beantwoord

Het lukt niet om mijn persoonlijke ov chipkaart toe te voegen aan mijn ns, ik heb al 3 keer gebeld naar de klantenservice.

  • 23 June 2023
  • 36 reacties
  • 1138 Bekeken

Ik heb sinds 20 juni 2023 een NS flex dal voordeel abonnement met een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart. Ik probeer al 3 dagen om mijn ov chipkaart toe te voegen aan mijn ns account. Maar ik krijg iedere keer een foutmelding: “onbekende fout met de communicatie met Mijn ns” Ik heb het geprobeerd via de app, via de gewone site, via mijn telefoon, via een chromebook en via een vaste computer. Ik heb al 3 keer gebeld naar de klantenservice maar wordt met een kluitje in het riet gestuurd. Mijn account hebben ze verwijderd en moest ik opnieuw aanmaken. Heb ik gedaan, nog steeds foutmelding als ik ov chipkaart wil toevoegen. Ik moest het via een andere browser proberen, ook gedaan, maar helpt ook niet.

Ook kan ik in mijn ns niet zien dat ik een abonnement heb. Komt dit omdat de ov chipkaart niet gekoppeld is? Graag oplossen, want ik kan nu ook niks wijzigen aan mijn abonnement en moet dan iedere keer naar de klantenservice bellen. 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 23 July 2023, 11:07

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 6

Goed nieuws! De storing is nu volledig opgelost en het koppelen van OV-chipkaarten is voor iedereen weer mogelijk. Als je alsnog tegen een probleem aanloopt dien je contact op te zoeken met de klantenservice om dit alsnog na te kijken, dan valt dit helaas niet onder deze algemene storing. 

Het is zojuist gelukt mijn ov-chipkaart te koppelen. Na 10 dagen proberen (ook vanmorgen nog) ging het ineens goed. 

Je mag ervan uitgaan dat Daniël zijn best voor je doet. Hij is alleen niet alle dagen hier actief waardoor het soms even duurt voordat je een antwoord krijgt.

Het lukt nog altijd niet, ik heb nog niet het gevoel dat er met man en macht aan gewerkt wordt. Ik voel mij als klant weinig serieus genomen.

Badge +3

Zou het kunnen dat er bij het aanvragen een nieuw account is aangemaakt?

Dat maakt op zich niet uit, want een kaart kan je aan elk willekeurig account koppelen en dan bijv. de Reishistorie inzien en declaraties maken.

Als je facturen wilt inzien of abonnementen wijzigen moet je wel met de juiste (contracthouder) account ingelogd zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Zou het kunnen dat er bij het aanvragen een nieuw account is aangemaakt?

Badge +3

Het handmatig koppelen van een kaart heeft geheel geen invloed op het wel of niet kunnen beheren van een abonnement, dat wordt puur bepaald door de koppeling tussen het Mijn NS account en de klantgegevens.

Dat snap ik niet, want op je Mijn NS Startpagina (en bij Producten) worden je kaarten (en abonnementen) weergegeven, dus als je kaart er niet bij staat kan je (voor die kaart) niets beheren.

Of is het probleem dat die informatie er wel staat, maar je voor die kaart geen facturen of reishistorie kunt inzien (dus declaratie maken)?

Het schijnt soms te helpen om oudere (bijna) verlopen kaarten te verwijderen, na eventueel een backup maken van de Reishistorie daarvan.

Het handmatig koppelen van een kaart heeft geheel geen invloed op het wel of niet kunnen beheren van een abonnement, dat wordt puur bepaald door de koppeling tussen het Mijn NS account en de klantgegevens. Wat er in deze situatie dan specifiek aan de hand is snap ik ook niet zo goed, maar ik begrijp dat Daniël er al mee bezig is.

Reputatie 7
Badge +3

Als er sprake is van een NS Flex abonnement dan zou het geheel niet nodig hoeven te zijn om de OV-chipkaart handmatig te koppelen aan een Mijn NS account. Bij NS Flex wordt het abonnement en de reishistorie weergegeven via de Mijn NS koppeling aan de betreffende klantgegevens. Als dat in orde is, kan het abonnement beheerd worden en kan reishistorie ingezien worden zonder handmatig de kaart te koppelen.

Die koppeling is enkel nodig als er gebruik gemaakt wordt van reizen op saldo, in die gevallen wordt reishistorie niet standaard weergegeven in het Mijn NS account.

Degene die dit topic startte gaf aan sinds 20 juni 2023 een NS Flex Dal voordeel abonnement met een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart.te hebben en deze niet te kunnen koppelen. Hij kan hierdoor de reishistorie niet zien, niet zien welk product hij heeft en kan ook zijn abonnement niet wijzigen. 

 

Als je al wel een OV-chipkaart hebt met NS Flex erop, maar je kan niet wijzigen van Flex abonnement omdat je de kaart niet koppelen, zou je neem ik aan wel de klantenservice kunnen contacten zodat zij je Flex abonnement wijzigen. 

Als er al wel het gewenste abonnement op de kaart staat kun je er gewoon mee reizen, je kunt dan alleen, omdat je de kaart niet koppelen, geen reishistorie zien, geen uitdraai maken van de reizen om te declareren en geen GtbV via MijnNS indienen. 

Als er sprake is van een NS Flex abonnement dan zou het geheel niet nodig hoeven te zijn om de OV-chipkaart handmatig te koppelen aan een Mijn NS account. Bij NS Flex wordt het abonnement en de reishistorie weergegeven via de Mijn NS koppeling aan de betreffende klantgegevens. Als dat in orde is, kan het abonnement beheerd worden en kan reishistorie ingezien worden zonder handmatig de kaart te koppelen.

Die koppeling is enkel nodig als er gebruik gemaakt wordt van reizen op saldo, in die gevallen wordt reishistorie niet standaard weergegeven in het Mijn NS account.

Ik heb een persoonlijke OV-kaart besteld en heb hetzelfde probleem. Klantenservice zegt te wachten.
Reputatie 7
Badge +3

Als je al wel een OV-chipkaart hebt met NS Flex erop, maar je kan niet wijzigen van Flex abonnement omdat je de kaart niet koppelen, zou je neem ik aan wel de klantenservice kunnen contacten zodat zij je Flex abonnement wijzigen. 

Als er al wel het gewenste abonnement op de kaart staat kun je er gewoon mee reizen, je kunt dan alleen, omdat je de kaart niet koppelen, geen reishistorie zien, geen uitdraai maken van de reizen om te declareren en geen GtbV via MijnNS indienen. 

Hier hetzelfde probleem.. wil graag naar mijn werk maar op deze manier gaat het niet lukken

Even een update. Dit is intern geëscaleerd omdat het steeds meer mensen blijkt te treffen. Onze IT afdeling was hier al van op de hoogte, maar er ligt nu wat meer prioriteit bij. Ik heb helaas nog geen oplosdatum maar er wordt hard aan gewerkt. 

Thanks Daniël, gaat het lukken voor 29 juli? Anders heb ik toch echt een probleem.

Badge +3

Even een update. Dit is intern geëscaleerd omdat het steeds meer mensen blijkt te treffen. Onze IT afdeling was hier al van op de hoogte, maar er ligt nu wat meer prioriteit bij. Ik heb helaas nog geen oplosdatum maar er wordt hard aan gewerkt. 

Zorgelijk @Daniël NS 

… is intern geëscaleerd omdat het steeds meer mensen blijkt te treffen.

Maar dat wist verder niemand, dus die mensen moesten zich eerst maar melden (het topje van de ijsberg weet de Community te vinden)? 🤔

Onze IT afdeling was hier al {een tijdlang} van op de hoogte… maar er ligt nu wat meer prioriteit bij.

Gossie, dan slapen we lekker en vindt een werk/opdrachtgever het natuurlijk ook wel prima als jij je reiskosten (veel) later declareert dan op een afgesproken moment… (via OV-chipkaart is er helemaal niets aan de hand, maar die weten niet welk NS Flex abonnement je hebt dus declareren niet mogelijk!) 🤣

Totale minachting van de beste reiziger dus. We weten ervan, hebben alle transacties maar jij krijgt ze pas te zien als het probleem opgelost is! En nee, een (spoed) e-mailtje met een pdf/csv declaratie kunnen we in 5 seconden maken maar doen we niet aan, want AVG/privacy! 😥

En ja, het treft niet iedereen…

Dus het werkt bij mij (zie je wel Robert?!)… Maar dan de rest die er wél last van heeft? 🤔

Badge +3

ik krijg mijn kaart niet gekoppeld en kan daardoor geen geld terugvragen vanwege vertraging

U kunt ook een claim voor Geld terug bij vertraging indienen buiten Mijn NS om, via dit formulier.

Reputatie 6

Even een update. Dit is intern geëscaleerd omdat het steeds meer mensen blijkt te treffen. Onze IT afdeling was hier al van op de hoogte, maar er ligt nu wat meer prioriteit bij. Ik heb helaas nog geen oplosdatum maar er wordt hard aan gewerkt. 

Ik kamp al ruim een week met hetzelfde probleem. Via OV-chipkaart kan ik mijn volledige reishistorie zien. Maar ik krijg mijn kaart niet gekoppeld en kan daardoor geen geld terugvragen vanwege vertraging.

Ik krijg constant de volgende melding: Het is nu niet mogelijk om je OV-chipkaart te koppelen aan je account. Probeer het later nog een keer.

Contact gehad met NS via telefoon en chat. Andere browsers geprobeerd. Geen succes.

Omdat mijn OV-chipkaart komende maand verloopt heb ik deze week een nieuwe kaart binnengekregen. Zelfde probleem. Heel slecht hoe NS hier mee omgaat.

Het probleem met koppelen kom je in veel meldingen tegen. De klantenservice kan hier ook niets mee. De moderator zou er goed aan doet dit aan software development door te spelen.

Ik heb hetzelfde probleem! Ook mijn OV-kaart kan niet gekoppeld worden aan mijn nieuwe account (nooit eerder een NS-account gehad). Op de website geeft hij de foutmelding “Er is een fout opgetreden. Het is nu niet mogelijk om je OV-chipkaart te koppelen aan je account. Probeer het later nog een keer.” en in de app “Unknown error communicating with Mijn NS.”

Badge +3

and I'm trying to add a card for two days to find out the NLOV number of an wrong check-In. Can anyone help me?

Can I find the number elsewhere?

Those NLOV transaction numbers will not show up anywhere, except in your bank account (accumulated, the next day). See https://ovpay.nl/en/travelcosts and follow the steps.

I have the same issue for about a week. I called with NS, had a chat with NS and they keep telling me to try it again tomorrow.

Je bent duidelijk niet de enige Chris.

I have the same issue when trying to add a card:

Error:An error has occurred. It is not currently possible to link your OV-chipkaart to your account. Please try again later.

and I'm trying to add a card for two days to find out the NLOV number of an wrong check-In. Can anyone help me?

Can I find the number elsewhere?

I have the same issue! “

Error:An error has occurred. It is not currently possible to link your OV-chipkaart to your account. Please try again later.

Where you able to solve this Chris?

Reputatie 6

Ik kijk dan even met je mee Chris F. Zoals aangegeven, kan je mij een privébericht sturen in dit geval? 

Reageer