beantwoord

Het lukt niet om mijn persoonlijke ov chipkaart toe te voegen aan mijn ns, ik heb al 3 keer gebeld naar de klantenservice.

  • 23 June 2023
  • 36 reacties
  • 1148 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

Hier hetzelfde probleem.. wil graag naar mijn werk maar op deze manier gaat het niet lukken

Reputatie 7
Badge +3

Als je al wel een OV-chipkaart hebt met NS Flex erop, maar je kan niet wijzigen van Flex abonnement omdat je de kaart niet koppelen, zou je neem ik aan wel de klantenservice kunnen contacten zodat zij je Flex abonnement wijzigen. 

Als er al wel het gewenste abonnement op de kaart staat kun je er gewoon mee reizen, je kunt dan alleen, omdat je de kaart niet koppelen, geen reishistorie zien, geen uitdraai maken van de reizen om te declareren en geen GtbV via MijnNS indienen. 

Ik heb een persoonlijke OV-kaart besteld en heb hetzelfde probleem. Klantenservice zegt te wachten.

Ik krijg dit dus niet te zien. Ik kan nergens zien dat ik een ns flex dal voordeel abonnement heb. Als ik mijn reishistorie wil zien en mijn producten wil zien, krijg ik eerst een melding dat ik mijn ov chipkaart moet koppelen. 

Ik weet dat het voordeel dal abonnement wel op mijn ov chipkaart zit, dat is mij verteld door de klantenservice en ik heb er gisteren ook mee gereisd. Maar omdat de ovchip niet gekoppeld is in mijn ns account kan ik dus verder geen gegevens zien. Niet wat voor abonnement ik heb, mijn reisgegevens kan ik niet zien. Ik kan mijn abonnement dus ook niet wijzigen. Daarvoor moet ik dus toch die ov chipkaart toevoegen aan mijn account. En daar krijg ik dus steeds de foutmelding. 

 

Als je al wel een OV-chipkaart hebt met NS Flex erop, maar je kan niet wijzigen van Flex abonnement omdat je de kaart niet koppelen, zou je neem ik aan wel de klantenservice kunnen contacten zodat zij je Flex abonnement wijzigen. 

Als er al wel het gewenste abonnement op de kaart staat kun je er gewoon mee reizen, je kunt dan alleen, omdat je de kaart niet koppelen, geen reishistorie zien, geen uitdraai maken van de reizen om te declareren en geen GtbV via MijnNS indienen. 

Als er sprake is van een NS Flex abonnement dan zou het geheel niet nodig hoeven te zijn om de OV-chipkaart handmatig te koppelen aan een Mijn NS account. Bij NS Flex wordt het abonnement en de reishistorie weergegeven via de Mijn NS koppeling aan de betreffende klantgegevens. Als dat in orde is, kan het abonnement beheerd worden en kan reishistorie ingezien worden zonder handmatig de kaart te koppelen.

Die koppeling is enkel nodig als er gebruik gemaakt wordt van reizen op saldo, in die gevallen wordt reishistorie niet standaard weergegeven in het Mijn NS account.

Reputatie 6

Dit is wat uniek. Ik raad je in dit geval aan om toch nog een keer contact op te nemen met de klantenservice in dit geval om te laten controleren of je niet al een ander account hebt waar je OV-chipkaart dan al aan gekoppeld is bijvoorbeeld. Dat zou nog een probleem kunnen zijn. Indien dat ook niet het geval is, ontvang ik graag verder wat meer details in een privébericht.

Ik heb geen ander account, en mijn account is al 3 keer verwijderd door ns en moest opnieuw opstarten. De ov chipkaart is nieuw, ook geen vervanger van een ander. Dus hij kan niet gekoppeld zijn aan een ander account. 

het verbaast mij gewoon dat dit probleem niet op te lossen is door ns. Dit moeten ze toch vaker aan de hand hebben? 

Het handmatig koppelen van een kaart heeft geheel geen invloed op het wel of niet kunnen beheren van een abonnement, dat wordt puur bepaald door de koppeling tussen het Mijn NS account en de klantgegevens. Wat er in deze situatie dan specifiek aan de hand is snap ik ook niet zo goed, maar ik begrijp dat Daniël er al mee bezig is.

Reputatie 6

Ik kijk dan even met je mee Chris F. Zoals aangegeven, kan je mij een privébericht sturen in dit geval? 

Reageer