paaltje Alphen

  • 18 July 2023
  • 24 reacties
  • 674 Bekeken

Reputatie 7

Dat is wel een heel duur reisje volgens het AD

In Alphen ad Rijn staat een paaltje dat denkt in Bergen op Zoom te staan. Hoe gaat de NS dat pro actief oplossen voor de reizigers. 

Edit toegevoegd volgens het AD


24 reacties

Dat is wel een heel duur reisje.

In Alphen ad Rijn staat een paaltje dat denkt in Bergen op zoom te staan. Hoe gaat de NS dat pro actief oplossen voor de reizigers. 

 

Heb je het nummer genoteerd?

Reputatie 7

Nee het staat in o.a het AD dus het is al ontdekt maar het betekend dat veel reizigers 4 x teveel betaald hebben. En met dit soort problemen gaat De NS niet soepel om gezien de andere problemen met paaltjes

Badge +3

Goh, en men had 35 maanden geleden al beterschap beloofd… Leesvoer (440 reacties):

En https://bit.ly/44wcdS0 voor het AD artikel zonder paywall.

Volgens NS-woordvoerder Arno Leblanc klopt dat: ,,Medewerkers hebben de incheckpaal gecontroleerd en die stond inderdaad ingesteld op Bergen op Zoom in plaats van Alphen aan den Rijn. Het is de eerste keer dat ik zoiets hoor. Voor zover ik weet is dit nooit eerder gebeurd.”

Reputatie 7
Badge +3

https://www.ad.nl/binnenland/duur-foutje-bij-de-ns-in-en-uitcheckpaaltje-op-station-alphen-denkt-dat-het-in-bergen-op-zoom-staat~a5d7df8f/

Volgens NS-woordvoerder Arno Leblanc klopt dat: ,,Medewerkers hebben de incheckpaal gecontroleerd en die stond inderdaad ingesteld op Bergen op Zoom in plaats van Alphen aan den Rijn. Het is de eerste keer dat ik zoiets hoor. Voor zover ik weet is dit nooit eerder gebeurd.

 

😏

Badge +3

Dus hoe gaat de NS (of TLS/OV-chipkaart) gedupeerde reizigers benaderen en compenseren?

Dat kán, het mág (transacties bij een paaltje zijn geen persoonsgegeven, bovendien mag de NS gewoon contact opnemen met hun klanten, en TLS/OV-chip als eigenaar van de kaart ook)… maar actie ondernemen? Nee, bel zelf maar…

Zij gaven aan dat de AVG ons inderdaad niet tegenhoudt om dit proactief over te gaan op restituties in deze situatie. Nu gaat er nog onderzocht worden hoe dit in de toekomst wel proactief kan. Hier is helaas het huidige werkproces nog niet op ingericht. Er is dan ook nog geen duidelijkheid wanneer en hoe dit precies gaat gebeuren, maar achter de schermen gaan ze hier hard mee aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +3

https://www.ad.nl/binnenland/duur-foutje-bij-de-ns-in-en-uitcheckpaaltje-op-station-alphen-denkt-dat-het-in-bergen-op-zoom-staat~a5d7df8f/

Volgens NS-woordvoerder Arno Leblanc klopt dat: ,,Medewerkers hebben de incheckpaal gecontroleerd en die stond inderdaad ingesteld op Bergen op Zoom in plaats van Alphen aan den Rijn. Het is de eerste keer dat ik zoiets hoor. Voor zover ik weet is dit nooit eerder gebeurd.

Nooit eerder gebeurd?  De vaste bezoekers hier herinneren zich vast nog wel het topic over het mobiele paaltje in Geldermalsen dat dacht dat ‘ie in Ermelo stond. 

Reputatie 7

Het lijkt wel of de NS tegenwoordig een abonnement of strippenkaart heeft op missers en fouten. Als reiziger wordt je er niet vrolijker van.

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge

Eigenlijk is het tijd dat de NS ook de stationsnaam aangeeft op de mobiele paaltjes. 

https://www.ad.nl/binnenland/duur-foutje-bij-de-ns-in-en-uitcheckpaaltje-op-station-alphen-denkt-dat-het-in-bergen-op-zoom-staat~a5d7df8f/

Volgens NS-woordvoerder Arno Leblanc klopt dat: ,,Medewerkers hebben de incheckpaal gecontroleerd en die stond inderdaad ingesteld op Bergen op Zoom in plaats van Alphen aan den Rijn. Het is de eerste keer dat ik zoiets hoor. Voor zover ik weet is dit nooit eerder gebeurd.

Nooit eerder gebeurd?  De vaste bezoekers hier herinneren zich vast nog wel het topic over het mobiele paaltje in Geldermalsen dat dacht dat ‘ie in Ermelo stond. 

Ja maar dat zal de NS woordvoering natuurlijk niet zelf gaan toegeven in de media, hopelijk pakt de media dit zelf nog wel even op als iemand ze er op attent maakt 😁

wat een blunder weer en het zegt eigenlijk alles over de ns

@Tom NS Lijkt me eentje voor jou om op te pakken.

@Henk_NL enige jaren terug ging het ook al landelijk mis met de poortjes.

(Beetje off topic: Denk dat ik maar een NS podcast ga luisteren. https://www.bnr.nl/podcast/hoge-bomen

Alle 7 afleveringen staan online. ;))

 

Maar zal onSe Tom reageren? of staat het scherm op Zwart… 🙄

Reputatie 3

Het lijkt wel of de NS tegenwoordig een abonnement of strippenkaart heeft op missers en fouten. Als reiziger wordt je er niet vrolijker van.

 

 

 

Nou ja, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Daar zou ik niet moeilijk over doen. Maar nu de vervolgstap: de benadeelde reizigers pro-actief benaderen en (automatisch) compenseren. Dáár win je je klanttevredenheid mee.

Reputatie 5

 ,,Reizigers die teveel hebben betaald, kunnen het beste even contact opnemen met de klantenservice”, raadt Leblanc aan. ,,Ze krijgen dat bedrag dan terug.” Volgens Leblanc is het makkelijk na te gaan wie er te veel heeft betaald voor een busritje. ,,Via de in- en uitcheckgegevens op de ov-chipkaart, want een ritje tussen Bergen op Zoom en bijvoorbeeld Boskoop duurt natuurlijk nooit maar twintig minuten.”

 

Voor de NS is het gemakkelijk om na te gaan wie hier de dupe van is geworden. MAAARRRR de reiziger moet wel ZELF contact opnemen. 😣😭

 

Nou ja, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Daar zou ik niet moeilijk over doen. 

Nu dit vaker blijkt te gebeuren vind ik dat NS daar wel moeilijk over moet doen en moet zorgen dat de instructies aan het personeel voor het plaatsen van mobiele paaltjes worden verbeterd. 

 

Nou ja, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Daar zou ik niet moeilijk over doen. 

Nu dit vaker blijkt te gebeuren vind ik dat NS daar wel moeilijk over moet doen en moet zorgen dat instructies aan het personeel voor het plaatsen bij mobiele paaltjes worden verbeterd. 

Overigens lees ik dat een NS woordvoerder beweert dat het volgens hem de eerste keer is dat dit gebeurt. Dat betekent dat de beste man kennelijk ook niet op de hoogte is. Misschien ook dat verbeteren.

In mijn herinnering wordt dit extern gekoppeld, en niet op de paal zelf. Ik zou eerder voorstellen om aan zo’n koppeling een eindtijd te hangen, waarna het paaltje in storing valt. Dan blijft deze ten minste niet hangen aan de vorige locatie.

 ,,Reizigers die teveel hebben betaald, kunnen het beste even contact opnemen met de klantenservice”, raadt Leblanc aan. ,,Ze krijgen dat bedrag dan terug.” Volgens Leblanc is het makkelijk na te gaan wie er te veel heeft betaald voor een busritje. ,,Via de in- en uitcheckgegevens op de ov-chipkaart, want een ritje tussen Bergen op Zoom en bijvoorbeeld Boskoop duurt natuurlijk nooit maar twintig minuten.”

 

Voor de NS is het gemakkelijk om na te gaan wie hier de dupe van is geworden. MAAARRRR de reiziger moet wel ZELF contact opnemen. 😣😭

 

zoiets?

Hallo reiziger, of beste reiziger,..

Tja, ook wij van de NS zitten er soms wel eens naast. ;) Ook al kloppen meerdere inzichten niet helemaal, echter in de back-end lossen we alles op. Dus soms ontvangt u vreemde facturen.  (..) , relex

We werken eraan………....📍🎈🔮..

 

Waaraan?

De reiziger juist te informeren. 😥 😒😁😁😀😊😉

Oké..👍

 

 

 

Reputatie 7

Ik raakte per ongeluk iets aan waardoor het beste antwoord al werd geselecteerd alleen dat is in deze discussie nog iets te vroeg mijn excuses als TS. hiervoor.

Ik raakte per ongeluk iets aan waardoor het beste antwoord al werd geselecteerd alleen dat is in deze discussie nog iets te vroeg mijn excuses als TS. hiervoor.

Geen probleem, ik heb hem bij deze weggehaald!

Reputatie 7
Badge +1

In het topic over de foutief geprogammeerde paal in Geldermalsen is dit destijds als antwoord gemarkeerd.

 

 

Ik ben even benieuwd in hoeverre NS nu de reizigers actief heeft benaderd over deze fout. Ik las nl op de site van het AD dit. 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

In het topic over de foutief geprogammeerde paal in Geldermalsen is dit destijds als antwoord gemarkeerd.

 

 

Ik ben even benieuwd in hoeverre NS nu de reizigers actief heeft benaderd over deze fout. Ik las nl op de site van het AD dit. 

 

 

Slotconclusie NS heeft hier wederom niets aan gedaan en heeft het geld binnengeharkt.

Badge +3

Slotconclusie NS heeft hier wederom niets aan gedaan en heeft het geld binnengeharkt.

Dit staat los van elkaar, NS heeft nooit gezegd dat ze niets vergoedden (dat zou wat zijn!) maar dat benadeelde reizigers zelf contact moesten opnemen omdat ze die (wegens privacy) niet proactief mochten benaderen of compenseren.

Terwijl men precies weet om wie het gaat én het om hun eigen klanten gaat.

Waar in de AVG staat dat je je eigen klanten al niet meer een mailtje zou mogen sturen over een incheck in Ermelo/Geldermalsen ontgaat me geheel, maar ja volgens de NS mogen ze niet zomaar gaan spitten in de reisgegevens van klanten.

Oh ja? Hoe stel je dan een (incorrecte) factuur op? Daar zijn transactiegegevens voor gebruikt en de NS is vrij om die te corrigeren of in ieder geval de klant te informeren dat er (mogelijk) iets niet klopt.

Edit: ook beter lezen, hetzelfde stond er al 😂

Reputatie 7
Badge +3

NS was er twee jaar geleden al achter dat de AVG dit helemaal niet belemmert. Ze moesten alleen nog even het werkproces aanpassen. Gelukkig zijn ze daar hard mee aan de slag gegaan.

Ik heb zeker een update, maar het zal voor jullie niet de gedroomde update zijn. Zij gaven aan dat de AVG ons inderdaad niet tegenhoudt om dit proactief over te gaan op restituties in deze situatie. Nu gaat er nog onderzocht worden hoe dit in de toekomst wel proactief kan. Hier is helaas het huidige werkproces nog niet op ingericht. Er is dan ook nog geen duidelijkheid wanneer en hoe dit precies gaat gebeuren, maar achter de schermen gaan ze hier hard mee aan de slag. 

 

EDIT: O wacht, dat had Henk vanmiddag en een half jaar geleden ook al gepost. Beter lezen, mrfreeze.

Reputatie 7
Badge +1

NS was er twee jaar geleden al achter dat de AVG dit helemaal niet belemmert. Ze moesten alleen nog even het werkproces aanpassen. Gelukkig zijn ze daar hard mee aan de slag gegaan.

Ik heb zeker een update, maar het zal voor jullie niet de gedroomde update zijn. Zij gaven aan dat de AVG ons inderdaad niet tegenhoudt om dit proactief over te gaan op restituties in deze situatie. Nu gaat er nog onderzocht worden hoe dit in de toekomst wel proactief kan. Hier is helaas het huidige werkproces nog niet op ingericht. Er is dan ook nog geen duidelijkheid wanneer en hoe dit precies gaat gebeuren, maar achter de schermen gaan ze hier hard mee aan de slag. 

 

EDIT: O wacht, dat had Henk vanmiddag en een half jaar geleden ook al gepost. Beter lezen, mrfreeze.

Cynisme is totaal niet besteed aan NS. Dat snappen de meesten daar niet.

Reageer