beantwoord

Ticket gekocht maar trein reed niet

  • 3 December 2023
  • 16 reacties
  • 250 Bekeken

Gisternacht zouden we (3 personen) met de trein van Groningen hoofdstation naar Hoogezand-Sappemeer. Hiervoor hebben we 3 tickets gekocht. Door opnieuw te kijken naar welk perron we moesten zagen we dat de trein niet meer reed. Dit terwijl wij eerder gekeken hadden via de reisplanner, en wij ruim op tijd waren. 

Hierdoor hebben wij tickets betaald voor niets en hebben wij taxi kosten moeten maken van €60+

Graag horen we wat hier mee gedaan wordt vanuit NS.

Vriendelijke groet,

  1. De Greef 
icon

Beste antwoord door Slidestops 3 December 2023, 07:47

Bekijk origineel

16 reacties

Via de klantenservice kun je mogelijk je kaartje terugkrijgen, als ie bij NS is aangeschaft.

Verder rijdt de NS geen treinen op die lijn. NS kun je dus moeilijk verantwoordelijk houden voor het feit dat de trein daar niet gereden heeft..

Reputatie 7
Badge +4

Als u zelf een taxi neemt, betaalt u die ook zelf. NS hoeft uw taxi niet te vergoeden en zal dat uiteraard ook niet doen. 

Via de klantenservice kun je mogelijk je kaartje terugkrijgen, als ie bij NS is aangeschaft.

Verder rijdt de NS geen treinen op die lijn. NS kun je dus moeilijk verantwoordelijk houden voor het feit dat de trein daar niet gereden heeft..

De opmerking dat de NS geen treinen rijdt op die lijn begrijp ik niet. We zijn met de trein gekomen en wilde dus ook terug met de trein!

Als u zelf een taxi neemt, betaalt u die ook zelf. NS hoeft uw taxi niet te vergoeden en zal dat uiteraard ook niet doen. 

Dat begrijp ik zelf ook wel, dat wanneer ik een taxi neem, hier kosten aan verbonden zitten. Echter is het alleen niet mijn verantwoordelijkheid dat de dienstregeling niet klopt. Hierdoor waren we genoodzaakt om een taxi te nemen. Andere opties waren er niet. 

Via de klantenservice kun je mogelijk je kaartje terugkrijgen, als ie bij NS is aangeschaft.

Verder rijdt de NS geen treinen op die lijn. NS kun je dus moeilijk verantwoordelijk houden voor het feit dat de trein daar niet gereden heeft..

De opmerking dat de NS geen treinen rijdt op die lijn begrijp ik niet. We zijn met de trein gekomen en wilde dus ook terug met de trein!

Op de lijn Hoogezand-Sappemeer - Groningen rijdt Arriva met treinen, niet de NS. Arriva is dus verantwoordelijk voor het vervoer & alternatief vervoer.

https://www.arriva.nl/vragen-contact/contact-met-arriva/ 

Via de klantenservice kun je mogelijk je kaartje terugkrijgen, als ie bij NS is aangeschaft.

Verder rijdt de NS geen treinen op die lijn. NS kun je dus moeilijk verantwoordelijk houden voor het feit dat de trein daar niet gereden heeft..

De opmerking dat de NS geen treinen rijdt op die lijn begrijp ik niet. We zijn met de trein gekomen en wilde dus ook terug met de trein!

Op de lijn Hoogezand-Sappemeer - Groningen rijdt Arriva met treinen, niet de NS. Arriva is dus verantwoordelijk voor het vervoer & alternatief vervoer.

Check! Mijn fout. Bedankt. 

Reputatie 7
Badge +4

Dat kan maar die betaalt u zelf. U veronderstelt misschien dat u NS hiervoor aansprakelijk kunt stellen maar dat is helaas niet het geval. U was niet genoodzaakt, u heeft het zelf gedaan. Ik vraag me werkelijk af hoe u erbij komt dat NS een taxi moet vergoeden die u neemt,  terwijl u zelf gewoon het verkeerde kaartje heeft gekocht. Leuk of niet, u bent uw geld voor de taxi kwijt. Uw redenering van ik heb een kaartje gekocht voor een trein van een andere maatschappij die niet meer rijdt, en dus heb ik recht op een taxi die ik op eigen initiatief neemt, gaat niet op. Zo werken de dingen niet. Het is niet zo dat alle ongemak maar door anderen gecompenseerd moeten worden. De wetgeving werkt niet op basis van uw rechtsgevoel. De wet en het recht geldt in dit land en op basis daarvan heeft u geen enkel recht op een taxivergoeding. Die krijgt u dus ook niet.

NS vergoedt een taxi als u met NS naar een station reist en dan door een opgelopen vertraging niet meer thuis kunt komen met het openbaar vervoer. NS doet dit alleen als er van te voren toestemming door NS is gegeven. Een conducteur kan dit ook doen, die regelt dan een taxi voor u, die u in het geval dat het wordt toegekend, ook niet hoeft te betalen. 

Reputatie 7
Badge +3

Als u zelf een taxi neemt, betaalt u die ook zelf. NS hoeft uw taxi niet te vergoeden en zal dat uiteraard ook niet doen. 

Dat begrijp ik zelf ook wel, dat wanneer ik een taxi neem, hier kosten aan verbonden zitten. Echter is het alleen niet mijn verantwoordelijkheid dat de dienstregeling niet klopt. Hierdoor waren we genoodzaakt om een taxi te nemen. Andere opties waren er niet. 

De klantenservice van Arriva gaf aan dat er geen andere opties waren?

O wacht, er is geen contact geweest met Arriva, want jullie wisten niet welke vervoerder op dat traject zit. Wanneer je zonder contact met de treinvervoerder een taxi neemt, zijn de kosten voor eigen rekening.

Je zou contact kunnen opnemen met Arriva voor vergoeding van de kaartjes.

 

Een raar verhaal. Ik vraag me af om welke trein het hier gaat. De laatste trein van Groningen naar Hoogezand is de trein van 00.46 uur naar Veendam en die heeft volgens rijdendetreinen.nl gewoon gereden.

Reputatie 7

O wacht, er is geen contact geweest met Arriva, want jullie wisten niet welke vervoerder op dat traject zit.

Arriva Klantenservice is ook maar 23.00 uur bereikbaar, dus ook al had men geweten dat je bij Arriva moest zijn, waren ze niet meer bereikbaar geweest - er wordt immers gesproken over "gisternacht".

Als je de vervoersvoorwaarden via de link op hun site bekijkt wordt ook niet 100% duidelijk wat de klant mag verwachten of moet doen in zo'n concreet geval dat de laatste trein uitvalt en men niet meer terug kan reizen. (Zie punt 7.3 t/m 7.6) 

 

Arriva Klantenservice is ook maar 23.00 uur bereikbaar, dus ook al had men geweten dat je bij Arriva moest zijn, waren ze niet meer bereikbaar geweest - er wordt immers gesproken over "gisternacht".

Dan nog kun je moeilijk vergoeding claimen als de trein gewoon gereden heeft. Je kunt geen taxi claimen als je de laatste trein hebt gemist.

Reputatie 7

 

Arriva Klantenservice is ook maar 23.00 uur bereikbaar, dus ook al had men geweten dat je bij Arriva moest zijn, waren ze niet meer bereikbaar geweest - er wordt immers gesproken over "gisternacht".

Dan nog kun je geen vergoeding claimen als de trein gewoon gereden heeft. Het is niet zo dat je een taxi kunt claimen als je de laatste trein hebt gemist.

Ja vanzelfsprekend, maar ik begrijp uit het verhaal van TS dat op het laatste moment de trein niet bleek te rijden. Ze waren op tijd. Ze zagen dat de trein niet reed toen ze nog eens checkten op welk perron ze moesten zijn. 

 

 

 

Ik begrijp uit het verhaal van TS dat op het laatste moment de trein niet bleek te rijden. Ze zagen dat toen ze nog eens checkten op welk perron ze moesten zijn. 

Sorry maar de trein heeft volgens rijdendetreinen.nl gewoon gereden. Wellicht op het verkeerde spoor staan wachten?

Reputatie 7
Badge

@Femke de Greef kan het beste contact opnemen met Arriva om te kijken wat mogelijk is. 

Reputatie 7
Badge +3

O wacht, er is geen contact geweest met Arriva, want jullie wisten niet welke vervoerder op dat traject zit.

Arriva Klantenservice is ook maar 23.00 uur bereikbaar, dus ook al had men geweten dat je bij Arriva moest zijn, waren ze niet meer bereikbaar geweest - er wordt immers gesproken over "gisternacht".

Als je de vervoersvoorwaarden via de link op hun site bekijkt wordt ook niet 100% duidelijk wat de klant mag verwachten of moet doen in zo'n concreet geval dat de laatste trein uitvalt en men niet meer terug kan reizen. (Zie punt 7.3 t/m 7.6) 

Er is ook geen contact met NS klantenservice geweest, terwijl zij wel voor vergoeding van taxi nu bij NS aankloppen. Al kunnen wij daar hier niets mee.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien kan @Femke de Greef aangeven welke trein niet reed?

Het zal niet de 1e keer zijn dat iemand op de verkeerde dag keek bij het zoeken naar een trein na middennacht. De planner loopt tot 4 uur de volgende dag en niet tot 0.00 uur.

Reageer