beantwoord

Het lukt niet om mijn persoonlijke ov chipkaart toe te voegen aan mijn ns, ik heb al 3 keer gebeld naar de klantenservice.

  • 23 June 2023
  • 36 reacties
  • 1148 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

het verbaast mij gewoon dat dit probleem niet op te lossen is door ns. Dit moeten ze toch vaker aan de hand hebben? 

Ik heb geen ander account, en mijn account is al 3 keer verwijderd door ns en moest opnieuw opstarten. De ov chipkaart is nieuw, ook geen vervanger van een ander. Dus hij kan niet gekoppeld zijn aan een ander account. 

Reputatie 6

Dit is wat uniek. Ik raad je in dit geval aan om toch nog een keer contact op te nemen met de klantenservice in dit geval om te laten controleren of je niet al een ander account hebt waar je OV-chipkaart dan al aan gekoppeld is bijvoorbeeld. Dat zou nog een probleem kunnen zijn. Indien dat ook niet het geval is, ontvang ik graag verder wat meer details in een privébericht.

 

Ik krijg dit dus niet te zien. Ik kan nergens zien dat ik een ns flex dal voordeel abonnement heb. Als ik mijn reishistorie wil zien en mijn producten wil zien, krijg ik eerst een melding dat ik mijn ov chipkaart moet koppelen. 

Ik weet dat het voordeel dal abonnement wel op mijn ov chipkaart zit, dat is mij verteld door de klantenservice en ik heb er gisteren ook mee gereisd. Maar omdat de ovchip niet gekoppeld is in mijn ns account kan ik dus verder geen gegevens zien. Niet wat voor abonnement ik heb, mijn reisgegevens kan ik niet zien. Ik kan mijn abonnement dus ook niet wijzigen. Daarvoor moet ik dus toch die ov chipkaart toevoegen aan mijn account. En daar krijg ik dus steeds de foutmelding. 

Goedemorgen Chris F en welkom bij de NS Community.

Het spijt me om te lezen dat je nog steeds problemen ervaart met je Mijn NS account. Ik snap alleen niet zo goed waarom je de OV-chipkaart nog handmatig wil toevoegen aan je Mijn NS account als je een NS Flex Dal Voordeel abonnement hebt.

Bij NS Flex abonnementen kun je jouw reishistorie namelijk al inzien puur via de koppeling van het Mijn NS account en jouw klantgegevens. Het handmatig koppelen van jouw OV-chipkaart is daarvoor niet nodig en dit heeft dan eigenlijk ook geen meerwaarde.

Als je inlogt in het Mijn NS account (https://login.ns.nl/login) zou je direct op de hoofdpagina al moeten zien dat je een kaart met actief abonnement hebt. Hier ter illustratie een screenshot van mijn eigen account:

Heb jij dit niet zo staan?

klantenservice zegt tegen mij dat er geen storing is. Ook via pc/laptop krijg ik die melding: er is een fout opgetreden. Het is nu niet mogelijk om je ov-Chipkaart te koppelen aan je account. Probeer het later nog eens. Ook via pc kan ik in mijn ns niet zien welk abonnement ik heb. 

Badge +3

Die melding ‘onbekende fout met communicatie met Mijn NS’ is een typische melding van de app als er een storing is, maar die duurt natuurlijk geen 3 dagen. Die melding zie je dan vaak ook bij de ‘tegeltjes’ voor Reisklasse, Samenreiskorting, Transacties etc.

Wat voor melding krijg je op een pc/laptop? Overigens kun je in de app niet zien welk abonnement je hebt, dus dat moet via een browser.

Reputatie 7
Badge +3

Als er niets gekoppeld is in MijnNS krijg je abonnementen niet te zien.

Vreemd dat het ook met een nieuw account niet lukt. Misschien is er een wachttijd voor de kaart verschijnt?

Ik weet even geen oplossing, hopenlijk kan iemand anders jou wel helpen.

nee er is helemaal geen ov chipkaart toegevoegd

Reputatie 7
Badge +3

Als het goed is, is de nieuwe ov-chipkaart al automatisch in MijnNS gezet. Heb je de kaartnummers die er in staan gecontroleerd?

Reageer