beantwoord

Het lukt niet om mijn persoonlijke ov chipkaart toe te voegen aan mijn ns, ik heb al 3 keer gebeld naar de klantenservice.

  • 23 June 2023
  • 36 reacties
  • 1120 Bekeken

Ik heb sinds 20 juni 2023 een NS flex dal voordeel abonnement met een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart. Ik probeer al 3 dagen om mijn ov chipkaart toe te voegen aan mijn ns account. Maar ik krijg iedere keer een foutmelding: “onbekende fout met de communicatie met Mijn ns” Ik heb het geprobeerd via de app, via de gewone site, via mijn telefoon, via een chromebook en via een vaste computer. Ik heb al 3 keer gebeld naar de klantenservice maar wordt met een kluitje in het riet gestuurd. Mijn account hebben ze verwijderd en moest ik opnieuw aanmaken. Heb ik gedaan, nog steeds foutmelding als ik ov chipkaart wil toevoegen. Ik moest het via een andere browser proberen, ook gedaan, maar helpt ook niet.

Ook kan ik in mijn ns niet zien dat ik een abonnement heb. Komt dit omdat de ov chipkaart niet gekoppeld is? Graag oplossen, want ik kan nu ook niks wijzigen aan mijn abonnement en moet dan iedere keer naar de klantenservice bellen. 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 23 July 2023, 11:07

Bekijk origineel

36 reacties

Ik heb een persoonlijke OV-kaart besteld en heb hetzelfde probleem. Klantenservice zegt te wachten.

Als je al wel een OV-chipkaart hebt met NS Flex erop, maar je kan niet wijzigen van Flex abonnement omdat je de kaart niet koppelen, zou je neem ik aan wel de klantenservice kunnen contacten zodat zij je Flex abonnement wijzigen. 

Als er al wel het gewenste abonnement op de kaart staat kun je er gewoon mee reizen, je kunt dan alleen, omdat je de kaart niet koppelen, geen reishistorie zien, geen uitdraai maken van de reizen om te declareren en geen GtbV via MijnNS indienen. 

Als er sprake is van een NS Flex abonnement dan zou het geheel niet nodig hoeven te zijn om de OV-chipkaart handmatig te koppelen aan een Mijn NS account. Bij NS Flex wordt het abonnement en de reishistorie weergegeven via de Mijn NS koppeling aan de betreffende klantgegevens. Als dat in orde is, kan het abonnement beheerd worden en kan reishistorie ingezien worden zonder handmatig de kaart te koppelen.

Die koppeling is enkel nodig als er gebruik gemaakt wordt van reizen op saldo, in die gevallen wordt reishistorie niet standaard weergegeven in het Mijn NS account.

Reputatie 7
Badge +3

Als er sprake is van een NS Flex abonnement dan zou het geheel niet nodig hoeven te zijn om de OV-chipkaart handmatig te koppelen aan een Mijn NS account. Bij NS Flex wordt het abonnement en de reishistorie weergegeven via de Mijn NS koppeling aan de betreffende klantgegevens. Als dat in orde is, kan het abonnement beheerd worden en kan reishistorie ingezien worden zonder handmatig de kaart te koppelen.

Die koppeling is enkel nodig als er gebruik gemaakt wordt van reizen op saldo, in die gevallen wordt reishistorie niet standaard weergegeven in het Mijn NS account.

Degene die dit topic startte gaf aan sinds 20 juni 2023 een NS Flex Dal voordeel abonnement met een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart.te hebben en deze niet te kunnen koppelen. Hij kan hierdoor de reishistorie niet zien, niet zien welk product hij heeft en kan ook zijn abonnement niet wijzigen. 

 

Het handmatig koppelen van een kaart heeft geheel geen invloed op het wel of niet kunnen beheren van een abonnement, dat wordt puur bepaald door de koppeling tussen het Mijn NS account en de klantgegevens. Wat er in deze situatie dan specifiek aan de hand is snap ik ook niet zo goed, maar ik begrijp dat Daniël er al mee bezig is.

Badge +3

Het handmatig koppelen van een kaart heeft geheel geen invloed op het wel of niet kunnen beheren van een abonnement, dat wordt puur bepaald door de koppeling tussen het Mijn NS account en de klantgegevens.

Dat snap ik niet, want op je Mijn NS Startpagina (en bij Producten) worden je kaarten (en abonnementen) weergegeven, dus als je kaart er niet bij staat kan je (voor die kaart) niets beheren.

Of is het probleem dat die informatie er wel staat, maar je voor die kaart geen facturen of reishistorie kunt inzien (dus declaratie maken)?

Het schijnt soms te helpen om oudere (bijna) verlopen kaarten te verwijderen, na eventueel een backup maken van de Reishistorie daarvan.

Reputatie 7
Badge +3

Zou het kunnen dat er bij het aanvragen een nieuw account is aangemaakt?

Badge +3

Zou het kunnen dat er bij het aanvragen een nieuw account is aangemaakt?

Dat maakt op zich niet uit, want een kaart kan je aan elk willekeurig account koppelen en dan bijv. de Reishistorie inzien en declaraties maken.

Als je facturen wilt inzien of abonnementen wijzigen moet je wel met de juiste (contracthouder) account ingelogd zijn.

Het lukt nog altijd niet, ik heb nog niet het gevoel dat er met man en macht aan gewerkt wordt. Ik voel mij als klant weinig serieus genomen.

Je mag ervan uitgaan dat Daniël zijn best voor je doet. Hij is alleen niet alle dagen hier actief waardoor het soms even duurt voordat je een antwoord krijgt.

Het is zojuist gelukt mijn ov-chipkaart te koppelen. Na 10 dagen proberen (ook vanmorgen nog) ging het ineens goed. 

Reputatie 6

Goed nieuws! De storing is nu volledig opgelost en het koppelen van OV-chipkaarten is voor iedereen weer mogelijk. Als je alsnog tegen een probleem aanloopt dien je contact op te zoeken met de klantenservice om dit alsnog na te kijken, dan valt dit helaas niet onder deze algemene storing. 

Reageer