Feedback over het Serviceforum

  • 10 February 2014
  • 458 reacties
  • 16279 Bekeken


Toon eerste bericht

458 reacties

Reputatie 6
Badge +2
De forumcategorieën zouden veel kleiner moeten zijn, elk met bijvoorbeeld niet meer dan 25 topics (met dus voor elke forumcategorie één overzichtspagina). Een extra laag in de hiërarchie zou dan ook nuttig zijn, bijvoorbeeld een supercategorie Abo's en categorieën als Dal Vrij, Opzeggen en Bijabo's.
Zoals het nu is is een topic alleen via de forumcategorie te vinden bij de kleine forumcategorie "Welkom", en als het een topic is waarop recent is gereageerd.
Reputatie 6
Badge +2
De forumcategorieën zouden veel kleiner moeten zijn, elk met bijvoorbeeld niet meer dan 25 topics (met dus voor elke forumcategorie één overzichtspagina). Een extra laag in de hiërarchie zou dan ook nuttig zijn, bijvoorbeeld een supercategorie Abo's en categorieën als Dal Vrij, Opzeggen en Bijabo's.
Wat ik verder nog steeds erg onhandig vind is dat op deze overzichtspagina's de topictitel (die maximaal 90 tekens heeft) na 40 tekens wordt afgekapt (https://forum.ns.nl/welkom-15/afkappen-topictitel-897). Als je bijvoorbeeld een woord uit de titel weet en daar op een overzichtspagina op zoekt, is het topic niet te vinden als het woord in de laatste 50 tekens staat.
Maar EVA moet nog wel evolueren. Scroll gewoon nog een keer van TS item 1 en dan tot het eind en bekijk alleen de reacties, niet de inhoud van de reacties, maar alleen even naar de personen. Mensen komen en gaan, de NS blijft bestaan, maar of dit forum toekomst heeft... Als eva zover is zal dit forum zeker anders worden.
Zo'n faciliteit bestaat al. Ze heet EVA.
Gewoon Sticky Topics met sticky antwoorden maken

vergeten uit te checken = bellen of twitteren :D
enz
enz
Reputatie 6
Badge +2
De forumcategorieën zouden veel kleiner moeten zijn, elk met bijvoorbeeld niet meer dan 25 topics (met dus voor elke forumcategorie één overzichtspagina). Een extra laag in de hiërarchie zou dan ook nuttig zijn, bijvoorbeeld een supercategorie Abo's en categorieën als Dal Vrij, Opzeggen en Bijabo's.
Aangezien die categorieën het doorzoeken van het forum niet vergemakkelijken, ontgaat me het nut van het bestaan ervan.
Zoiets als bij "Producten en services", "Over het NS Serviceforum"?
Mee eens ja, nu wordt de kritiek in andere topics gegeven en het kan beter in een aparte categorie.
Reputatie 6
Badge +2
Er ontbreekt een duidelijke forumcategorie voor het bespreken van het forum zelf. Dit ene topic is te weinig. "Welkom" schijnt hiervoor gebruikt te worden, maar de titel is ongeschikt. Ook komt een deel van deze topics nu terecht in de categorie "Off-topic forum", maar dat is een te grote vergaarbak, waar topics over het forum moeilijk in terug te vinden zijn.
Ja: @moderators: verleen service, daar zijn jullie voor.

Neem bijvoorbeeld Marjan NS. DIe is vandaag in 14 topics actief geweest en daarvan heeft ze er maar liefst 7 'beantwoord' met 'neem contact op met de klantenservice'. De vraagstellers hebben juist al via dit forum contact opgenomen met de klantenservice. Het is nodeloos ergerlijk dat de klantenservice weigert om bepaalde zaken in behandeling te nemen, enkel en alleen omdat ze de klantenservice via het forum hebben bereikt, in plaats van bijvoorbeeld via een twitterbericht.


De score vandaag is niet veel beter.

Zou dat nog wat verdienen ook dat doorverwijzen ?
Ja: @moderators: verleen service, daar zijn jullie voor. ......


Voor vanavond lijkt mij dit de beste tip!
Coulance betekent: de reiziger staat in zijn recht maar dat kost ons geld en dat doen we dus liever niet maar voor deze éne keer dus wel.
Dag allemaal, ter informatie: er is de eerste helft van vandaag een technisch probleem geweest, waardoor het o.a. niet mogelijk was om in te loggen op het forum. Het feit dat ik dit bericht kan plaatsen bewijst: het probleem is gelukkig verholpen 🙂 Bedankt voor jullie geduld!

Geduld is een redelijk betrekkelijk begrip.... Zeker niet altijd een schone zaak. Ook de termen "coulance" en "begrip" mogen voor mij door de NS enigszins verduidelijkt worden.
@Theofiel

Goeie tip! :8
Dus een tip mag zijn.

Het verbeteren van de communicatie.


Maar dat is geen tip die zich beperkt tot het forum, maar die opgaat voor alle communicatiekanalen en lagen van de NS.
Dus een tip mag zijn.

Het verbeteren van de communicatie.
Beste Annemiek,

Het primaire doel van dit Serviceforum is, uiteraard, om jou extra service te bieden naast de andere kanalen waarop je contact met ons kunt opnemen. De inhoud staat altijd voorop en we proberen zo goed mogelijk antwoord te geven op de vragen die je stelt.
Daarnaast willen we ook de structuur enigzins waarborgen. Dat wil zeggen dat wij bijvoorbeeld soms een titel aanpassen of een bericht verplaatsen, wanneer dat nodig is. Dit zorgt ervoor dat het gebruikersgemak verbetert.
Is er een specifieke vraag waar je naar jouw mening nog geen inhoudelijk antwoord hebt ontvangen? Dan adviseer ik je deze vraag in het desbetreffende topic te stellen en dan zullen we je vraag beantwoorden. :)

Met vriendelijke groet,

Stephan
Ja: @moderators: verleen service, daar zijn jullie voor.

Neem bijvoorbeeld Marjan NS. DIe is vandaag in 14 topics actief geweest en daarvan heeft ze er maar liefst 7 'beantwoord' met 'neem contact op met de klantenservice'. De vraagstellers hebben juist al via dit forum contact opgenomen met de klantenservice. Het is nodeloos ergerlijk dat de klantenservice weigert om bepaalde zaken in behandeling te nemen, enkel en alleen omdat ze de klantenservice via het forum hebben bereikt, in plaats van bijvoorbeeld via een twitterbericht.


Van de week was het helemaal treurig. Een buitenlander die inmiddels Nederland had verlaten wilde weten hoe hij zijn abonnement moest opzeggen. De dienstdoende moderator zei dat hij maar via Eva moest proberen een e-mail te sturen (waarbij ze wel aangaf dat Eva alleen Nederlands begrijpt) of bellen met de klantenservice. Mijn reactie of dit echt de manier was om met klanten om te gaan was binnen no-time verwijderd, maar miste zijn doel blijkbaar niet want vervolgens was de reactie van de moderator gewijzigd en mocht de vraagsteller haar wel een privébericht sturen.
@Pe_pe :)

Goeie Tip!
Ja: @moderators: verleen service, daar zijn jullie voor.

Neem bijvoorbeeld Marjan NS. DIe is vandaag in 14 topics actief geweest en daarvan heeft ze er maar liefst 7 'beantwoord' met 'neem contact op met de klantenservice'. De vraagstellers hebben juist al via dit forum contact opgenomen met de klantenservice. Het is nodeloos ergerlijk dat de klantenservice weigert om bepaalde zaken in behandeling te nemen, enkel en alleen omdat ze de klantenservice via het forum hebben bereikt, in plaats van bijvoorbeeld via een twitterbericht.
Het NS Serviceforum is nieuw, en dus zijn we erg benieuwd wat je ervan vindt. Heb je vragen of heb je tips aan ons? Deze zijn in dit topic van harte welkom.

En nu enige tijd later.... Nog tips:?:D:$🆒:P
Ik heb met de link 'Reageer' de hele reactie geciteerd en vervolgens een gedeelte ervan verwijderd.
hoi theofiel,
Je hebt hierboven slechts een stukje van mijn tekst geciteerd. Hoe doe je dat dan?
Andere vraag: hoe kan je in een reactie een stukje van de tekst van de schrijver citeren?

Door op de link 'Reageer' te klikken die onder elke reactie staat, wordt automatisch die reactie als citaat opgenomen.

Reageer