beantwoord

Het lukt niet om mijn persoonlijke ov chipkaart toe te voegen aan mijn ns, ik heb al 3 keer gebeld naar de klantenservice.

  • 23 June 2023
  • 36 reacties
  • 1138 Bekeken

Ik heb sinds 20 juni 2023 een NS flex dal voordeel abonnement met een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart. Ik probeer al 3 dagen om mijn ov chipkaart toe te voegen aan mijn ns account. Maar ik krijg iedere keer een foutmelding: “onbekende fout met de communicatie met Mijn ns” Ik heb het geprobeerd via de app, via de gewone site, via mijn telefoon, via een chromebook en via een vaste computer. Ik heb al 3 keer gebeld naar de klantenservice maar wordt met een kluitje in het riet gestuurd. Mijn account hebben ze verwijderd en moest ik opnieuw aanmaken. Heb ik gedaan, nog steeds foutmelding als ik ov chipkaart wil toevoegen. Ik moest het via een andere browser proberen, ook gedaan, maar helpt ook niet.

Ook kan ik in mijn ns niet zien dat ik een abonnement heb. Komt dit omdat de ov chipkaart niet gekoppeld is? Graag oplossen, want ik kan nu ook niks wijzigen aan mijn abonnement en moet dan iedere keer naar de klantenservice bellen. 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 23 July 2023, 11:07

Bekijk origineel

36 reacties

Badge +3

and I'm trying to add a card for two days to find out the NLOV number of an wrong check-In. Can anyone help me?

Can I find the number elsewhere?

Those NLOV transaction numbers will not show up anywhere, except in your bank account (accumulated, the next day). See https://ovpay.nl/en/travelcosts and follow the steps.

Reputatie 6

Goed nieuws! De storing is nu volledig opgelost en het koppelen van OV-chipkaarten is voor iedereen weer mogelijk. Als je alsnog tegen een probleem aanloopt dien je contact op te zoeken met de klantenservice om dit alsnog na te kijken, dan valt dit helaas niet onder deze algemene storing. 

Reputatie 7
Badge +3

Als er sprake is van een NS Flex abonnement dan zou het geheel niet nodig hoeven te zijn om de OV-chipkaart handmatig te koppelen aan een Mijn NS account. Bij NS Flex wordt het abonnement en de reishistorie weergegeven via de Mijn NS koppeling aan de betreffende klantgegevens. Als dat in orde is, kan het abonnement beheerd worden en kan reishistorie ingezien worden zonder handmatig de kaart te koppelen.

Die koppeling is enkel nodig als er gebruik gemaakt wordt van reizen op saldo, in die gevallen wordt reishistorie niet standaard weergegeven in het Mijn NS account.

Degene die dit topic startte gaf aan sinds 20 juni 2023 een NS Flex Dal voordeel abonnement met een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart.te hebben en deze niet te kunnen koppelen. Hij kan hierdoor de reishistorie niet zien, niet zien welk product hij heeft en kan ook zijn abonnement niet wijzigen. 

 

Badge +3

Het handmatig koppelen van een kaart heeft geheel geen invloed op het wel of niet kunnen beheren van een abonnement, dat wordt puur bepaald door de koppeling tussen het Mijn NS account en de klantgegevens.

Dat snap ik niet, want op je Mijn NS Startpagina (en bij Producten) worden je kaarten (en abonnementen) weergegeven, dus als je kaart er niet bij staat kan je (voor die kaart) niets beheren.

Of is het probleem dat die informatie er wel staat, maar je voor die kaart geen facturen of reishistorie kunt inzien (dus declaratie maken)?

Het schijnt soms te helpen om oudere (bijna) verlopen kaarten te verwijderen, na eventueel een backup maken van de Reishistorie daarvan.

Het probleem met koppelen kom je in veel meldingen tegen. De klantenservice kan hier ook niets mee. De moderator zou er goed aan doet dit aan software development door te spelen.

Reputatie 7
Badge +3

Zou het kunnen dat er bij het aanvragen een nieuw account is aangemaakt?

Badge +3

Zou het kunnen dat er bij het aanvragen een nieuw account is aangemaakt?

Dat maakt op zich niet uit, want een kaart kan je aan elk willekeurig account koppelen en dan bijv. de Reishistorie inzien en declaraties maken.

Als je facturen wilt inzien of abonnementen wijzigen moet je wel met de juiste (contracthouder) account ingelogd zijn.

Het lukt nog altijd niet, ik heb nog niet het gevoel dat er met man en macht aan gewerkt wordt. Ik voel mij als klant weinig serieus genomen.

Je mag ervan uitgaan dat Daniël zijn best voor je doet. Hij is alleen niet alle dagen hier actief waardoor het soms even duurt voordat je een antwoord krijgt.

Het is zojuist gelukt mijn ov-chipkaart te koppelen. Na 10 dagen proberen (ook vanmorgen nog) ging het ineens goed. 

I have the same issue! “

Error:An error has occurred. It is not currently possible to link your OV-chipkaart to your account. Please try again later.

Where you able to solve this Chris?

Ik kamp al ruim een week met hetzelfde probleem. Via OV-chipkaart kan ik mijn volledige reishistorie zien. Maar ik krijg mijn kaart niet gekoppeld en kan daardoor geen geld terugvragen vanwege vertraging.

Ik krijg constant de volgende melding: Het is nu niet mogelijk om je OV-chipkaart te koppelen aan je account. Probeer het later nog een keer.

Contact gehad met NS via telefoon en chat. Andere browsers geprobeerd. Geen succes.

Omdat mijn OV-chipkaart komende maand verloopt heb ik deze week een nieuwe kaart binnengekregen. Zelfde probleem. Heel slecht hoe NS hier mee omgaat.

Reputatie 6

Even een update. Dit is intern geëscaleerd omdat het steeds meer mensen blijkt te treffen. Onze IT afdeling was hier al van op de hoogte, maar er ligt nu wat meer prioriteit bij. Ik heb helaas nog geen oplosdatum maar er wordt hard aan gewerkt. 

Badge +3

ik krijg mijn kaart niet gekoppeld en kan daardoor geen geld terugvragen vanwege vertraging

U kunt ook een claim voor Geld terug bij vertraging indienen buiten Mijn NS om, via dit formulier.

Badge +3

Even een update. Dit is intern geëscaleerd omdat het steeds meer mensen blijkt te treffen. Onze IT afdeling was hier al van op de hoogte, maar er ligt nu wat meer prioriteit bij. Ik heb helaas nog geen oplosdatum maar er wordt hard aan gewerkt. 

Zorgelijk @Daniël NS 

… is intern geëscaleerd omdat het steeds meer mensen blijkt te treffen.

Maar dat wist verder niemand, dus die mensen moesten zich eerst maar melden (het topje van de ijsberg weet de Community te vinden)? 🤔

Onze IT afdeling was hier al {een tijdlang} van op de hoogte… maar er ligt nu wat meer prioriteit bij.

Gossie, dan slapen we lekker en vindt een werk/opdrachtgever het natuurlijk ook wel prima als jij je reiskosten (veel) later declareert dan op een afgesproken moment… (via OV-chipkaart is er helemaal niets aan de hand, maar die weten niet welk NS Flex abonnement je hebt dus declareren niet mogelijk!) 🤣

Totale minachting van de beste reiziger dus. We weten ervan, hebben alle transacties maar jij krijgt ze pas te zien als het probleem opgelost is! En nee, een (spoed) e-mailtje met een pdf/csv declaratie kunnen we in 5 seconden maken maar doen we niet aan, want AVG/privacy! 😥

En ja, het treft niet iedereen…

Dus het werkt bij mij (zie je wel Robert?!)… Maar dan de rest die er wél last van heeft? 🤔

Reputatie 7
Badge +3

Als het goed is, is de nieuwe ov-chipkaart al automatisch in MijnNS gezet. Heb je de kaartnummers die er in staan gecontroleerd?

nee er is helemaal geen ov chipkaart toegevoegd

Reputatie 7
Badge +3

Als er niets gekoppeld is in MijnNS krijg je abonnementen niet te zien.

Vreemd dat het ook met een nieuw account niet lukt. Misschien is er een wachttijd voor de kaart verschijnt?

Ik weet even geen oplossing, hopenlijk kan iemand anders jou wel helpen.

Badge +3

Die melding ‘onbekende fout met communicatie met Mijn NS’ is een typische melding van de app als er een storing is, maar die duurt natuurlijk geen 3 dagen. Die melding zie je dan vaak ook bij de ‘tegeltjes’ voor Reisklasse, Samenreiskorting, Transacties etc.

Wat voor melding krijg je op een pc/laptop? Overigens kun je in de app niet zien welk abonnement je hebt, dus dat moet via een browser.

klantenservice zegt tegen mij dat er geen storing is. Ook via pc/laptop krijg ik die melding: er is een fout opgetreden. Het is nu niet mogelijk om je ov-Chipkaart te koppelen aan je account. Probeer het later nog eens. Ook via pc kan ik in mijn ns niet zien welk abonnement ik heb. 

I have the same issue when trying to add a card:

Error:An error has occurred. It is not currently possible to link your OV-chipkaart to your account. Please try again later.

and I'm trying to add a card for two days to find out the NLOV number of an wrong check-In. Can anyone help me?

Can I find the number elsewhere?

I have the same issue for about a week. I called with NS, had a chat with NS and they keep telling me to try it again tomorrow.

Je bent duidelijk niet de enige Chris.

Goedemorgen Chris F en welkom bij de NS Community.

Het spijt me om te lezen dat je nog steeds problemen ervaart met je Mijn NS account. Ik snap alleen niet zo goed waarom je de OV-chipkaart nog handmatig wil toevoegen aan je Mijn NS account als je een NS Flex Dal Voordeel abonnement hebt.

Bij NS Flex abonnementen kun je jouw reishistorie namelijk al inzien puur via de koppeling van het Mijn NS account en jouw klantgegevens. Het handmatig koppelen van jouw OV-chipkaart is daarvoor niet nodig en dit heeft dan eigenlijk ook geen meerwaarde.

Als je inlogt in het Mijn NS account (https://login.ns.nl/login) zou je direct op de hoofdpagina al moeten zien dat je een kaart met actief abonnement hebt. Hier ter illustratie een screenshot van mijn eigen account:

Heb jij dit niet zo staan?

Even een update. Dit is intern geëscaleerd omdat het steeds meer mensen blijkt te treffen. Onze IT afdeling was hier al van op de hoogte, maar er ligt nu wat meer prioriteit bij. Ik heb helaas nog geen oplosdatum maar er wordt hard aan gewerkt. 

Thanks Daniël, gaat het lukken voor 29 juli? Anders heb ik toch echt een probleem.

Ik heb hetzelfde probleem! Ook mijn OV-kaart kan niet gekoppeld worden aan mijn nieuwe account (nooit eerder een NS-account gehad). Op de website geeft hij de foutmelding “Er is een fout opgetreden. Het is nu niet mogelijk om je OV-chipkaart te koppelen aan je account. Probeer het later nog een keer.” en in de app “Unknown error communicating with Mijn NS.”

Reageer