Trein zonder conducteur

  • 10 April 2024
  • 30 reacties
  • 742 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Zag net deze tweet op X voorbijkomen. Ik vond hem wel zeer bijzonder. 

 

 


30 reacties

Reputatie 3

Kijk dan bijv. maar weer eens in de reisplanner voor Koningsdag. In het halve land rijden de treinen dankzij de conducteursnorm weer eens uurdiensten.

Graag de officiële bron dat dit veroorzaakt wordt door de zogenaamde conducteursnorm. 

Zijn er dan nu ineens weer personeelstekorten op Koningsdag? De treinen die wel rijden, zullen dan mega vol zitten ben ik bang.

Kijk dan bijv. maar weer eens in de reisplanner voor Koningsdag. In het halve land rijden de treinen dankzij de conducteursnorm weer eens uurdiensten.

Graag de officiële bron dat dit veroorzaakt wordt door de zogenaamde conducteursnorm. 

Simpel, een groot aantal intercity's naar Amsterdam wordt verlengd en daar moeten tweede conducteurs voor worden vrijgemaakt door elders massaal treinen te laten vervallen. Zelfde ellende als jaarlijks bij het F1 weekend in Zandvoort.

Kwalijker is dat NS bij alle jubelende informatie deze massale uitval van treinen categorisch verzwijgt. Bij NS Communicatie kent men nog steeds het verschil tussen voorlichting en propaganda niet.

Reputatie 3

Simpel

Zou het niet zo zijn dat door meer inzet van materieel, er elders een materieeltekort is. Er wordt namelijk enorm geschoven om bepaalde treinen te verlengen.

Maar goed, ik zie nog geen bron voor je bewering over de zgn conducteursnorm. Heb je soms de inzetcijfers, of iets van roosters of zo als bron ?

Reputatie 6

De Zoetermeer Stadslijn reed decennialang structureel zonder conducteurs… Of dat echt slim was, is een ander punt. Ik heb het idee dat van de dan alsnog verkregen inkomsten van al die zwartrijders (ik schat structureel de helft) best een conducteur betaald had kunnen worden. De Stadslijn was wat dat betreft berucht.

Reageer