Kwestie; ik heb op 17 augustus een Ov-fiets gehuurd te Utrecht Centraal. Deze fiets heb ik echter gelijk in de fietsenstalling op Utrecht geplaatst aangezien ik 18 augustus vroeg in de ochtend een fiets nodig zou hebben en ik zekerheid moest hebben wat betreft het tijdig hebben van een fiets wegens verplichtingen. Echter, ben ik in de avond van 17 augustus ernstig ziek geworden, waardoor ik halsoverkop weg moest uit Utrecht en uiteindelijk weer terugging naar mijn woonplaats Groningen. Ik was helaas niet meer in de gelegenheid de fiets in te leveren wegens mijn lichamelijke situatie en de ontstane hectiek. Ik heb op 28 augustus contact opgenomen met de NS-chat over deze kwestie. Ik was ondertussen al bijna twee weken uit de roulatie, vrienden of familie uit Groningen waren ook niet in staat naar Utrecht af te reizen om de fiets in te leveren. Een van uw collega's kwam via de chat met de oplossing waarin ik de fiets kon inleveren op het moment dat ik mij weer sterk genoeg voelde om naar Utrecht af te reizen. Ik hoefde dan geen 50 euro ophaalservicekosten of de volledige 350 euro voor het te laat in te leveren van de fiets te betalen. Over deze afspraak zou een notitie geplaatst in het digitale systeem die zichtbaar zou moeten zijn voor alle NS-chat medewerkers Ik ben op 4 september van Groningen gereisd naar Utrecht om de fiets in te leveren. 6 september heb ik contact opgenomen met de NS-chat om kenbaar te maken dat ik de fiets had ingeleverd. Volgens de gemaakte afspraak zou na het inleveren van de fiets een aanpassing in het systeem worden gemaakt wat betreft de betaling van de fiets. Toen kreeg ik echter tot mijn volle verbazing te horen dat de medewerker de notitie niet kon vinden, oftewel de afspraak werd niet nagekomen. Uiteindelijk ontstond er dus een situatie waarin ik af ben gereisd naar Utrecht om de fiets in te leveren-volgens de gemaakte afspraak-, om vervolgens een mail te krijgen dat ik 350 euro moet betalen voor het te laat inleveren van de OV-fiets. Dat is vrij verdrietig te noemen. Vervolgens heb ik op 9 september telefonisch contact gezocht met jullie, echter werd ik min of meer uitgelachen en een half uur in de wacht gezet. Na het vragen van verdere informatie over de situatie, werd ik vrij hard afgesnauwd door de desbetreffende medewerkster. Het was niet haar probleem, dat ik meer informatie verschaft wilde krijgen vond ze vrij overbodig. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat de 'financiële afdeling' deze beslissing had genomen. Wie verantwoordelijk was voor de 'financiële keuzes’, mocht zij helaas ook niet vertellen. Uiteindelijk ben ik dus 350 euro lichter en totaal niet serieus genomen door jullie personeel. Je krijgt een schappelijk voorstel van een NS-medewerker waar je mee akkoord gaat. Vervolgens lever je de fiets in netjes volgens de afspraak, met als uitkomst een mededeling dat ik 350,00 euro moet betalen voor het niet tijdig inleveren van de fiets. Hoe kan dit opgelost worden?
Beste antwoord door Daniël NS
Bekijk origineel