OVpay werkt niet in de bus

  • 13 September 2023
  • 36 reacties
  • 858 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 7

Als een draadje in het forumonderdeel ‘off-topic’ ineens niet meer gaat over het onderwerp waar het mee begonnen is, is dat draadje dan off-off-topic ?

Reputatie 7
Badge +3

@BrunoEst Wat begrijp je niet aan ‘off-topic’?

In de huisregels staat dat je je vraag bij het juiste onderwerp moet plaatsen. Als dat er niet is dan kun je daar zoals op bijna ieder ander forum ‘off-topic’ voor gebruiken.

Als het niet de bedoeling is om iets in ‘off-topic’ te vragen dan hoor ik dat graag van een moderator.

Reputatie 7

De huisregels van deze community lijken mij toch voldoende duidelijk. Het zou mij dan ook zeer verbazen als @iMark ook deze regels niet zou begrijpen

 

Reputatie 7
Badge +3

@Tamzin Wat begrijp je niet aan ‘off-topic’ in dit gedeelte van de community?

Dit gaat om de interne procedure van busvervoerders hoe om te gaan met betalen bij storingen met in/uitchecken. Dat zal per bedrijf en wellicht zelfs per vestiging verschillend zijn en dat kun je dus het beste op dat niveau navragen.

Je begrijpt dus niet wat ‘off-topic’ betekent. Kan gebeuren.

Ik heb uitgelegd waarom ik de vraag hier gesteld heb. Er zijn in deze community veel ervaren OV-reizigers met veel kennis. Beschouw het als een compliment voor deze community.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb Transdev inmiddels gevraagd wat de procedure is wanneer OVpay niet werkt.

Reputatie 5

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit gewoon heel erg per buschauffeur verschilt, maar dat de meesten je gewoon meenemen zonder dat je ingecheckt bent.

Hoe dit officieel zit en of je recht hebt op teruggave van het verschil als je een kaartje moet kopen weet ik niet. Er is op de website van OVpay of vervoerders niet echt iets over te vinden. Heb dit ook niet voorbij zien komen bij bijvoorbeeld een geschillencommissie of een rechter en dat komt het misschien ook wel nooit.

Je zou de vervoerder(s) de vraag natuurlijk via e-mail of een contactformulier kunnen stellen.

@Tamzin Wat begrijp je niet aan ‘off-topic’ in dit gedeelte van de community?

Dit gaat om de interne procedure van busvervoerders hoe om te gaan met betalen bij storingen met in/uitchecken. Dat zal per bedrijf en wellicht zelfs per vestiging verschillend zijn en dat kun je dus het beste op dat niveau navragen.

Reputatie 7
Badge +3

@Tamzin Wat begrijp je niet aan ‘off-topic’ in dit gedeelte van de community?

Reputatie 7
Badge +3

Alleen snap ik niet waarom u dit post op een forum van NS terwijl het over een busbedrijf gaat.

Omdat er nogal wat doorgewinterde OV-gebruikers zijn stel ik de vraag hier off-topic.

 

Of moet je eerst een veel duurder kaartje kopen en het prijsverschil terugvragen aan de vervoerder?

Het prijsverschil terugvragen lijkt me sowieso verstandig.

Alleen snap ik niet waarom je dit post op een forum van NS terwijl het over een busbedrijf gaat. Ik zou eerst bij het busbedrijf navraag doen naar hun procedure.

Reputatie 3

Goede vraag; best vreemd natuurlijk. Als de chippalen het helemaal niet doen, dan is het ook niet zo dat iedereen opeens een kaartje moet kopen. Had ik laatst nog in een bus van arriva, iedereen kon gewoon gratis doorlopen.

Reageer