beantwoord

Onbedoeld dalvoordeel betaald

  • 19 April 2024
  • 6 reacties
  • 152 Bekeken

Beste,

Ik zag zojuist dat ik al sinds oktober 2023 een dal voordeel abonnement op mijn NS kaart heb staan. Ik heb hier al 7 maanden maandelijks 5,60 voor betaald zonder dat ik het door had. Ik ben student, dus reis ik in het weekend gratis en doordeweeks met korting vanwege mijn studenten korting. Dit dal voordeel heeft naar mijn weten dus geen enkele zin gehad. Ik heb het net opgezegd en ik hoop dat dit verder geen negatieve gevolgen heeft. Mijn vragen zijn hoe het kan dat ik zonder het door te hebben ineens dal voordeel op mijn kaart kon krijgen en of ik het geld dat ik compleet overbodig heb betaald iedere maand (in totaal 39,20) teruggestort zou kunnen krijgen. 

Ik dank u hartelijk voor uw aandacht en ik ben benieuwd naar uw reactie.

Joost Groenendijk

Kaartnummer: 3528 **** **** ****
Naam: J.D. Groenendijk

icon

Beste antwoord door mrfreeze 19 April 2024, 11:13

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Mooi dat u uw gegevens hier neerzet maar daar kunnen wij helemaal niks mee. Neem contact op met de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi JDGroenendijk,

Een abonnement komt niet spontaan op een OV-chipkaart te staan, dus dit zal je toch een keer besteld hebben, lijkt me. Overigens heb je hier als het goed is ook maandelijks een e-mail met de aankondiging van de factuur over gekregen.

Heb je het abonnement nu gewijzigd naar Flex Basis of echt helemaal stopgezet? Want de combinatie Flex + SRP werkt niet goed. Met Flex Basis ga je waarschijnlijk doordeweeks vol tarief betalen. Zorg dus dat je Flex helemaal opzegt, en bevestig dit bij een kaartautomaat om het ook daadwerkelijk van de OV-chipkaart te verwijderen.

Voor eventuele restitutie dien je inderdaad contact op te nemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Reputatie 7
Badge +3

NS geeft geen restitutie achteraf voor niet gebruikte abonnementen. Je had er immers gebruik van kunnen maken. Dat jij een SRP hebt, kan NS niet zien.

Je trekt daarbij pas 7 maanden later aan de bel. Je kreeg toch facturen? Dit abonnement moet je zelf hebben afgesloten, anders kan het niet van jouw rekening afgeschreven worden. Zeg het volledig op en haal het van jouw kaart voor je extra kosten krijgt door de combinatie flex en SRP.

Ik zag zojuist dat ik al sinds oktober 2023 een dal voordeel abonnement op mijn NS kaart heb staan. Ik heb hier al 7 maanden maandelijks 5,60 voor betaald zonder dat ik het door had. 

Het lijkt me toch verstandig de af/bijschrijvingen op je rekening vaker dan eens per 7 maanden te controleren. Of zeg ik nou wat raars?

Reputatie 7
Badge +3

Ik zag zojuist dat ik al sinds oktober 2023 een dal voordeel abonnement op mijn NS kaart heb staan. Ik heb hier al 7 maanden maandelijks 5,60 voor betaald zonder dat ik het door had. 

Het lijkt me toch verstandig de af/bijschrijvingen op je rekening vaker dan eens per 7 maanden te controleren. Of zeg ik nou wat raars?

Ja, je zegt wat raars. TS is namelijk niet de 1e bij deze community die restitutie wilt hebben van maandenlange betalingen.

Badge +3

NS geeft geen restitutie achteraf voor niet gebruikte abonnementen. Je had er immers gebruik van kunnen maken. Dat jij een SRP hebt, kan NS niet zien.

Als je aan kunt tonen dat je al een tijdlang een SRP hebt wil de NS nog wel eens coulant zijn bij overbodige (en ongebruikte!) abonnementen zoals Dal Voordeel, maar verwacht in ieder geval niet meer dan 3 maanden terug.

Reageer