beantwoord

Samenreiskorting te vroeg gestopt

  • 7 May 2024
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik reisde met de samenreiskorting via QR code op mijn telefoon. Op de heenweg heb ik een keer extra in- en uit gecheckt op een tussenstation omdat ik even iets te drinken wilde halen. Op de terugweg (dezelfde dag) moesten we in Lelystad naar een ander perron. Hierdoor moest ik nogmaals een keer extra uit- en inchecken. Toen werkte de code niet meer en moest ik eerst mijn OV pas opladen alvorens ik uit- en in kon checken. (Ik heb 4 euro opgeladen). Bij mijn eindstation, Almere Buiten, kon ik vervolgens niet meer uitchecken met pas of QR code. Ik was er klaar meer en ben wel door het poortje gegaan. (De €20 boete hiervoor heb ik inmiddels terug gevraagd). Maar de extra kosten voor het traject Lelystad-Almere Buiten kan ik niet terug krijgen. Het bedrag is niet hoog, maar ik vind het niet terecht dat ik netjes een samenreiskorting koop, retour ticket, en dan alsnog een kaartje moet kopen. (Omdat dit bericht openbaar is, wil ik geen gegevens van mijn betaling delen). 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 7 May 2024, 14:23

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi TomP,

Hoe laat waren die tussenstops? Het is met een e-ticket met Samenreiskorting niet toegestaan om tijdens spitsuren in de trein te zitten. Het zou goed kunnen dat de QR-code ook niet werkt tijdens die tijden.

Goedemiddag TomP. Welkom bij de NS Community.

Het is inderdaad niet (meer) mogelijk om met daluren-producten het station op te komen via de QR-code als je dit buiten de daluren probeert, wat een verklaring zou kunnen zijn voor je probleem.
Tevens geldt het dalurenproduct niet als vervoersbewijs in de spits, wat betekent dat je de gemaakte kosten helaas niet vergoedbaar zijn.

Reageer