Feedback over het Serviceforum

  • 10 February 2014
  • 458 reacties
  • 16279 Bekeken


Toon eerste bericht

458 reacties

Hallo, ik kom pas kijken op dit forum. Ik zie dat dit topic een jaar geleden is gestart. Wil je reageren dan moet je helemaal naar het eind scrollen. Kan de volgorde niet anders, dus de nieuwste reacties boven.
Andere vraag: hoe kan je in een reactie een stukje van de tekst van de schrijver citeren?
Dat doe ik toch niet, gewoon een cynische reactie, voor iedereen duidelijk 😃
Badge
@ Pe_pe, jammer dat het (nog) niet is opgelost . Ik stuur je signaal opnieuw door.

@Macca728, het is niet de bedoeling dat je je voordoet als een NS medewerker/moderator. Wij weten dat je geen NS medewerker bent, maar andere forumleden niet. Dank!
Reputatie 6
Badge +2
Als je op het forum een link probeert te plaatsen die het &-teken bevat, wordt daar automatisch & van gemaakt, waardoor de link natuurlijk niet meer (goed) werkt. Erg irritant.
Vijf maanden verder, het forum sloopt nog steeds alle links waar een &-teken in staat bij gebruik van de url-tags

Gewoon geen tags gebruiken, wel zo makkelijk.
Reputatie 7
Badge
Haha

We lossen het gelijk op met de wifi problemen en de webshop problemen. 2016 is de planning


Wouw in 2016 is het misschien opgelost. Is dat begin 2016 of wat later dat jaar?

Ik raad niet aan om Macca728 hierboven serieus te nemen. Hij is namelijk geen medewerker van het NS Webcare-team en hij kan er ook niks over zeggen.
Haha

We lossen het gelijk op met de wifi problemen en de webshop problemen. 2016 is de planning


Wouw in 2016 is het misschien opgelost. Is dat begin 2016 of wat later dat jaar?
Haha

We lossen het gelijk op met de wifi problemen en de webshop problemen. 2016 is de planning
Stoot je lange neus niet tegen je beeldscherm.
Geduld we zijn er druk mee bezig...
Als je op het forum een link probeert te plaatsen die het &-teken bevat, wordt daar automatisch & van gemaakt, waardoor de link natuurlijk niet meer (goed) werkt. Erg irritant.

Vijf maanden verder, het forum sloopt nog steeds alle links waar een &-teken in staat bij gebruik van de url-tags
Reputatie 2
Ik merk trouwens dat het forum op mobiele platformen nogal vaak problemen heeft. Ten eerste is inloggen niet mogelijk, tenzij je gaat via de password-reset-link. Daarnaast krijg je als je gebruik maakt hiervan al snel pagina's met token-error meldingen, waarna je soms wel soms niet het forum kan gebruiken.

Ik heb dit ondervonden met meerdere apparaten met android en windows phone, met meerdere browsers waaronder firefox, chrome en opera.
*Schopje*

Wellicht ligt het aan mij, maar ik merkte volgens mij net nog een bugje. Als ik klik op "Markeer forums als gelezen" (hoofdpagina, onderaan) dan gebeurt er.... niks. Sowieso, als ik een forum heb bekeken dan is er geen feedback te zien in de vorm van een veranderde icoonkleur dat ik het topic heb gelezen. Ik mis deze functie (die je hebt in andere forumsoftware) wel om eerlijk te zijn.

Verder nog paar kleine (niet zo heel spannende) puntjes: Ik merk soms bij het laden van het forum een enige traagheid, laadtijd kan soms oplopen tot een seconde. Ook zijn de iconen op de website (nog) niet geoptimaliseerd voor Retina of HiDPI schermen, maar ik geef eerlijk toe dat dat geen grote ramp is 😉.
Reputatie 6
Badge +2
Zijn er topictitels die vermeden moeten worden omdat ze dit soort fout geven, bijvoorbeeld met een euroteken, of eindigend op een getal?
Het topic over het perronkaartje, werkt nu wel. De titel is aangepast in "Perronkaartje kost 27,50 euro", zonder euroteken...
Reputatie 6
Badge +2
Het draadje "Vraag: Perronkaartje kost € 27,50?" geeft een foutmelding (met de weinig informatieve tekst "Er is iets fout gegaan."), waardoor het gelezen noch beantwoord kan worden.
Ik zie wel dat bijv. https://forum.ns.nl/a-15/a-331 leidt naar dit topic https://forum.ns.nl/welkom-15/feedback-over-serviceforum-331. Het probleem bij het andere topic https://forum.ns.nl/stel-vraag-14/perronkaartje-kost-2750-4788 houdt misschien verband met de 2750 in de url.

Update: https://forum.ns.nl/welkom-15/test-ivm-bug-2750-4807 werkt wel gewoon.
Een paar sneltoetsen aanbrengen zodat je teksten kan markeren, onderstrepen, vet maken e.d. ?

Als je een topic begint, je de keuze geven in welk subforum je het kan plaatsen.

En het weglaten van PS IK heb je topic verplaatst naar .... om de vindbaarheid te vergroten , totaal overbodige en irritante mededeling om elke keer te lezen.

Het Markeren van antwoorden overlaten aan de vraagsteller of desnoods in overleg, nu staan er veel foute antwoorden gemarkeerd.
Reputatie 2
Oh, excuus, dan ligt het aan mijn ouderwetsheid. ;)

Nee, het ligt niet aan je ouderwetsheid. ;)

Het mag niet afhankelijk zijn van welk pc/smartphone/tablet/browser je hebt. Er is duidelijk iets aan de hand. Ik kan het ook niet lezen!
Oh, excuus, dan ligt het aan mijn ouderwetsheid. 😉
Dat draadje kan ik wel openen op mijn smartphone, niet op mijn computer nee.
Het draadje "Vraag: Perronkaartje kost € 27,50?" geeft een foutmelding (met de weinig informatieve tekst "Er is iets fout gegaan."), waardoor het gelezen noch beantwoord kan worden.
Reputatie 6
Badge +2
Ik zie het.
Ik bedoel als je de url-tags gebruikt: Zo.

En als je de tekst opnieuw wijzigt, kun je amp; wel weghalen, maar het komt daarna meteen weer terug.
Reputatie 6
Badge +2
Als je op het forum een link probeert te plaatsen die het &-teken bevat, wordt daar automatisch & van gemaakt, waardoor de link natuurlijk niet meer (goed) werkt.
Even een test:
http://forum.ov-ervaringen.nl/viewtopic.php?f=34&t=419.
Hij wordt wel omgezet, maar dat is bij bewerken van de tekst eenmalig (je krijgt dus niet &), en hij werkt in dit voorbeeld nog steeds.
Als je op het forum een link probeert te plaatsen die het &-teken bevat, wordt daar automatisch & van gemaakt, waardoor de link natuurlijk niet meer (goed) werkt. Erg irritant.
Beetje vreemd dat NS medewerkers zelf bepalen of een vraag beantwoord is. Lijkt mij logischer als de vraagsteller zelf bepaald of zijn/haar vraag is beantwoord


Volgens mij kunnen auteurs dat zelf ook aangegeven, net als natuurlijk de moderatoren dat kunnen. Op zich vind ik het niet vreemd, want als er veel verschillende antwoorden zijn, zal er toch iemand het exact moeten uitzoeken of zie ik het verkeerd? En als er veel vragen onbeantwoord blijven, dan geeft dat ook niet het gevoel dat het een actief forum is of zie ik het verkeerd in dit geval.
Ook al ben ik NS-medewerker, ik kan geen vragen waar ik op reageer als beantwoord geven overigens.

Reageer