Feedback over het Serviceforum
Het NS Serviceforum is nieuw, en dus zijn we erg benieuwd wat je ervan vindt. Heb je vragen of heb je tips aan ons? Deze zijn in dit topic van harte welkom.
Bladzijde 13 / 19
A
https://forum.ns.nl/search/activity/recent?&sort=posts&order=asc
Het aantal aangegeven reacties wijkt af.
Het aantal aangegeven reacties wijkt af.
Is er een plugin of iets dergelijks geïnstalleerd die kan de normale werking van javascript kan verhinderen?
Hallo Pe-pe, nee, het gaat om een Windows Phone met IE11, daar kun je geen plugins voor gebruiken.
Helaas zijn er voor Windows Phone, naar mijn beleving, ook geen goede alternatieve browsers.
Op mijn Windows Phone reageert de Forum site helemaal nergens op, als ik naar forum.ns.nl ga.
Als ik op mijn Windows Phone een email krijg, omdat iemand reageert op een bericht (dat ik dus vanaf een desktop heb gemaakt), dan krijg ik altijd dat de pagina niet beschikbaar is, en de pagina reageert nergens op.
Van dat laatste heb ik een drietal screenshots gemaakt van mijn telefoon. Deze staan in een afbeelding.
Update: hierbij kan ik jullie melden dat de verwijderde topics niet meer worden opgenomen in de resultaten onder 'Help anderen'. Mocht je hier nog vragen over hebben hoor ik het graag.
De woorden Always en Phone, en misschien ook wel andere, worden automatisch van een hoofdletter voorzien als je ze typt. Kan dat uitgeschakeld worden?
Je kunt de sorteervolgorde zelf aanpassen. Topics die op een antwoord wachten, zijn doorgaans degene met geen of weinig reacties. Als je oplopend sorteert op aantal reacties, dan komen al die verwijderde topics juist vooraan te staan. Mooi dat het tzt wordt opgepakt, wat mij betreft heeft het geen haast.
Terwijl ik dit schreef bedacht ik me dat je net zo goed "Recente topics" op aantal reacties kunt sorteren ... Daar blijkt echter hetzelfde mis te gaan.
Terwijl ik dit schreef bedacht ik me dat je net zo goed "Recente topics" op aantal reacties kunt sorteren ... Daar blijkt echter hetzelfde mis te gaan.
Vanuit Support over 'Help anderen': dit klopt inderdaad niet. Op dit moment worden verwijderde topics ook getoond in het overzicht en dit zou niet het geval moeten zijn. De topics die worden getoond bij 'Help anderen' staan op chronologische volgorde dus zullen gebruikers niet zo snel op 404 pagina's uitkomen omdat de nieuwste topics over het algemeen niet verwijderd zijn. Er is een ticket aangemaakt om dit issue zo snel mogelijk op te pakken, zodra ik jullie van meer informatie kan voorzien breng ik je op de hoogte.
Onder "Help anderen" staan momenteel zo'n 425 topics (steekproefsgewijs vastgesteld) die niet meer bestaan ("Er is iets fout gegaan, Pagina niet gevonden", blablabla).
De links "Recente actieve topics" en "Onbeantwoorde vragen" in het menu van de mobiele versie van dit forum werken niet meer.
A
https://forum.ns.nl/search/activity/recent?&sort=posts&order=asc
Ah, had al zo'n vermoeden inderdaad, tijdje geleden in overleg een keer wat berichten verwijderd. Waren dat er blijkbaar precies 10 🙂
Zojuist een update gehad m.b.t. 'Jouw reacties':
Hierbij kan ik je informeren dat alle reacties na 4 september weer worden getoond in het overzicht. Het aantal resultaten is nog wel iets hoger dan het aantal reacties wat staat weergegeven in je user dashboard maar dit komt omdat de zoekopdracht ook resultaten toont van verwijderde reacties. Als wij de volledige search functionaliteit onder handen nemen zal dit worden meegenomen.
Hierbij kan ik je informeren dat alle reacties na 4 september weer worden getoond in het overzicht. Het aantal resultaten is nog wel iets hoger dan het aantal reacties wat staat weergegeven in je user dashboard maar dit komt omdat de zoekopdracht ook resultaten toont van verwijderde reacties. Als wij de volledige search functionaliteit onder handen nemen zal dit worden meegenomen.
@TrajectVrijInLimburg
Is er een plugin of iets dergelijks geïnstalleerd die kan de normale werking van javascript kan verhinderen?
Is er een plugin of iets dergelijks geïnstalleerd die kan de normale werking van javascript kan verhinderen?
Aanvulling
Als je op een PC met IE11 naar forum.ns.nl gaat en onderaan klik je op [Bekijk mobiele versie], vervolgens zet je de Ontwikkelaar functie aan met F12, en bij Emulatie zet je de site op Windows Phone 8, dan geeft de Ontwikkelaar functie aan dat er Java fouten zitten.
Als je die negeert, dan werkt de mobiele site op je PC met Windows Phone Emulatie wel.
Als je op een PC met IE11 naar forum.ns.nl gaat en onderaan klik je op [Bekijk mobiele versie], vervolgens zet je de Ontwikkelaar functie aan met F12, en bij Emulatie zet je de site op Windows Phone 8, dan geeft de Ontwikkelaar functie aan dat er Java fouten zitten.
Als je die negeert, dan werkt de mobiele site op je PC met Windows Phone Emulatie wel.
Op mijn Windows Phone 8.1 reageert de site totaal niet: hij laadt forum.ns.nl, als ik iets aantik, dan verkleurt dat even, maar er gebeurt verder helemaal niets.
Lang tikken geeft normaal een context menu, maar dat verschijnt ook niet.
Het maakt niet uit of je bij instellingen instelt op Mobiel of Desktop.
Op een PC werkt het wel.
Lang tikken geeft normaal een context menu, maar dat verschijnt ook niet.
Het maakt niet uit of je bij instellingen instelt op Mobiel of Desktop.
Op een PC werkt het wel.
Zijn er anderen die mijn ervaring delen? Is dit een bekend probleem? Kan dit worden doorgegeven aan de ontwikkelaars? Als forumjunkie stoort dit mij behoorlijk
Het stoort mij ook Tochjo. En ja, het is doorgegeven aan de ontwikkelaar. Ik ben erover met ze in contact en zal je op de hoogte houden!
Nu je het zegt, ja, maar het is me niet zo extreem als een uur.
Meer in het algemeen is het me wel opgevallen dat moderators vaak iets totaal anders lijken te zien dan gebruikers. Sivan NS heeft een paar keer losse berichten zonder context naar een eigen topic gekopieerd, waarbij ik uit haar onbegrip over mijn reactie daarop opmaakte dat zij zelf wel meerdere berichten in dat topic zag.
Dat ging in eerste instantie niet hierover, maar ik heb caching in zijn geheel uitgeschakeld in mijn browsers en heb heel ns.nl en andere NS-domeinen in de exclude staan in de proxy, dus als het caching-gerelateerd is, dan is het aan de NS/Insided-kant.
Meteen nog even een *kuch*
Wat je zegt klopt: reacties vanaf 4 september worden niet getoond in dit overzicht. Wij zijn hiervan op de hoogte en eind deze week wordt een oplossing verwacht die alle reacties in de tussentijd weer zal tonen.
/me ziet nog steeds geen recente reacties 😞
Meteen nog even een *kuch*
/me ziet nog steeds geen recente reacties 😞
Sinds enkele weken valt mij op dat sommige berichten van moderators niet direct worden getoond in een topic, terwijl er wel duidelijke aanwijzingen zijn dat zij een bericht geplaatst hebben. Dit volgt bijvoorbeeld uit het feit dat op de pagina met recent actieve topics het aantal reacties hoger is dan het aantal berichten dat in een topic zichtbaar is. Als ik vervolgens naar de bijbehorende forumcategorie (voorbeeld) ga om daar te kijken wie het laatste bericht geplaatst heeft, dan zie ik dat er een moderator gereageerd heeft. Dat bericht zelf kan ik echter niet zien, ook niet met de link "Bekijk direct" in de laatste kolom.
Zoals ik zei speelt dit al enkele weken. Dat ik het niet eerder gemeld heb, komt omdat ik een maand geleden toevallig ook overgestapt ben naar een andere internetprovider. Het kostte even tijd om die factor uit te sluiten, maar ik ben er nu van overtuigd dat het probleem niet aan mijn kant zit. Ik ervaar namelijk hetzelfde met verschillende apparaten en op verschillende locaties, dus ook met een andere internetprovider (en met andere DNS-servers, voor de technici), en ook als ik de cache in mijn eigen browser leeg of omzeil.
Bovendien lijken andere forumgebruikers hetzelfde te ervaren. Vandaag kwam ik dit bericht van Sivan tegen. Uit de reacties van De Luchmacht 2 en theofiel maak ik op dat dit ook een bericht was dat niet direct te zien was in het topic.
Ik heb geen systeem kunnen ontdekken in de tijd die het duurt voordat zo'n bericht alsnog zichtbaar wordt. Zojuist kostte het zo'n drie kwartier voor ik dit bericht van Klaas-Jan kon zien. In het verleden heeft het ook wel ruim een uur geduurd, of slechts een aantal minuten. Misschien is het een cacheprobleem op de server, zoals Henk_NL suggereerde. Ging dat ook hierover, Henk?
Zijn er anderen die mijn ervaring delen? Is dit een bekend probleem? Kan dit worden doorgegeven aan de ontwikkelaars? Als forumjunkie stoort dit mij behoorlijk 😛
Zoals ik zei speelt dit al enkele weken. Dat ik het niet eerder gemeld heb, komt omdat ik een maand geleden toevallig ook overgestapt ben naar een andere internetprovider. Het kostte even tijd om die factor uit te sluiten, maar ik ben er nu van overtuigd dat het probleem niet aan mijn kant zit. Ik ervaar namelijk hetzelfde met verschillende apparaten en op verschillende locaties, dus ook met een andere internetprovider (en met andere DNS-servers, voor de technici), en ook als ik de cache in mijn eigen browser leeg of omzeil.
Bovendien lijken andere forumgebruikers hetzelfde te ervaren. Vandaag kwam ik dit bericht van Sivan tegen. Uit de reacties van De Luchmacht 2 en theofiel maak ik op dat dit ook een bericht was dat niet direct te zien was in het topic.
Ik heb geen systeem kunnen ontdekken in de tijd die het duurt voordat zo'n bericht alsnog zichtbaar wordt. Zojuist kostte het zo'n drie kwartier voor ik dit bericht van Klaas-Jan kon zien. In het verleden heeft het ook wel ruim een uur geduurd, of slechts een aantal minuten. Misschien is het een cacheprobleem op de server, zoals Henk_NL suggereerde. Ging dat ook hierover, Henk?
Zijn er anderen die mijn ervaring delen? Is dit een bekend probleem? Kan dit worden doorgegeven aan de ontwikkelaars? Als forumjunkie stoort dit mij behoorlijk 😛
Bladzijde 13 / 19
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.