beantwoord

niet toegelaten op ICE

  • 1 May 2024
  • 5 reacties
  • 170 Bekeken

Ik werd net niet toegelaten in de ICE trein. Ik moest van Amsterdam naar Utrecht, ik reis met mijn studenten ov en heb online nog de toeslag ticket gekocht. 
maar toch wel ik niet toegelaten en heb ik die toeslag voor niks betaald.

op de ns app stond deze reis waardoor ik er wel vanuit ging dat dat dan ook gewoon goed zou komen. Er stond geen extra info bij naast de toeslag.

waarom werd ik nu niet toegelaten en ben ik nu gewoon mijn geld kwijt voor die toeslag 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 1 May 2024, 14:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi Roseeline en welkom op de NS Community!

Ik durf helaas niet te zeggen waarom je niet bent toegelaten in de ICE. Vanaf 1 juni is het reserveren pas verplicht voor deze trein. Daarbij hoef je met het Studentenreisproduct geen toeslag voor de ICE aan te schaffen. Ik raad je aan om hiervoor contact op te nemen met onze klatnenservice.

Reputatie 7
Badge +3

In drukke perioden loop je het risico om voor binnenlandse reizen niet toegelaten te worden op treinen naar het buitenland.

Reputatie 7
Badge +1

In drukke perioden loop je het risico om voor binnenlandse reizen niet toegelaten te worden op treinen naar het buitenland.

Onzin, personeel is hier gewoon weer eens eigenmachtig de fout in gegaan. Hier zou door NS gewoon tegen opgetreden moeten worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed dat het treinpersoneel in dit geval al gedacht heeft dat reserveren al verplicht is. Dat is tot en met 31 mei niet het geval. Het volgende krijg je te zien in de reisplanner.
 

Misschien dat men bevreesd is dat het erg druk wordt in de ICE’s omdat het tijdens de werkzaamheden de enige rechtstreekse treinen zijn van Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal en Arnhem Centraal. 

Badge +3

Dat je die toeslag helemaal niet nodig hebt moet je ook maar weten… https://www.ns.nl/kaartjes/toeslag-ice

In welke situaties kan ik zonder toeslag reizen met de ICE?

Je reist binnen Nederland zonder toeslag met ICE International in de volgende situaties:

  • Je hebt een abonnement dat geldig is bij NS, inclusief een studentenreisproduct of een Traject Vrij abonnement.
  • Je hebt een Business Card of een Zakelijke OV-chipkaart uitgegeven door Bedrijvenkaartaanbieders.
  • Je bent een kind (4 t/m 11 jaar) met een Railrunner.

Bij Flex Basis heb je wel toeslag nodig.

Reageer