beantwoord

2 OV CHIP Kaarten inlog.

  • 8 April 2024
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

Bij mijn NS:  Om een 2e OVChipkaart abonnement te zien te krijgen is er geen enkele knop aanwezig. Het blijkt dat allereerst de eerste kaart ”verwijderd” moet worden voordat een 2e in beeld komt. Daar deinst de gebruiker van terug. Daarom probeer ik deze 2e dan maar weer in te voeren. Maar dan wordt gezegd dat die al gekoppeld is zonder dat hij er staat. Hij stond tevoren nergens. Dat is zeer misleidend. Maar het blijkt, anders wordt de 2e niet zichtbaar. Tijdelijk staan ze er dan alle twee.  Om later beide  kaarten weer te zien moet een van de twee weer verwijderd worden om de andere ter zien. Wat een heisa. 

Waarom niet telkens beide geldige kaarten tonen zodra correct is ingelogd  (een inlog voor twee kaarten op een adres). 

icon

Beste antwoord door MoDe 8 April 2024, 00:50

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb 3 kaarten in mijnNS staan en kan ze alle 3 zien. Op 2 kaarten staan abonnementen en die kan ook zien. Via mijnNS in de app zie ik ze ook alle 3 staan.

De kaarten staan wel alle 2 op jouw naam?

Je kunt het beste telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ik zou het inderdaad navragen bij de Klantenservice, want ik had ook drie kaarten (waarvan ik van twee de contracthouder was, de andere hoorde bij een andere account maar dat is geen probleem).

Al zou ik de kaart van bijv. mijn buurvrouw willen koppelen, dat kan gewoon. Ze krijgt dan wel een e-mail dat de kaart door iemand anders gekoppeld is en kan dat met één druk op een knop ongedaan maken. Dat zou eigenlijk andersom moeten zijn (vooraf toestemming geven).

Voor de rest kan je van een ‘vreemde’ kaart alleen het abonnement en reishistorie inzien. Dingen wijzigen kan niet, en de facturen krijg je ook niet te zien.

Je kunt vreemd genoeg wel Klassewissels doen en Samenreiskorting aan zetten (maar waarom zou ik, voor mijn buurvrouw of wie dan ook?)

Reageer