beantwoord

40% korting voor gasten

  • 12 April 2024
  • 8 reacties
  • 137 Bekeken

Hallo!

Mijn ouders komen op bezoek volgende maand en ik wil graag mijn 40% korting met hem delen.

Ik kan hem 2 blauwe OV-kaarten geven, maar dan moeten ze deze kaarten in hun eigen NS-accounts registreren? Of kan ik de 2 blauwe kaarten in mijn account toevoegen en via mijn account de korting activeren?

Is het alternatief fysieke kortingstickets te bestellen bij de informatiepunten bij de stations?

Alvast bedankt!
-Stefan

icon

Beste antwoord door mrfreeze 12 April 2024, 14:05

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Samenreiskorting kan alleen nog gedeeld worden via een code aan mensen met flex basis of door een samenreisticket tekopen. Samenreiskorting zetten op ov chipkaarten op saldo kan vanaf 22 april a.s. niet meer.

Bedankt voor je antwoord, maar vind ik je antwoord echt niet leuk :(
Is het dan de beste oplossing om dan maar korting kaartjes van de infopunten te kopen?

Bedankt voor je antwoord, maar vind ik je antwoord echt niet leuk :(
Is het dan de beste oplossing om dan maar korting kaartjes van de infopunten te kopen?

Losse kaartjes met samenreiskorting kunnen uw ouders nog uitsluitend kopen als eticket met een door u geleverde code. Losse verkoop op de stations is niet meer mogelijk vanwege de massale fraude.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt het beste de kaartjes online kopen. Daarvoor kun je via mijnNS een code genereren waarmee je via de app of website kaartjes met samenreiskorting kunt kopen. In automaten zijn geen samenreistickets te koop.

Reputatie 7
Badge +3

Losse kaartjes met samenreiskorting kunnen uw ouders nog uitsluitend kopen als eticket met een door u geleverde code. Losse verkoop op de stations is niet meer mogelijk vanwege de massale fraude.

Je kunt ze ook nog bij de servicebalies op de stations kopen. Dan hoef je niet van tevoren een code te genereren. Jullie worden dan ‘gekoppeld’ door de medewerker.

 

Je kunt ze ook nog bij de servicebalies op de stations kopen. Dan hoef je niet van tevoren een code te genereren. Jullie worden dan ‘gekoppeld’ door de medewerker.

Is dat zo want in de communicatie van NS over de nieuwe regeling heb ik deze optie niet gezien?

Reputatie 7
Badge +3

Staat gewoon op de site bij de veelgestelde vragen:

Koop je je vervoerbewijs liever niet online? Het blijft mogelijk om Samenreiskorting te regelen bij een NS-servicebalie. Ga samen met de NS-abonnementhouder naar de balie.

en

Optie 2: regel de Samenreiskorting via de NS-servicebalie
Ga naar de NS-servicebalie, samen met degene waar je mee reist. Onze medewerker koppelt jullie aan elkaar via een samenreiscode.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie dit staan op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html 

en bij de veelgestelde vragen op  https://www.ns.nl/klantenservice/samenreiskorting/samenreiskorting.html

 

Reageer