beantwoord

OV fiets gevonden

  • 27 September 2022
  • 162 reacties
  • 3825 Bekeken

Hoi, er staat al even een OV fiets in de gemeenschappelijke binnen stalling van mijn gebouw in Utrecht. Het gaat om de fiets met het nummer 46563. Ik vermoed dat deze gestolen/kwijt is. Als dit het geval is kan ik de locatie hiervan doorsturen.

Gezien de hoeveelheid van dit soort posts op dit forum en omdat het voor de NS ook fijn is om gestolen fietsen terug te krijgen. Lijkt het mij een goed idee als er hiervoor een standaard meld formulier wordt gemaakt. Op die manier worden waarschijnlijk mee fietsen terug gevonden en is dit minder moeite om te melden.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 27 September 2022, 21:40

Bekijk origineel

162 reacties

Hallo Mark1234 en welkom bij de NS Community,

 

Wat super zeg dat je dit komt melden. Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik 8 of 9 jaar was en mijn net nieuwe fiets was gestolen. Was er destijds maar iemand die mijn fiets had terug gebracht!

 

Indien er een F voor 46563 staat dan maak ik er graag een melding van want die zijn we inderdaad kwijt! Zou je via een privébericht de locatie naar mij willen sturen?

Er staat een ov fiets op kraaivenstraat 7 Tilburg

Al 2weken

 

Die zijn we inderdaad kwijt. Bedankt voor het melden!

Ik heb mijn collega's van OV-fiets gevraagd de fiets te komen ophalen. Zo te zien staat hij bij de toegang naar de Audi dealer, dus ik heb dit erbij vermeld.

Deze staat al een week bij de afvalcontainer Hamersplaats in Zutphen. 

Bedankt voor het melden, ter hoogte van welk huisnummer is dat?

Badge +3

Bedankt voor het melden, ter hoogte van welk huisnummer is dat?

Sherlock B hier… https://www.postcode.nl/straat/63659/Hamersplaats Deductie zegt 14-24 want de rest bestaat niet (meer) ook al denken sommige kaarten/navigatiesystemen daar anders over.

Maar goed, https://goo.gl/maps/MhPBUKxUfDBvim9r5 Men rijde de straat in vanaf de Polsbroek (vanaf de Wanne mag niet, eenrichtingsverkeer) en wat staat daar in de bocht naar rechts?

Een afvalcontainer! We hebben een aanwijzing John (Dr. Watson)!

Bij 14-16 is het in ieder geval niet, want dat is verderop in de straat.

Doe maar nummer 20 dan (dat maakt Google maps er namelijk ook van)

Of nog beter 24 zoals te zien is (zoek de 24, Doctor Watson!) op https://osm.org/go/0GQslP7mL 🤣

Het zal toch niet zo zijn dat je een huisnummer moet weten om een ‘weesfiets‘ te melden?

 

De fiets staat er nog steeds, strak tegen de vuilcontainer aan, soms in de ochtend staat ze tegen een ander muurtje in de straat. Maar altijd opvallend en zoekend naar aandacht. Sneu dat zij als fiets niet gewaardeerd wordt. 

Bedankt voor de verdere toelichting, maar helaas moet ik toch nog iets meer details vragen. Gaat het om een fiets met een traditioneel slot, of om een fiets met een nieuw elektronisch slot? In het laatste geval is de fiets namelijk niet vermist, maar gewoon verhuurd en kan ik ook geen melding maken om hem te laten ophalen.

Oh er zijn meer fietsen met dat nummer? Volgens mij is het een electronisch slot, ik wens de huurder sterkte met de kosten. Fijne dag hoor verder :)  

Nogmaals dringend verzoek aan de NS om jullie fiets op te halen. Hij staat er nu ruim 3 weken (Hamersplaats Zutphen vuilcontainer) en ongeacht of de fiets wel of niet vermist is, het lijkt mij niet wenselijk dat jullie fietsen overal langdurig geparkeerd staan en dat is toch zeker niet waar deze fietsen voor bedoeld zijn. Ik doe gewoon serieus moeite om dit hier te melden en vervolgens wordt er niks mee gedaan. Graag gewoon even ophalen dus, het ding staat in de weg! 

Goedemorgen Ovfietsgevonden,

Ik kan helaas niet om het antwoord van mijn collega Stijn heen. Deze fiets is gewoon steeds verhuurd, ik zie dat er regelmatig nieuwe transacties starten. De fiets wordt daarmee geen zwerffiets en kan niet worden opgehaald.

Uiteraard waarderen we het dat je de moeite neemt om een melding te maken dat de fiets in de weg staat, maar wanneer deze fiets is verhuurd dan is dit de verantwoordelijkheid van de huurder. Het spijt me, maar in deze situatie kan er helaas heel weinig aan gedaan worden.

Reputatie 7
Badge

De beste oplossing is om, als je je ergert aan de stallingsplek, een briefje op het zadel te plakken met het advies om de fiets voortaan ergens anders te plaatsen omdat deze in de weg staat. 

Reputatie 7
Badge

Moet je er ook bij zetten dat die fiets desnoods verwijderd wordt.

Reputatie 7
Badge

Moet je er ook bij zetten dat die fiets desnoods verwijderd wordt.

Het is niet zijn eigendom. Of neem gewoon het initiatief om de fiets op een zichtbare plek een paar meter verderop te zetten. Zolang die niet aan de ketting ligt.

Badge +3

Goedemorgen Ovfietsgevonden,

Ik kan helaas niet om het antwoord van mijn collega Stijn heen. Deze fiets is gewoon steeds verhuurd, ik zie dat er regelmatig nieuwe transacties starten. De fiets wordt daarmee geen zwerffiets en kan niet worden opgehaald.

@Tomas NS zo te zien aan de barcode (en omdat het in Zuthphen is) gaat dit om een fiets met een elektronisch slot? Dan gaat het om fiets B12514. Er zal best een fiets 12514 zijn, maar dat zal dan niet in Zutphen zijn?

Voor de rest vreemd dat de fiets tegen de container geparkeerd wordt, want dan kunnen ze die niet legen. De fiets wordt dus blijkbaar ‘gebruikt’ (of in ieder geval regelmatig verplaatst)?

 

Deze toevallig vermist? 
​​​​​​

 

Dat durf ik zo snel nog niet te zeggen. Heeft deze fiets een elektronisch slot, of nog een klassiek slot met een sleutel?

Kun je daarnaast aangeven waar de fiets staat?

Reputatie 7
Badge +2

Die sticker met het nummer op die plek en met QR code erboven zit alleen op fietsen met elektronisch slot @Stijn NS .

Resteert voor @Ovfietsgevonden om aan te geven waar hij staat.

Die sticker met het nummer op die plek en met QR code erboven zit alleen op fietsen met elektronisch slot @Stijn NS .

Resteert voor @Ovfietsgevonden om aan te geven waar hij staat.

Klopt het is een electronisch slot 

Maar is deze nou ook niet vermist @Stijn NS, want staat al een 10 dagen op dezelfde plek. 

Reputatie 6
Badge +2

Deze fiets is inderdaad al enige tijd niet meer verhuurd. Kun je aangeven waar de fiets precies staat @Ovfietsgevonden?

Deze fiets is inderdaad al enige tijd niet meer verhuurd. Kun je aangeven waar de fiets precies staat @Ovfietsgevonden?

Deze fiets staat bij de vuilcontainer, Hamersplaats in Zutphen. 

Reputatie 6
Badge +2

Super! De melding is doorgezet. De fiets zal snel opgehaald worden.

Goedemiddag. De 74042 staat al sinds de kerst met een lekke achterband in de stalling op station Vleuten. Zuidzijde 2e rek links (oost) vanaf de ingang. 

Reputatie 6

Bedankt voor het melden PWA777. Ik heb meteen een melding doorgezet! 

Reageer