beantwoord

declaratie

  • 24 March 2024
  • 10 reacties
  • 124 Bekeken

Weet iemand waarom het, standaard, 3 weken duurt voordat mijn reis (woon-werk) compleet in mijnNS staat. Staat wel in OV-chip. En altijd ontbreekt de busreis terug. 

icon

Beste antwoord door Momo 24 March 2024, 16:59

Bekijk origineel

10 reacties

Goedemiddag, verhoevenjos, Welkom op de NS Community!

Het duurt gemiddeld 3 á 5 werkdagen voordat het overzicht is bijgewerkt. Als er reizen zijn gemaakt met andere vervoerders, dienen wij de gegevens af te wachten van de desbetreffende vervoerder voordat wij deze gegevens kunnen doorvoeren in het overzicht. Mijn excuses voor het ongemak!

 

OV-chipkaart heeft als eerste het overzicht omdat de reizen zijn geregistreerd met de OV-chipkaart.

Reputatie 7
Badge +3

Ook bij reizen gemaakt met NS kan het tot 3 weken duren voor deze in de reishistorie staan. Eigen ervaring. Speelt overigens meen ik alleen met NS Flex, niet bij reizen op saldo. 

Badge +3

Ook bij reizen gemaakt met NS kan het tot 3 weken duren voor deze in de reishistorie staan. Eigen ervaring. Speelt overigens meen ik alleen met NS Flex, niet bij reizen op saldo. 

Sterker nog, bij NS Flex (en reizen met NS) staan ze gewoon meteen in de NS app of in Mijn NS op de website, bij je recente NS transacties!

Maar ja, voordat ze in je OV Reishistorie komen te staan⁉
Dat weet dus niemand! 😥

Wacht het gerust dus een paar weken af… 😴
Het antwoord van @Momo klopt dus (niet door mij gemarkeerd)
en @Tochjo met de kers op de appelmoes…

Badge +3

Ik had ook te maken met busreizen die pas na ruim twee weken in mijn reishistorie verschenen bij NS Flex. Altijd de terugreis, de heenreis stond er na een paar dagen al. Ik heb me daarover beklaagd bij NS, tot het klachtenloket openbaar vervoer aan toe, want ik had maar twee weken om deze reizen te declareren. Daaruit kwam alleen de mededeling dat NS die betreffende reizen pas na meer dan 10 dagen kreeg aangeboden vanuit Translink en de busvervoerder, en dat ze gingen kijken of ze daar iets aan konden doen.

Aangezien de reizen wel direct in het overzicht bij Mijn OV-chip stonden, vond ik het maar een matig antwoord. Toen het nogmaals gebeurde heb ik maar eieren voor mijn geld gekozen en het Bus Tram Metro-deel van NS Flex laten uitzetten, en automatisch opladen geactiveerd. Ik reis nu in de bus weer op saldo en kan direct na thuiskomst de declaratie doen.

Badge +3

Daaruit kwam alleen de mededeling dat NS die betreffende reizen pas na meer dan 10 dagen kreeg aangeboden vanuit Translink en de busvervoerder, en dat ze gingen kijken of ze daar iets aan konden doen.

Joh, de transacties staan vaak zelfs al gewoon in Mijn NS!

Maar dus niet in het Mijn Reizen overzicht een dag of wat later.

BTM op saldo van je kaart of met bankpas (OVpay) natuurlijk altijd prima! 🙄

Een al bekende in/uitcheck pas weken later verwerken (@Momo naar North Sea Jazz of zo) gaat boven mijn pet, 

Reputatie 7
Badge +3

Bij mij was het een keer zo dat ik op een vrijdagmiddag met NS en RET metro naar Rotterdam Ahoy ging en kort na middenacht weer terug met RET metro en NS. De beide RET ritten stonden als eerste in de MijnNS reishistorie, ik meen na 1 of 2 dagen, de terugrit met NS na 3 dagen en de heenreis met NS na 3 weken. Op dat moment had ik Flex Weekend Vrij met dal korting, de terugreis die al na 3 dagen in het overzicht stond was dus voor €0, de heenreis waarbij het 3 weken duurde was met 40% korting, alsof het berekenen van de ritprijs met korting zo lang moest duren (werken ze bij NS soms nog met ouderwetse telraampjes of zo?).

Sterker nog, bij NS Flex (en reizen met NS) staan ze gewoon meteen in de NS app of in Mijn NS op de website, bij je recente NS transacties!

 

De reis waarbij het zo lang duurde, stond al die tijd ook niet bij mijn recente NS transacties.

Badge +3

Nou ja dat dus!

(had mijn vorige reactie nog wat aangepast en jou ge-mentioned als voorbeeld).

Hoe dan ook, als de laatste transacties bekend zijn (in Mijn NS zichtbaar zelfs!) dan zou die reis de volgende dag gewoon in je Reishistorie moeten staan, toch ⁉

Reputatie 7
Badge +3

Ook bij reizen gemaakt met NS kan het tot 3 weken duren voor deze in de reishistorie staan. Eigen ervaring. Speelt overigens meen ik alleen met NS Flex, niet bij reizen op saldo. 

Het antwoord van @Momo klopt dus (niet door mij gemarkeerd)
 

Mijn antwoord is vooral een constatering dat het tot 3 weken kan duren, niet waarom dat zo is. Want op die vraag is al die tijd nog geen echt goed bevredigend antwoord gekomen. 

 

Badge +3

Mijn antwoord is vooral een constatering dat het tot 3 weken kan duren, niet waarom dat zo is. Want op die vraag is al die tijd nog geen echt goed bevredigend antwoord gekomen. 

Het duurt gewoon soms/vaak te lang, ook al hebben we met zijn allen het geduld van de wereld 😥

Een bevredigend antwoord? Keep dreaming, wishful thinking (maar goed, dat wisten we al heel lang)

Soms is een moderator nog wel bereid om iets simpels of lastigs voor je te regelen, dat dan weer wel.😴

Badge +3

@verhoevenjos lees en huiver, maar onder de streep klopt het eigenlijk altijd wel 😅

 

Reageer