beantwoord

OV-Fietsen niet op slot in stalling


Reputatie 4

Afgelopen vrijdag was ik in Heerhugowaard en heb daar een OV-fiets gehuurd. Wat mij op viel bij het terugbrengen dat 1 OV-fiets ingeleverd was maar niet op de plek van de OV-fietsen (deze stond wel op slot). 3 fietsen stonden wel op de juiste plek maar ook niet op slot. Ik heb uiteindelijk naast mijn eigen fiets die 3 fietsen ook maar op slot gezet, in de hoop dat daarmee de uitleen wordt beëindigd. Vraag is eigenlijk wat je op dat moment het beste kan doen. Ik ga geen contact opnemen met de klantenservice omdat mijn ervaring helaas is, dat deze zeer weinig kennis van zaken heeft.

icon

Beste antwoord door Re.tep 6 May 2024, 10:05

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 5

....Vraag is eigenlijk wat je op dat moment het beste kan doen. Ik ga geen contact opnemen met de klantenservice omdat mijn ervaring helaas is, dat deze zeer weinig kennis van zaken heeft.....

Als je geen contact met de klantenservice wil opnemen kan je verder niets doen.

Hier melden heeft ook geen zin, immers de Community kan verder niets met je melding.

Wel vreemd dat de fietsen niet op slot stonden en op zich goed dat je ze op slot hebt gezet....

Reputatie 7
Badge +3

Waren het sleutelsloten? In sommige stallingen moeten de sleutels in het slot blijven en laat je de fiets uitspanning als je hem terugbrengt.

Reputatie 4

Waren het sleutelsloten? In sommige stallingen moeten de sleutels in het slot blijven en laat je de fiets uitspanning als je hem terugbrengt.

Nee waren natuurlijk weer van die elektrische sloten. Pure ondingen wat mij betreft want veel te veel problemen. Zie ook

 

 

Dit is dus typisch zo'n iemand die een fiets heeft gepakt die niet op slot stond. Tegenwoordig kunnen dit soort fietsen dus ook in een kluisje staan en wat dan??? Je moet hem dan eerst op slot zetten en daarna weer van het slot halen met je pasje. Maar hoeveel procent van de reizigers neemt gewoon de fiets mee en komt er dan later achter dat hij niet meer van het slot gaat?

Badge +3

Als je een OV-fiets met nieuw slot terugzet in een kluis moet die inderdaad wel op slot gezet worden… 

Vandaag huurde ik hoor de eerste keer een ov fiets op station Oss.

De heenrit ging prima en ook het op slot zetten. Het van het slot afhalen lukte niet. Gebeld met de klantenservice. Zij konden zien dat de gebruiker voor mij de fiets niet goed had afgesloten. Als dat gebeurt, kan je er blijkbaar nog één rit mee fietsen. 

Ze konden niets voor me doen. Ik moest de fiets maar gewoon achter laten..…

Ik kan helaas maar kleine stukjes lopen, er was geen bus in de buurt, dus ik moest een taxi bellen. €20,-. Een duur grapje. Nooit meer een ov fiets!

 

 

 

Reputatie 5

Ze konden niets voor me doen. Ik moest de fiets maar gewoon achter laten..…...dus ik moest een taxi bellen. €20,-......

Wat een vervelende ervaring met je OV fiets @JH Deijl .

Heeft de klantenservice de huur wel afgesloten anders lopen je huurkosten flink op. Wordt de fiets gestolen dan heb je dan pas echt een probleem.

Voor de taxikosten zou ik de NS klantenservice eens benaderen hoe ze daar over denken. U kon er immers niets aan doen dat de fiets defect raakte....

Dank u wel voor de reactie. De klantenservice verzekerde mij dat de fiets nog op de naam stond van de vorige huurder. Ik heb doorgegeven waar de fiets stond, om hopelijk extra kosten voor de vorige huurder te voorkomen. 

Ik zal idd contact opnemen met de klantenservice. 

Reputatie 7
Badge +3

Ze konden niets voor me doen. Ik moest de fiets maar gewoon achter laten..…...dus ik moest een taxi bellen. €20,-......

Wat een vervelende ervaring met je OV fiets @JH Deijl .

Heeft de klantenservice de huur wel afgesloten anders lopen je huurkosten flink op. Wordt de fiets gestolen dan heb je dan pas echt een probleem.

Voor de taxikosten zou ik de NS klantenservice eens benaderen hoe ze daar over denken. U kon er immers niets aan doen dat de fiets defect raakte....

Iemand blij maken met een dode mus? Die taxikosten zijn voor eigen rekening. NS vergoedt geen zelfgeregelde taxi's zonder toestemming vooraf van ns klantenservice.

 

 

Reputatie 5

Iemand blij maken met een dode mus? Die taxikosten zijn voor eigen rekening.

Wij bepalen hier niet of er coulance wordt gegeven in bijzondere situaties, dat doet de NS Klantenservice.

Dit vind ik voor @JH Deijl een bijzonder trieste situatie zonder enige schuld waarin relatief lage taxikosten worden gemaakt.

Beter hier coulance dan bij niet inchecken, zwartrijden, en dan bij een UVB coulance eisen…

Maar nogmaals, NS klantenservice beslist, niet geschoten altijd mis........

Reputatie 7
Badge +3

Iemand blij maken met een dode mus? Die taxikosten zijn voor eigen rekening.

Wij bepalen hier niet of er coulance wordt gegeven in bijzondere situaties, dat doet de NS Klantenservice.

Dit vind ik voor @JH Deijl een bijzonder trieste situatie zonder enige schuld waarin relatief lage taxikosten worden gemaakt.

Beter hier coulance dan bij niet inchecken, zwartrijden, en dan bij een UVB coulance eisen…

Maar nogmaals, NS klantenservice beslist, niet geschoten altijd mis........

Inderdaad wij bepalen niet of iemand een taxivergoeding krijgt. Maar in de regel worden taxi's waarvoor niet vooraf toestemming is gegeven niet vergoed.

 

Reputatie 5

...Ik kan helaas maar kleine stukjes lopen, er was geen bus in de buurt, dus ik moest een taxi bellen. €20,-. Een duur grapje. Nooit meer een ov fiets!....

Laat u nog even weten hoe het met de coulance is afgelopen, ik ben benieuwd......

Reputatie 7
Badge

In Woerden hebben ze een bewegingsdetector bij de fietsenstalling staan die gebruikers met een stem attendeert om de fiets bij het terugbrengen op slot te zetten.

Badge +3

In Woerden hebben ze een bewegingsdetector bij de fietsenstalling staan die gebruikers met een stem attendeert om de fiets bij het terugbrengen op slot te zetten.

{off-topic}
Ik mis de tijd dat daar (Woerden) een stallingbeheerder -en reparatiewerkplaats- was…
Vóór de tijd van de rotte (Siemens) poortjes, die maandenlang open stonden.

Daar ooit een OV-fiets mee gekregen “ik kom voor een fiets” en hij dacht dat ik mijn eigen fiets gestald had (dus Stallen op Rekening aangeklikt).
“Oh shit, wacht… dat stop ik dan bij deze maar kost je wel € 1,25 of zo (dagtarief) op je maandfactuur” Dank je wel, fijn om te weten.

“Nou ja, pak maar een sleutel” (uit het bakje achter de balie toen nog) en zeg bij terugbrengen (foutmelding op het scan-apparaatje van de beheerder van dienst) maar dat het in orde is.

Die OV-fiets is dus nooit verhuurd geweest (maar wel netjes teruggebracht).
Had hem ook kunnen houden en boven in de gratis publieke stalling kunnen zetten.

Toen fietsen gewoon nog een slot met sleutel hadden… 🤣
{/off-topic}

Reputatie 5

{off-topic}...... @Re.tep,..... ​​​{/off-topic}

Oké, en wat moeten we verder met deze proza........?

Reputatie 7
Badge

{off-topic}...... @Re.tep,..... ​​​{/off-topic}

Oké, en wat moeten we verder met deze proza........?

Antwoord is toch wel duidelijk?

Reageer