beantwoord

dubbel betaald voor treinreis OV pay en NS op rekening

  • 12 March 2024
  • 4 reacties
  • 84 Bekeken

In de ochtend van Tilburg naar Nijmegen gereist met de trein. In de middag om 15.45 ingecheckt in Nijmegen en uitgecheckt in Tilburg. Ik heb een Dalabonnement met betalen op rekening.

De volgende dag verscheen een afschrift van OV pay van 20 euro. Omdat ik dacht met ovchipkaart te hebben ingecheckt, vond ik dit vreemd. Nu lijkt het dat ik heb INgecheckt met OVpay (per ongeluk) en UITgecheckt met OVchipkaart. Zowel via OV pay als via NS op rekening is 20 euro ingehouden. Bij beide kan ik slechts het teveel betaalde van de betreffende rit terugvragen, via doorgeven van in en uitcheckplek.

Samenvat heb ik dus dubbel betaald (via OV pay en via NS op rekening) en bieden de systemen geen optie om een van beide geheel te retourneren (immers, je moet bij beide de in of uitcheckplaats invullen). Ik heb dus nu op dezelfde tijd dezelfde rit via twee systemen betaald.

Wie heeft een idee hoe ik een van beide ritten vergoed kan krijgen? Google en NS helpen me niet verder.

Dank!

icon

Beste antwoord door Lorena NS 12 March 2024, 20:40

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey Kopreis2024 en welkom bij de NS Community! 

Als je beide reizen al gecorrigeerd hebt, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Dan ontvang je het te veel betaalde bedrag terug. Houd daarbij het referentienummer van OV-pay bij de hand. Als je nog niet beide reizen gecorrigeerd hebt, kun je bij de reis met de OV-chipkaart jouw in- en uitcheckstation zo zetten zoals je gereisd hebt. Bij OV-pay kun je bij het eindstation hetzelfde station invullen als waar je bent ingecheckt. Zo ontvang je daarbij de volledige € 20,00 terug.

Hoi Lorena, dank je!

Ik heb dus bij beiden netjes de gehele reis aangegeven dus die laatste optie kan niet meer. Ik ga dus op zoek naar de klantenservice. 

Super snel zeg, hartelijk dank!

Toch nog een vraag Lorena, ik kom in een fuik van automatische geld terugvraag-vragen. Die zijn niet van toepassing, dit is een andere situatie die ik niet ana kan geven. Heb je een tip hoe ik dit kenbaar maak? Is er een persoon ipv een computer om dit toe te lichten?

 

Reputatie 6
Badge +2

Via de website is het helaas niet mogelijk. Dit kan echt alleen bij onze klantenservice via 030-7515155, de chat of door een berichtje te sturen op X of Facebook.

Reageer