beantwoord

ov fiets ophalen

  • 9 August 2023
  • 6 reacties
  • 140 Bekeken

goedemiddag, bij ons op het terrein staat al een aantal weken een ov fiets. Wij zouden het heel fijn vinden dat deze wordt weggehaald! Ik hoor graag of dat mogelijk is.

 

Vriendelijke groet.

icon

Beste antwoord door Daniel 9 August 2023, 12:34

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Om een fiets op te kunnen halen zal NS ook moeten weten waar "bij ons op het terrein" is.

Reputatie 7
Badge

@MerelL De NS haalt ze graag op, maar dan willen ze wel graag weten waar deze opgehaald moet worden. Nederland is erg groot! 😉

Heb fiets B35604 achter moeten laten op Nieuwe Steen 36 in Hoorn (Omring) omdat het slot niet meer openging. Fiets staat daar inmiddels alweer een tijdje. Kan deze opgehaald worden?

 

Hallo Bart Zwagemaker en welkom bij de NS Community.

Jammer dat je de fiets hebt moeten laten staan. Als het gaat om een fiets die je zelf gehuurd hebt, kan je het beste even contact opnemen met onze Klantenservice. Ik vind het ook geen probleem om een melding door te zetten, maar met rechtstreeks contact kunnen we de rit aan beide kanten goed afsluiten en eventuele extra kosten vermijden.

Reputatie 7
Badge +3

Als Bart Zwagemaker per ongeluk een fiets uit de stalling heeft meegenomen die niet op slot stond, (volgens NS de reden dat sloten niet meer opengaan en OV-fietsen verdwijnen) heeft hij de fiets officieel nooit gehuurd, en zal dus ook geen extra kosten krijgen.

Badge +3

Als Bart Zwagemaker per ongeluk een fiets uit de stalling heeft meegenomen die niet op slot stond, (volgens NS de reden dat sloten niet meer opengaan en OV-fietsen verdwijnen) heeft hij de fiets officieel nooit gehuurd, en zal dus ook geen extra kosten krijgen.

Eigenlijk te gek voor woorden al die meldingen ‘ik heb hem maar achtergelaten want kreeg hem met geen mogelijkheid meer open’.

Want dat betekent in feite ook dat als ik (bewust) een OV-fiets die niet goed afgesloten is meeneem uit een stalling (dat wordt niet geregistreerd), het slot er af sloop en/of vervolgens gewoon een eigen ring- of kettingslot gebruik…

En betekent dat ik een gratis OV-fiets heb en iemand anders een boete van 350 euro tegemoet kan zien 🤔

Dat weegt niet op tegen de oude situatie (2000 mensen per jaar sleutel kwijt, eigen schuld!) https://nieuws.ns.nl/ns-test-ov-chipkaart-als-fietssleutel

Reageer