beantwoord

Station gouda

  • 14 December 2023
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Beste ns,

Ik zou graag een paar dingen willen weten. Zie onderstaand. 

Er zijn twee zijden om fietsen te parkeren op station gouda.

1. De zijde aan de stadskant loopt bij heftige regenval onder water. Het is niet heel erg relaxed om letterlijke tot aan de rand van je schoenzolen in het water te staan. Wanneer gaan jullie dit structureel oplossen?

2. Aan de achterzijde van het station is alleen stallen tegen betaling. Waarom? In Utrecht zijn alle stations de eerste 24 uur gratis.
 

En de laatste vraag: waarom rijden er in de spits vaak super korte treinen? Het is zo druk, je. Pet bijna altijd staan en regelmatig matig kunnen niet eens alle mensen mee. Dat is toch niet ok? 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 14 December 2023, 12:07

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemorgen Awaw. Welkom bij de NS Community.

  1. Ik zie meerdere meldingen staan m.b.t. de wateroverlast in de stalling. Het is bekend en wordt aan gewerkt. Wanneer dit verholpen wordt is mij helaas niet bekend.
  2. Waarom de keuze is gemaakt om het in Utrecht de eerste 24 uur gratis is en in Gouda niet, geen idee. Ik kan mij voorstellen dat incentive gewekt wil worden in grotere steden om het gebruik van Deur-tot-deur producten aan te sporen.
  3. Helaas is er regelmatig sprake van materieeltekort. In de spits speelt dit meer, omdat er dan meer materieel nodig is dan buiten de spits.
Badge +3

De ‘eerste 24 uur gratis’ stalling in Gouda is zelfservice, de andere heeft medewerkers, die wellicht niet van NS zijn maar van de exploitant van de stalling?

Eindhoven hetzelfde, daar betaal je ook € 1,35 per dag.

Misschien dat in andere steden de gemeente meebetaalt voor minder overlast door fietsen rondom het station?

@Robert B, ja ik ben Utrecht gewend. Daar zijn alle stallingen gratis de eerste 24uur. Tenzij je ervoor kiest om in dezelfde stalling te betalen om bijvoorbeeld dichterbij de uitgang te parkeren.

Ik hoorde van mijn collega dat Eindhoven helemaal dramatisch gaat worden met de verbouwing en geen ruimte om (betaald) te je fiets te stallen.... 

Reageer