beantwoord

verlaten OV-fiets den bosch berkenstraat

  • 25 January 2024
  • 5 reacties
  • 55 Bekeken

Er staat al maanden een kapotte OV-fiets in de Berkenstraat (begin bij cypresstraat) in Den Bosch. Er begint zich nu ook overig sluikafval bij te verzamelen.. heb dit gemeld bij de stad, maar zij stuurden me hierheen. @NS, graag zsm ophalen. 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 25 January 2024, 17:37

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6

Hallo SigJRS. Welkom bij de NS Community.

Als eerste heb ik het dubbele topic verwijderd, dit is niet nodig. Verder, heb je nog een nummer van de fiets en een exacte locatie met huisnummer? Dan laat ik dit ophalen. 

Reputatie 7
Badge +1

Hallo SigJRS. Welkom bij de NS Community.

Als eerste heb ik het dubbele topic verwijderd, dit is niet nodig. Verder, heb je nog een nummer van de fiets en een exacte locatie met huisnummer? Dan laat ik dit ophalen. 

Als je nu eens een simpel formuliertje op de NS website plaatst waar je dit soort gegevens dan kan invullen dan voorkom, je dit soort vraag en antwoordspelletjes. Maar helaas is efficiency een vies woiord bij NS.

Reputatie 7
Badge +2

Als je nu eens een simpel formuliertje op de NS website plaatst waar je dit soort gegevens dan kan invullen dan voorkom, je dit soort vraag en antwoordspelletjes. Maar helaas is efficiency een vies woiord bij NS.

Stoppen met invoeren van de elektronische sloten zou beter helpen. Toen die er nog op een beperkt aantal stations waren kwamen hier al veel meldingen van achtergelaten fietsen langs, maar ondertussen zijn die er zelfs al dagelijks in meerdere topics. Het lijkt wel alsof de aantallen exponentieel groeien.

Reputatie 7
Badge +1

Als je nu eens een simpel formuliertje op de NS website plaatst waar je dit soort gegevens dan kan invullen dan voorkom, je dit soort vraag en antwoordspelletjes. Maar helaas is efficiency een vies woiord bij NS.

Stoppen met invoeren van de elektronische sloten zou beter helpen. Toen die er nog op een beperkt aantal stations waren kwamen hier al veel meldingen van achtergelaten fietsen langs, maar ondertussen zijn die er zelfs al dagelijks in meerdere topics. Het lijkt wel alsof de aantallen exponentieel groeien.

Het lijkt niet alleen volgens mij is het ook zo. Komt gedeeltelijk ook dat het soms meerdere weken duurt voordat de fiets daadwerkelijk wordt weggehaald. En dan krijg je weer een herhaalvraag? Met betrekking tot de elektronische sloten heb je helemaal gelijk maar NS is niet voor rede vatbaar. Ik zou als ik bijvoorbeeld de gemeente Amsterdam was eens een claim neer gaan leggen bij NS voor het herhaaldelijk veroorzaken van zwerfafval. 😁. In Leiden was er toch een nieuw project met andere sloten?? Hoe staat het daar nu mee?

Badge +3

Het lijkt me een heel goed plan als iedereen die ‘problemen’ heeft met de nieuwe sloten heeft… 

En een OV-fiets dus niet zomaar ergens achtergelaten heeft (of zelfs netjes in de stalling terug gezet heeft)… 

Niet te beschuldigen van diefstal à € 350 😂

Aangifte doen werkt de politie dus ook al niet aan mee (als je zelf naar het politiebureau gaat, online kan eventueel wel maar doen ze niets mee)

Want op jou is geen strafbaar feit gepleegd, behalve door de NS die je zomaar een poot willen uitdraaien van 350 euro (of 1750 euro als het om een e-bike gaat).

Laat de NS maar aangifte doen dus, als ze een fiets kwijt zijn (neem gerust een foto bij inleveren, daar staat ie!)  🙄

Het recht om OV-fietsen te huren met NS Flex kan je via een moderator hier (of de NS Klantenservice) laten blokkeren.

Reageer