beantwoord

Koningsdag 2024.

  • 26 April 2024
  • 5 reacties
  • 111 Bekeken

Ik reis met een OV-Chipkaart vanuit Almelo richting Amsterdam CS, op de 27e van April. Koningsdag. 

Ik reis rond half 8 of 8 uur s'morgens vanuit Almelo richtingde hoofdstad, en denk rond een uur of 4 of 5 s'middags weer terug te reizen naar Almelo. 

Waar moet ik rekening mee houden? 

icon

Beste antwoord door Momo 26 April 2024, 19:58

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Waar moet ik rekening mee houden? 

Met drukte in de treinen en verder niets eigenlijk.

Een abonnement is geldig als op elke andere zaterdag.

Reputatie 7
Badge +3

Waar je vooral rekening mee moet houden is drukte in de trein richting Amsterdam in de ochtend en eind van de middag weer terug. Verder mag je geen alcohol meenemen in de trein en stations.

Heb je een treinabonnement, dan is deze de hele dag geldig. 

Zie voor meer informatie:

https://www.ns.nl/uitgelicht/koningsdag

Ah dank, met de drukte zal ik rekening houden. Dus vroeg op pad en niet al te laat weerom. 

Reputatie 3

Het abonnement NS weekend vrij is goedkoper dan een retour vol tarief, scheelt bijna de helft. Het is door de aanbieding zelfs goedkoper dan 40% korting.

Ook geldig bij Blauwnet treinen (wel inchecken bij de vervoerder waarmee u reist), na 1 maand dagelijks opzegbaar.

 

Treinen van/naar Amsterdam zuid zijn op Koningsdag meestal rustiger dan vanaf CS, al zullen beide druk zijn.

 

Ik denk dat laat terug rustiger is, al ontwijk ik Amsterdam op Koningsdag.

Gezien de vrij matige weersverwachting kan het met de grote drukte morgen wel eens best meevallen 

Reageer