factuur in delen betalen

  • 29 April 2024
  • 5 reacties
  • 99 Bekeken

Beste,

 

Is het mogelijk om de factuur van mijn flex abonnement in twee delen te betalen?

 

met vriendelijke groet,

yente krijger 


5 reacties

Reputatie 7
Badge

Dat kunt u het beste navragen bij de klantenservice. 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dat is in principe wel mogelijk door handmatig een deel van het bedrag over te maken, maar dan zal je alsnog de gebruikelijke herinneringen krijgen dat je factuur nog niet (geheel) betaald is, en is het na een dag of 25 einde verhaal en gaat het alsnog naar een incassobureau met 40 euro extra kosten. Daar win je dus geen tijd mee.

Beter dus op tijd betalen, desnoods iemand vragen om het voor te schieten. Betalingsregelingen (in de zin van gespreid betalen in een paar maandelijkse termijnen) doet de NS volgens mij niet snel aan, want een volgende factuur zal ook gewoon betaald moeten worden.

Edit: zie de reacties van @Thom en @mrfreeze hieronder.

Bij instanties zoals de Belastingdienst, zorgverzekeraars, woningcorporaties en (sommige) energieleveranciers is zoiets wel een optie, dus als je daar even een betalingsregeling afsluit kan je misschien je NS factuur betalen! 🤣

Reputatie 7
Badge +4

NS heeft deze mogelijkheid wel, maar dat is maar heel beperkt. Het mag een enkele keer en dan nog via strikte voorwaarden. Bovendien mag het niet structureel. Neem hiervoor contact op met Klantenservice, want er zijn wel voorwaarden.

Verder is mijn informatie een tijd geleden gelezen. NS past regelmatig de voorwaarden aan zonder kennisgeving. Ik kan het zo snel niet vinden in de oude posting.

in zijn algemeenheid zijn de workarounds die hierboven worden genoemd beperkt werkbaar. Betaal op tijd, dat is ook afgesproken met NS, en het is een contract waar mensen zich aan te houden hebben. 

Reputatie 7
Badge +3

De laatste reactie van een moderator hierover is volgens mij:

 

Zodra een eerste herinnering is gestuurd is een betalingsregeling mogelijk. Dit maximaal 2x per kalenderjaar met een max. van 6 termijnen per keer.

 

Maar het is inderdaad niet onmogelijk dat dit inmiddels weer veranderd is 🙂

Badge +3

Ah, dank @Thom en @mrfreeze.

Ik zat in mijn hoofd met een mislukte incasso(machtiging) waar je weinig anders te horen krijgt dan per ommegaande te betalen (zonder uiterste datum erbij).

Wat bij mijn mislukte incasso van € 0,08 natuurlijk geen probleem was… 😅

Reageer