beantwoord

extra kosten verlopen ov kaart

  • 23 March 2024
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Ik sta op het station om naar mijn werk te gaan, kan ik niet inchecken omdat de kaart verlopen is.... In kleine lettertjes staat er inderdaad 20 maart verlopen, verder geen bericht van gehad. Helaas dus niets gezien.

 

Op ns app zie ik geen 40% korting optie dus ik moet nu met mijn bankkaart inchecken…

 

Dit weekend reis ik 2x op en neer van ede wageningen naar Amsterdam. Das met vol tarief dus ruim 60 euro (!!) extra dan gewoon op basis van dal vrij, het abonnement wat ik momenteel heb.…

 

Is dit op te lossen? Refund? Of desnoods een qr code dat ik toch, zonder kaart op mijn abonnement kan reizen? Dis echt wel erg veel ineens....

icon

Beste antwoord door Robert B 23 March 2024, 14:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5

Bel de klantenservice en vraag om “tijdelijk reisrecht”. Dan krijg je een soort kortingscodes waarmee je etickets kan bestellen, voor reizen tegen dezelfde kosten als je abonnement. (voor nul euro dus)

Reputatie 7
Badge

U had toch eerder aktie kunnen ondernemen? Niet wachten tot je kaart al verlopen is? Geen idee of u nog de extra kosten terug krijgt. 

Badge +3

Als je normaal gesproken 40% korting hebt dan zou de NS een week of 10 voor einddatum kaart een verzoek moeten sturen voor nieuwe pasfoto (en gratis nieuwe kaart).

6 weken voor de einddatum kan de NS niets meer voor je doen, en zal je zelf de kaart moeten vernieuwen via https://www.ov-chipkaart.nl/kaart-blokkeren-en-vervangen (kies voor verlopen)

De € 7,50 krijg je terug en (niet al te veel) tussentijdse reizen op je bankpas kan je claimen via https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Zolang je de nieuwe kaart nog niet hebt kan de Klantenservice je misschien ook voorzien van couponcodes voor e-tickets met korting.

Ontzettend jammer dat het kaartvernieuwingsproces (3× woordwaarde bij Scrabble) al zo lang niet goed werkt! 😥

Het zou allemaal opgelost moeten zijn, maar Je bent in ieder geval niet de enige… 😣

Reageer