beantwoord

Fout met ticket

  • 23 October 2022
  • 6 reacties
  • 202 Bekeken

Hallo NS,

Ik wil mijn moeder cadeau doen voor een dagje weg naar Amsterdam. Ik heb alleen per ongeluk een Enkele reis ticket gekocht ipv een Retour. Is er een optie om dit ongedaan te maken, zodat ik het goede ticket kan kopen? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 23 October 2022, 19:18

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

U kunt gewoon nog een enkele reis erbij kopen voor de terugweg. Twee enkele reizen zijn samen even duur als een retour.

Merk op dat e-tickets niet meer te wijzigen of te annuleren zijn, dus ik zou dit ticket alleen kopen als u zeker weet dat de reis kan doorgaan.

Zojuist heb ik twee tickets gekocht voor Schiphol - Amsterdam Centrum op 2 april, maar in de ontvangen e-mail staat de reisdatum van vandaag. Kunnen jullie dit wijzigen naar 2 april? Normaal ben ik geen kaarthouder, het was een eenmalige ticketaankoop.

Hallo Ezgi en welkom bij de NS Community.

 

Na opening van je bestelling is het in de meeste gevallen helaas niet mogelijk om tickets aan te passen of in te trekken. Mocht je toch nog hulp nodig hebben, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Vanwege je privacy heb ik het e-mailadres uit je bericht verwijderd.

Zojuist heb ik twee tickets gekocht voor Schiphol - Amsterdam Centrum op 2 april, maar in de ontvangen e-mail staat de reisdatum van vandaag. Kunnen jullie dit wijzigen naar 2 april? Normaal ben ik geen kaarthouder, het was een eenmalige ticketaankoop.

In de voorwaarden staat vermeld dat etickets na aanschaf niet meer veranderd of geannuleerd kunnen worden. En bij het kopen hebt u aangevinkt dat u die voorwaarden gelezen hebt (of toch niet?).

Reputatie 7
Badge +3

Zojuist heb ik twee tickets gekocht voor Schiphol - Amsterdam Centrum op 2 april, maar in de ontvangen e-mail staat de reisdatum van vandaag. Kunnen jullie dit wijzigen naar 2 april? Normaal ben ik geen kaarthouder, het was een eenmalige ticketaankoop.

Als de datum op vandaag staat heb je de tickets niet voor 2 april gekocht. Heb je deze via de app of website gekocht? In de app worden de gegevens inclusief datum voor betaling aangegeven.

E-tickets kunnen niet meer gewijzigd worden en ook krijg je geen restitutie. Heb je de tickets nog niet geopend dan kun je nog telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Zijn ze geopend dan heb je geldige tickets voor vandaag die niet ongeldig gemaakt kunnen worden.

Heb je de tickets uit een automaat gehaald en er niet mee ingecheckt dan kun je morgen via de klantenservice wel geld terugvragen.

Reputatie 7

Zojuist heb ik twee tickets gekocht voor Schiphol - Amsterdam Centrum op 2 april, maar in de ontvangen e-mail staat de reisdatum van vandaag. Kunnen jullie dit wijzigen naar 2 april? Normaal ben ik geen kaarthouder, het was een eenmalige ticketaankoop.

In de voorwaarden staat vermeld dat etickets na aanschaf niet meer veranderd of geannuleerd kunnen worden. En bij het kopen hebt u aangevinkt dat u die voorwaarden gelezen hebt (of toch niet?).

 

In de wet is o.a. een informatieplicht opgenomen @Tamzin, en je behoort de wet te kennen (of ken je die toch eigenlijk niet ?)

Reageer