Onlangs moest ik rennen om mijn trein te halen en checkte ik snel in op Amersfoort station.
Tijdens de controle bleek dat ik niet bij NS heb ingecheckt maar bij Connection. Erg vervelend want uitchecken bij Connection kan niet op Amsterdam Centraal. Maar helaas was de conducteur ook nog eens onbegripvol en gaf mij een boete. Het was namelijk niet aan hem om mij coulance te geven maar aan de NS.
Toen de boete binnen kwam heb ik dan ook bezwaar ingediend. Ook kon ik mij niet voorstellen dat ik de eerste was die deze fout heeft gemaakt. En ja hoor, dit hele forum staat vol met soortgelijke gevallen. Ik zie ook dat er coulance mogelijk is als dit de eerste keer is (wat bij mij het geval is). Maar tot mijn verbazing kreeg ik van jullie customer medewerker Alna Hegen te horen dat er bij mij geen coulance mogelijk is. Waarom? Omdat de conducteur die mij een boete heeft gegeven, genoteerd heeft dat er geen coulance mogelijk is. Hij is degene die mij verwezen heeft om met NS contact op te nemen maar waarom zou het bij voorhand beslissen dat er geen coulance mogelijk is. Heb hem de reden niet eens mogen uitleggen omdat het niet zijn zaak was. Ik ben dan ook erg verbaasd over de onvriendelijke houding van zowel de conducteur als Alna Tegen. Naast de boete van Connection, zit ik dus met een boete van de NS.
Barbara W (waar wel coulance is toegepast)
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/in-uit-checken-in-station-amersfoort-waarom-staat-er-een-connexxion-poortje-midden-in-het-station-17348
Beste antwoord door Slidestops
Bekijk origineel