Beste community,
Vorige week zaterdag kreeg ik een boete omdat ik de ov chip van mijn vriendin per ongeluk heb gepakt. Ik leg het rustig uit aan meneer, (die overigens echt 3 minuten voor eindstation de boete trots uitschreef) hij begint ook stellig over identiteitsfraude en ik moest mijn vriendin bellen. Ik vond dit best raar, wel kreeg ik de boete hoewel ik uitleg aan hem dat ik de verkeerde heb gepakt want ik heb zelf vrij reizen (studenten OV) in het weekend.
Vervolgens bel ik de klantenservice om de boete aan te kaarten, zij vertelt mij dat ik moet wachten op de brief. De brief eenmaal aangekomen bel ik, mevrouw vertelt mij dat de boete geblokkeerd is in het systeem en ik er niks aan kan doen… Sinds wanneer kan je niet tegen je boetes in???
Hoewel ik begrijp dat het ‘Coulancebeleid’ een keer ophoud, vind ik het toch gek dat ik geen bezwaar kan en mag maken…
Ik vond dit een gek gebeuren en al helemaal geen NS-esque benadering van problemen…
Dank voor het lezen,
Thomaster