beantwoord

Tussendoor uitstappen met een prijs deal kaartje in het weekend

  • 4 March 2024
  • 7 reacties
  • 225 Bekeken

Hoi, wij gaan binnenkort een weekend naar Eindhoven. We willen een prijs deal ticket kopen voor de zaterdag van Venlo naar strijp-S maar zullen onderweg even moeten uitstappen in Eindhoven om in te checken in het hotel en daarna nog dat stukje verder van Eindhoven naar Eindhoven Strijp-S. Kan dit met hetzelfde kaartje op de heenweg??

 

Dezelfde vraag voor de terug weg. Wij pakken de laatste trein terug die nacht van strijp-S naar Eindhoven. Dan is het inmiddels dus zondag, dan gaan we naar het hotel en die zondagmiddag zullen we weer naar Venlo reizen.

Mag dit ook met 1 kaartje op de terugweg. Of moet ik voor de nacht een los ticket StrijpS- Eindhoven kopen en voor de middag Eindhoven -Venlo?

Ik lees dat de prijs deal kaartjes in de daluren en het hele weekend op de gekozen dag geldig zijn. Maar ik kan niet op elk tijdstip een prijs deal kaartje kopen?? 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 4 March 2024, 22:58

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Zo’n ticket is een e-ticket en dat is gewoon geldig om poortjes mee te openen (tot 04:00 de volgende dag). Een tussenstop op Eindhoven Centraal is dus helemaal oke op een zaterdag (geen spits).

Voor ‘s nachts terug van Strijp-S naar Eindhoven Centraal werkt het ook wel, maar eigenlijk mag dat niet want je reist dan in de tegenovergestelde richting.

Ga je gang (op eigen risico, controle tussen Strijp-S en Centraal is zeldzaam), maar in plaats daarvan kan je ook gewoon op een bankpas reizen (€ 2,60) of gewoon een kwartiertje wandelen als het je dat niet waard is.

Voor zondag koop je dan tickets Eindhoven Centraal - Venlo, want die PrijsTijd Deal tickets zijn in het weekend niet tijdgebonden. https://www.ns.nl/uitgelicht/prijstijd-deal

Je NS PrijsTijd Deal-treinkaartje is geldig op de gekozen datum, in het weekend van vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 6.30 uur de hele dag.

Hee, dat moet tot maandagochtend 4.00 zijn? 🤔

Reputatie 7
Badge +3

Laatste trein op zaterdag gaat na 0.00 uur. Dan kun je toch een kaartje Eindhoven Strijp-S - Venlo kopen voor de zondag? En op Eindhoven Centraal “even” als tussenstop een nachtje slapen in het hotel 🙂

Badge +3

Laatste trein op zaterdag gaat na 0.00 uur. Dan kun je toch een kaartje Eindhoven Strijp-S - Venlo kopen voor de zondag?

Hah! Dat is wel een goede (bij deze beste antwoord).

Daar mag je dus na middernacht op zaterdagavond gewoon mee naar Eindhoven Centraal en dan zondagmiddag verder naar Venlo.

Reputatie 7
Badge +3

Laatste trein op zaterdag gaat na 0.00 uur. Dan kun je toch een kaartje Eindhoven Strijp-S - Venlo kopen voor de zondag?

Ja dat dacht ook.

Kaartje met de datum van de zondag is van 0.01 uur tot maandag 6.30 uur geldig. In de voorwaarden staat nergens dat je reis niet onderweg mag onderbreken. De kaartjes zijn momenteel niet aan een tijdblok gebonden, waarbinnen gereisd mag worden. Wat TS wilt, zou moeten kunnen.

Badge +3

Ik zat met iets van ‘treinbinding/bloktijden’ in mijn hoofd maar die PrijsTijd Deal tickets kennen dat helemaal niet, en je kunt ze tot een dag van tevoren gewoon kopen (bij eerder boeken meer korting).

En nogmaals, naar het centrum (het hotel) wandelen na een leuke avond is op zich goed te doen, al is de PSV-Laan tussen Strijp-S (uitgang Glaslaan) en de Mathildelaan / 18 Septemberplein wel een grauwe bouwput.

De leuke looproute (naar CS) is via het park aan de andere kant van het spoor. Ligt er natuurlijk aan waar je in het centrum (het hotel) moet zijn.

Geen zin om te wandelen? Dan gewoon de trein vanaf Strijp-S want de kosten voor een kaartje vanaf daar of vanaf Eindhoven Centraal naar Venlo maken weinig uit.

Ik zat met iets van ‘treinbinding/bloktijden’ in mijn hoofd maar die PrijsTijd Deal tickets kennen dat helemaal niet, en je kunt ze tot een dag van tevoren gewoon kopen (bij eerder boeken meer korting).

En nogmaals, naar het centrum (het hotel) wandelen na een leuke avond is op zich goed te doen, al is de PSV-Laan tussen Strijp-S (uitgang Glaslaan) en de Mathildelaan / 18 Septemberplein wel een grauwe bouwput.

De leuke looproute (naar CS) is via het park aan de andere kant van het spoor. Ligt er natuurlijk aan waar je in het centrum (het hotel) moet zijn.

Geen zin om te wandelen? Dan gewoon de trein vanaf Strijp-S want de kosten voor een kaartje vanaf daar of vanaf Eindhoven Centraal naar Venlo maken weinig uit.

Dankjewel voor de moeite om een fijne looproute te wandelen.. zeker als het weer mee zit maar de trein is toch ff fijner.. hotel ligt tegenover het station Eindhoven. Zo wat ik lees kunnen we gewoon voor de terugweg Strijp S- Venlo kaartje kopen, tussentijds uitstappen, naar t hotel en zondag middag weer naar Venlo 

Reputatie 7
Badge +3

Zo wat ik lees kunnen we gewoon voor de terugweg Strijp S- Venlo kaartje kopen, tussentijds uitstappen, naar t hotel en zondag middag weer naar Venlo 

Ja, maar let dan dus wel goed op dat het een kaartje voor zondag is, en je pas na 0.00 uur een trein vanaf Strijp-S neemt.

Reageer