beantwoord

OV-fietsen gevonden

  • 7 June 2023
  • 21 reacties
  • 354 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2

Zijn jullie toevallig de fietsen 12080 en 12088 kwijt? Beide staan al eventjes ongebruikt aan de Stadsring in Amersfoort t.h.v. bushalte De Kei.

De 12088 staat rechts van de ingang van de Plus supermarkt, de 12080 bij het fietsenrek onder de boom tussen supermarkt en bushalte.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 7 June 2023, 10:19

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi Daniel

Beide fietsen worden op dit moment regulier verhuurd. De een iets langer dan de ander. Ik heb jouw melding wel bij de fietsen gezet (mochten ze toch vermist zijn). Bedankt voor het doorgeven!

Reputatie 7
Badge +2

De 12088 staat nu een week later nog altijd onaangeroerd op dezelfde plek als in bovenstaande melding. Lijkt me dus aannemelijk dat de huurder die fiets niet meer in gebruik heeft.

Verder nog een fiets aangetroffen: de 11610 staat al enige tijd voor makelaarskantoor Buijs aan de Arnhemseweg 13 in Amersfoort.

Verder staat in het eerder genoemde fietsenrek onder de boom ook al weer dagenlang een onaangeroerde OV-fiets, maar daar heb ik nog geen nummer van (is inmiddels een andere dan de eerder gemelde).

Huurders krijgen tot 21 dagen de tijd om een fiets alsnog in te leveren nadat deze gehuurd is. Tot die tijd kunnen wij ook geen melding maken om de fiets te laten ophalen. Fiets 12088 is op dit moment in onze administratie simpelweg nog niet vermist.

Fiets 11610 daarentegen is wel al enige tijd vermist, dus daar heb ik bij deze een melding van gemaakt.

Wat betreft die laatste fiets, heb je een mogelijkheid om daar het nummer nog van te achterhalen?

Reputatie 7
Badge +2

Wat betreft die laatste fiets, heb je een mogelijkheid om daar het nummer nog van te achterhalen?

Ja, ik loop er dagelijks langs op weg naar m'n bus. Maar die staat daar sowieso pas een dag of 5 (op de plek waar eerder de 12080 uit de eerste post stond). Dus ik houd wel even in de gaten of hij er over twee weken nog staat.

De huurder ervan zal immers nu net pas de mail hebben gehad dat hij meer dan drie dagen een fiets in gebruik heeft.

Er staat ook nog een OV-fiets op halte Centrum trouwens schiet me nu te binnen, die zag ik gister vanuit de bus staan. Maar daar heb ik nog geen nummer van, zou ik eventueel wel een keer langs kunnen lopen.

Als ik nu NS was zou ik trouwens de uitrol van die elektronische sloten stopzetten... Er staan hier dus gewoon al vier OV-fietsen met zo'n slot binnen een straal van 500 meter die duidelijk niet meer gebruikt worden (want ze staan elke dag tot op de millimeter nauwkeurig op exact dezelfde plek). Alleen nog niet lang genoeg om voor NS ook vermist te zijn…

Toen er nog gewoon normale fietssleutels gebruikt werden trof ik echter nooit achtergelaten fietsen hier in de omgeving aan.

Reputatie 7
Badge +2

Fiets 12088 staat nog altijd op de plek uit de eerste post. Die post is van 18 dagen terug en toen stond de fiets er al even, dus lijkt me dat die ondertussen al over de 21 dagen huur heen is.

Ze gaan ermee bezig. Bedankt Daniel! :D

Ov-fiets staat al enige tijd voor de huningahof 18 te Assen. Fiets staat niet op slot, misschien staat die bij jullie als vermist? Nummer van de fiets is 15177 

grt. Robin

Super, bedankt voor het melden, Robinmemes! Ik stuur ze eropaf!

Reputatie 7
Badge +2

Ze gaan ermee bezig. Bedankt Daniel! :D

Inmiddels zijn we alweer twee weken verder en fiets 12088 staat nog altijd op de eerder gemelde plek.

Ja, als NS hun fietsen gewoon ergens meer dan een maand laat staan snap ik het tekort aan fietsen dat laatst in het nieuws was wel.

Reputatie 7
Badge +2

OV-fiets 12088 staat inmiddels nog steeds op exact dezelfde plek als bij de eerste melding op 7 juni! Wil NS 'm niet terug ofzo?

Hmm, dat duurt me inderdaad wel wat lang. 12080 is wel opgehaald?

Reputatie 7
Badge +2

Ja die andere fiets was er veel sneller weg. En het is ook niet bepaald een verstopt plekje waar die fiets 12088 staat ofzo, hij staat vol in het zicht vanaf de weg (hooguit tussen andere fietsen in als de supermarkt open is)

Voor de duidelijkheid: hier tussen het rijtje fietsen rechts van de ingang staat ‘ie.

Apart! Het kan zijn dat ze verkeerd hebben gekeken naar mijn melding, omdat ik zie dat ze op papier de fiets hebben 'vervangen’, dus ik maak de melding even op een andere manier. Hopelijk is deze dan toch eindelijk weg straks!

Goede avond,

Er staat al ruim een week een ov fiets bij mij in de buurt tegen een huis geparkeerd. Zijn jullie hem kwijt en kunnen jullie m ophalen?

Hij staat voor de deur bij het adres Merwedestraat 101, 3313GP Dordrecht.

 

nummer is: 20655

Badge +3

Als je een rekening krijgt voor € 350 en die betaalt (lees: dat bedrag wordt gewoon geïncasseerd) dan is de fiets van jou en hoeft niet opgehaald te worden.

Ik geef ze niet de kost die hun bankafschriften niet checken op zulke onregelmatigheden, maar je zou dan toch al wat dringende e-mails van NS moeten hebben (de eerste na een week)?

Vooropgesteld dat men weet dat JIJ die fiets gehuurd hebt (of ergens anders ingeleverd hebt, of niet) Maar dat weet men blijkbaar vaak niet eens…

Goedemorgen Nvdveen en welkom bij de NS Community!

Ik zie inderdaad dat deze fiets al even ‘thuis’ had moeten zijn. Daarom heb ik een melding doorgezet naar het ophaalteam. Dank je wel voor het doorgeven!

Deze fietsen staan al langere tijd in Bergen nh op het Plein bij de Dekamarkt

Deze fietsen staan al langere tijd in Bergen nh op het Plein bij de Dekamarkt

Hebben jullie ze nu net opgehaald? Vandaag zijn ze weg, hebben er echt heel lang gestaan alleen 12376 staat er nog,  am de andere kant van de weg

Reputatie 6

Hey Lies 61. Welkom bij de NS Community! 

Toevallig waren er al meldingen voor die twee fietsen, voor de derde heb ik nu zelf een melding doorgezet! 

2 ov fietsen gevonden, staan in Maarssen. Bij de fiets parkeer van Buitenplaats Doornburgh.

 

Een van deze fietsen is vanmorgen nog verhuurd en is dus nog niet op te halen. Van de andere fiets is al een melding gemaakt :).

In ieder geval bedankt voor de moeite om ze te melden!

Reageer