beantwoord

Vraag over geldigheid coupon

  • 18 March 2024
  • 9 reacties
  • 111 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Dag allemaal,

 

Ik heb voor mijn verjaardag op 29 februari een coupon ontvangen voor een meereisretour. In deze mail staat dat deze tot een maand na ontvangen geldig is. Nu wou ik deze coupon gebruiken om op 29 maart een reis te maken met iemand. Is deze op die datum nog geldig? Ik twijfel hierover omdat er niet in de mail staat hoeveel dagen NS verstaat onder een maand, en ik zou het zonde vinden om op de dag zelf er achter te komen dat de coupon niet meer werkt.

 

Bij voorbaat dank

icon

Beste antwoord door Tamzin 18 March 2024, 12:57

Bekijk origineel

9 reacties

Als hij is afgegeven op 29 februari zal hij geldig zijn t/m 28 maart. 

Reputatie 7
Badge +3

Vaak is de code in te wisselen t/m een bepaalde datum, maar kun je dan nog wel een ticket voor een reis tot enkele weken in de toekomst kopen. Je zou gewoon kunnen proberen of je 'm nu kunt inwisselen voor een reis op 29 maart.

Als hij is afgegeven op 29 februari zal hij geldig zijn t/m 28 maart. 

Geldt dat ook als hij in februari is afgegeven? Aangezien februari maar 29 dagen telt

Reputatie 7
Badge +3

Als NS zegt dat het een maand geldig is, en ze hanteren het begrip ‘maand’ juist, dan geldt dat ook in februari, ja. Als je het echt 100% zeker wilt weten, kun je contact opnemen met de klanteNService. Of zoals gezegd gewoon proberen of je er een ticket voor 29 maart mee kunt kopen. Je kunt de bestelling afbreken voor je betaalt.

Reputatie 7
Badge +3

NS zegt een maand na ontvangst, maar als je het probeert kun je vanaf de datum dat je verzilvert een datum tot een maand in de toekomst kiezen. Ik kreeg mijn mail met de verjaardagscadeautjes in februari, vroeg de codes op op 7 maart en als ik nu test met de code verzilveren op de couponpagina kan ik vandaag 18 maart een datum kiezen t/m 17 april. 

Als hij is afgegeven op 29 februari zal hij geldig zijn t/m 28 maart. 

Geldt dat ook als hij in februari is afgegeven? Aangezien februari maar 29 dagen telt

Ja, dat is bij NS altijd zo geweest. Dus t/m de dag voorafgaande aan de dag van ingang in de volgende maand. En als die dag niet bestaat, t/m de dag ervoor.

Dus bijv.

30/31 jan t/m 29 feb

29 feb t/m 28 mar

31 mar t/m 30 apr

30 apr t/m 29 mei

Dat het aantal dagen per maand verschilt doet niet ter zake. In sommige andere landen hanteert men voor een maandabonnement een periode van precies 4 weken (ofwel 28 dagen), dat is wat duidelijker.

Reputatie 7
Badge +3

Alleen heeft NS de datum tot wanneer de code geldig is blijkbaar niet aan de code gekoppeld. Zoals al gezegd, ik kreeg de mijne in februari en kan nu een Meereisretour aanschaffen t/m 17 april.  Bij een test nav een ander topic  op 14 maart was dat t/m 13 april. Dus op de dag dat je de code verzilvert kun je telkens een maand vooruit kiezen. 

TS kan dus gewoon 29 maart deze meereisretour gebruiken. 

 

Oke, deze antwoorden helpen enorm! Kan dus gewoon op de 29ste reizen. Bedankt voor de hulp allemaal!

Reputatie 7
Badge +3

Je zou het voor de zekerheid ook zelf nog kunnen testen, code opvragen en invullen op de couponpagina en zien tot welke datum je kunt kiezen. Je zou ook nu al de Meereisretour kunnen bestellen. Al is er dan het risico dat wanneer de reis onverhoopt toch niet doorgaat (iemand is bv ziek) dat je dan het ticket niet meer kunt annuleren en geen geld terug krijgt. 

Reageer