Feedback over NS Flex: onze klanten zijn tevreden!

  • 22 March 2018
  • 30 reacties
  • 3694 Bekeken


Toon eerste bericht

30 reacties

Badge +3
Ik had ervoor naar Amersfoort moeten reizen. Ik neem aan dat ik daar niet achter een computer was gezet om op een forum wat ideeën te spuien 😄
Sinds een maand heb ik ook een Flex-abonnement. Tot nu toe bevalt het goed, hoewel er nog wel een paar verbeterpunten zijn.

Positief:
  • Dat je een keuze hebt uit allerlei verschillende abonnementen
  • De mogelijkheid om deze maandelijks te wisselen
  • Het online wisselen van klasse, zelfs nog na het inchecken
Negatief:
  • Uitchecken gemist - dat ging voorheen veel gemakkelijker.
NS flex met traject vrij zou heel handig zijn. Komt dit er nog?
NS flex met traject vrij zou heel handig zijn. Komt dit er nog?

Er wordt wel gekeken naar extra opties voor de abonnementen bij NS Flex. Of Traject Vrij hier ook direct bij hoort kan ik helaas niet nagaan. We hopen ergens dit jaar nog meer opties te kunnen presenteren. Wanneer dit precies is, is helaas ook nog onduidelijk.
Badge +3

Hoi H @boze Belg,

Een gepauzeerd Flex abonnement (Flex Basis/zonder abonnement) zou je op elk moment moeten kunnen wijzigen naar Weekend Vrij, zónder iDeal betaling want je bent immers al klant!

Mocht dat (wegens verplicht een maand tussen wijzigingen óf als er toch om een iDeal betaling gevraagd wordt!?) niet online lukken dan kan het alsnog via de NS Klantenservice inderdaad.

Voor gevallen waar je saldo nodig hebt (veerpontjes, watertaxi, nachtbussen, flexbusjes op afroep die NS Flex niet herkennen) kan je dat alleen niet meer laden bij NS kaartautomaten, maar nog wel bij supermarkten e.d. of online bestellen (edit: oeps, ook alleen iDeal) en dan even ophalen. Dat ophalen kan ook bij NS automaten.

(je mag ook mij benaderen voor online saldo bestellen op jouw ov-chipkaart indien nodig, en dan stuur ik je wel een ‘tikkie’ om me terug te betalen!)

Automatisch saldo opladen aan zetten kan volgens mij ook gewoon bij automaten in winkels  e.d. en dat bijt verder niet met NS Flex.

Weekend Vrij op saldo voor een maand bestaat al lang niet meer, en kon je ook niet aanschaffen zonder iDeal, maar moest ook met hulp van de Klantenservice (in jouw geval tijdelijk reisrecht bij een balie regelen).

Toegegeven, voor saldo laden in Sluis moet je inderdaad naar Boekhandel van Remortel, Nieuwstraat 25, 4524EC SLUIS

Reageer