds fout staat, neem dan contact met ons op! 

Badge +3

Er is blijkbaar iets mis gegaan. Zie https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht

Is je reis op zaterdag van Nijmegen naar Arnhem wel correct (€ 4,90) ❓

 

Reputatie 7
Badge +1

Gaat dit om een rit op 27 april? Dan is het mogelijk dat dit onder een storing is gevallen tussen NS en OVPay.

In plaats van de ritprijs zijn op enkele ritten op die dag het instaptarief van € 20,00 in rekening gebracht, dat is natuurlijk niet de bedoeling en dit is al gecorrigeerd door oNS. Je kunt hier de gegevens van je rit invullen om de rit op te zoeken. Er dient een + bij het bedrag van de rit te staan, dit betekent dat het al is aangepast en dan kan je de terugbetaling binnen 5 werkdagen terug verwachten. Zie je dit niet terug? Het kan zijn dat het nog aangepast wordt, geef het een paar dagen en controleer het dan opnieuw. Als het na een week nog steeds fout staat, neem dan contact met ons op! 

Ik zag op X ook al een flink aantal klachten hierover ook bijvoorbeeld bij passage van station Eindhoven. Ik vermoed dat OV Pay het niet heeft aangekund door het grote aantal transacties op die dag. Wel weer heel vervelend zoiets. Zou niet moeten kunnen.

 

 

Badge +3

Voor Renee lijken de reizen in Amsterdam en naar Hilversum nog helemaal niet bekend, dus die 20 euro lijkt om een reis van Nijmegen naar Arnhem te gaan, en gezien de + krijgt ze de teveel betaalde € 15,10 al terug.

Reputatie 7
Badge +1

OV Pay geeft inmiddels dit aan op hun eigen pagina. 

 

 

Badge +3

Keurig, dus voor @Renee Petiet kijk het nog een paar dagen aan.

Dankjulliewel allemaal!

Reageer