OV-fiets wel ingeleverd, maar krijg e-mails dat dit niet het geval is

  • 1 October 2014
  • 53 reacties
  • 4444 Bekeken


Toon eerste bericht

53 reacties

Hallo Wouter Schram, welkom op het NS Serviceforum!

Je kunt jouw verhaal het beste even mailen naar info@ov-fiets.nl of vul dit contactformulier in. Dan komt het gelijk bij de goede afdeling terecht en kan het zo snel mogelijk voor je worden afgehandeld. Succes!
Reputatie 7
Badge +4
U kunt een tweet zenden naar @ns_online.

Er zijn meer mogelijkheden buiten de telefoon om:

http://www.ns.nl/klantenservice/contact
Helaas heb ook ik dit probleem ondervonden. Ik heb mijn fiets afgelopen zaterdag gehuurd op Amsterdam Centraal Westzijde, en zaterdagnacht rond 01.00 uur teruggebracht. Ik moest de fiets boven neerzetten, wat ik ook heb gedaan. Kan dit via internet opgelost worden? (Ik verblijf momenteel in het buitenland)
Hoi Julie, welkom op het forum.

Ik raad je aan om even telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van OV-fiets via het telefoonnummer 030-751 51 55. In het keuzemenu kies je dan voor optie 2 en vervolgens voor optie 3.
Beste NS,

hier nog een. Ik heb op zondag 27 december 2 OV-fietsen gehuurd op mijn abonnement op station Culemborg. Een fiets is ingeleverd op dezelfde dag, de tweede fiets ingeleverd op dinsdag 29 december. Toch heb ik op 30 december een mail gekregen dat ik een OV-fiets langer dan drie dagen in mijn bezit heb. Ik vermoed dat het bij de eerste fiets mis is gegaan, de kaart werkte niet en het ging uiteindelijk zelfs zo ver dat het alarm van de fietsenstalling begon te loeien. Uiteindelijk via de intercom opgelost en zou de fiets ingeleverd moeten zijn. Kan dit opgelost worden?
Sinds kort is OV-fiets ook telefonisch bereikbaar. Je kunt NS Klantenservice dag en nacht telefonisch bereiken op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Vervolgens kun je in het keuzemenu kiezen voor 2 en vervolgens 3.
Hallo! nog een rake klap hier, met precies hetzelfde. Wie kan mij uit de brand helpen?

Alvast hartelijk dank
@jaarsm Zou je een privebericht kunnen sturen met NAW-gegevens, OV-chipkaartnummer en tijdstip van terugbrengen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen. Een privebericht stuur je door op de naam van de moderator te klikken en vervolgens 'stuur bericht'.
Héy Brian, ik heb nog steeds geen bericht dat mijn fiets al terecht is???? ik hoop dat dit wel het geval is??
Ik wil je adviseren om hierover contact op te nemen met OV-fiets. Je kunt hen bereiken door een e-mail te sturen naar info@ov-fiets.nl.
Ik heb ook een email gekregen met het bericht dat ik al meer dan 3 dagen een OV fiets in gebruik heb. Niet juist!
Met wie kan ik contact opnemen?

PS: Fijn dat hier aandacht aan wordt besteedt. Aan de overige reacties hier te zien wordt dit soort misverstanden soepel opgelost...daar hoop ik ook op.
@jaarsm Zou je een privebericht kunnen sturen met NAW-gegevens, OV-chipkaartnummer en tijdstip van terugbrengen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen. Een privebericht stuur je door op de naam van de moderator te klikken en vervolgens 'stuur bericht'.
Ook ik heb hetzelfde probleem! vrijdag 9 januari een OV fiets gehuurd en deze een uurtje later weer terug gebracht op Amsterdam Centraal omdat het slot niet functioneerde (fietssleutel afgeknapt), wel laten scannen zodat de fiets weer als 'ingeleverd' te boek zou staan. Op 12 januari heb ik een email ontvangen met het bericht dat mijn OV-fiets meer dan 3 dagen in gebruik is. Hoe kan ik dit zsm ongedaan krijgen?! Dank voor de hulp!
Yes! Daar was dan op 13 november toch eindelijk een reactie. Het wordt opgelost. Voor november ontvang ik wel een gepeperde rekening (de correctie kan blijkbaar niet meer worden doorgevoerd), maar die wordt in december weer rechtgezet. Nou ja, vooruit dan maar..... als ik dat nu aankaart ben ik weer twee weken verder.
Toch mag er wel eens wat aan de service worden gedaan; de klantvriendelijkheid is stukken beter geweest.
Vanavond nog maar weer eens een mailtje gestuurd; de VIJFDE inmiddels. Tot op heden NUL reactie!
Dit is echt niet leuk meer! Het is nu bijna 2 weken geleden dat ik de fiets heb geleend EN terug gebracht. Wordt dit nog opgelost?
Badge
Ik heb ook nogsteeds niks vernomen over mijn 'niet goed ingeleverde fiets', ook niet van Klaas-Jan NS nadat ik een privé bericht heb gestuurd met mijn gegevens. Heb ook al meerdere malen gemaild naar info@OV-fiest.nl maar geen reactie. Verder is het onmogelijk om contact op te nemen met OV-fiest aangezien er geen telefoon nummer bestaat voor vragen/opmerkingen.

Ik hoop dat dit probleem zsm wordt opgelost.


Ik heb zojuist even ingelogd op Klaas Jan zijn account. Ik stuur je gegevens even door naar de desbetreffende afdeling. Zodra ik meer weet, stuur ik je een privébericht
Ik heb ook nogsteeds niks vernomen over mijn 'niet goed ingeleverde fiets', ook niet van Klaas-Jan NS nadat ik een privé bericht heb gestuurd met mijn gegevens. Heb ook al meerdere malen gemaild naar info@OV-fiest.nl maar geen reactie. Verder is het onmogelijk om contact op te nemen met OV-fiest aangezien er geen telefoon nummer bestaat voor vragen/opmerkingen.

Ik hoop dat dit probleem zsm wordt opgelost.
Ik kan hier nog een aan toevoegen.
Op 31 oktober j.l. heb ik een ov-fiets geleend op station Zoetermeer Oost (kluisjes). Om ca 21.00 uur diezelfde dag heb ik de fiets (in goede staat) terug gebracht en in een kluisje geplaatst. Het viel me op dat daarna het rode lampje op de deur bleef branden (ipv naar groen te verspringen, fiets weer beschikbaar). De deur was echter goed vergrendeld en op het display stond inmiddels weer de 'welkoms' boodschap "plaats kaart in de gleuf" (o.i.d.). Geen waarschuwing dat er iets niet goed zou zijn gegaan.

Op 3 november kreeg ik echter een mailtje dat de fiets niet zou zijn terug gebracht. Ik heb daar diezelfde avond op gereageerd, via mijndeurtotdeur. Daarop heb ik, behalve de standaard bevestiging, geen reactie gehad.
Op 6 november kreeg ik opnieuw een herinnering dat de fiets niet was terug geplaatst. Ook daarop heb ik een reactie gestuurd, weer zonder antwoord te ontvangen.
Op 7 november heb ik nog een keer geprobeerd, weer via mijndeurtotdeur, maar ook nu geen reactie.
Daarna een poging via de gewone mail. Wellicht levert dat, na een week proberen, wel een reactie op.
Ik maak al geruime tijd gebruik van de ov-fiets, in de regel naar grote tevredenheid. Dat wil graag zo houden.
Welkom op ons forum kit3010. Je mag mij een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, e-mailadres, kaartnummer en (eventueel) het fietsnummer van de OV-fiets. Ik zal dan kijken wat ik voor je kan doen.
Ook ik heb hetzelfde probleem! Donderdag 6 november een OV fiets gehuurd en deze vrijdag ochtend weer terug gebracht op Amsterdam Centraal en laten scannen zodat de fiets weer als 'ingelverd' te boek zou staan. Op 9 november heb ik een email ontvangen met het bericht dat mijn OV-fiets meer dan 3 dagen in gebruik is. Hoe kan ik dit zsm ongedaan krijgen?! Dank voor de hulp!
@Joost88, kan je mij een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, e-mailadres, kaartnummer en het fietsnummer van de OV-fiets? Dan ga ik kijken of ik je verder kan helpen.
Ik heb hetzelfde probleem. Op vrijdag 24 oktober heb ik een OV-fiets gehuurd bij fietswinkel Aon de Stasie bij het station in Maastricht en een dag later deze fiets ingeleverd. Bij het inleveren heeft de medewerker van de winkel mij verzekerd dat hij de fiets nog zou scannen, maar deed dit niet ter plekke, omdat ik mijn trein moest halen ben ik er vanuit gegaan dat hij dit nog zou doen. Na het krijgen van een eerste mailtje van OV fiets waarin mij werd verteld dat ik mijn fiets diende in te leveren heb ik gebeld met de fietswinkel en konden ze mij verzekeren dat ze alle fietsen aan het einde van de dag nogmaals scannen en dat dit opgelost diende te worden door OV fiets. Hierna heb ik direct een mail gestuurd naar info@ov-fiets.nl om deze situatie uit te leggen. Vandaag heb ik echter een tweede mail gekregen waarin wordt vermeld dat ik de fiets nog steeds in bezit zou hebben en 250 euro eigen risico kwijt kan raken. Ik heb vandaag direct een nieuwe mail gestuurd maar zou ook graag via deze weg geholpen willen worden.

Mvg Joost
@Krista1 De afhandeltijd van e-mail is op dit moment langer dan normaal bij OV-fiets. Mijn collega Thijs NS gaat je privebericht zsm oppakken en kijken wat er aan de hand is.
Bedankt ThijsNS, Ik heb je vanochtend een privébericht met de gegevens gestuurd. Ik heb vandaag verder diverse pogingen gedaan om echt contact te krijgen met OV-fiets. Het enige contact dat er mogelijk is met OV-fiets is info@ov-fiets.nl. Maar daar had ik al bot gevangen met een automatische reply-mail dat men mijn vraag gaat beantwoorden, steeds weer ondertekent door Rob Sluijsman. info@ov-fiets.nl genereert alleen automatische e-mails. Dit gebeurt ook als ik de mail stuur na inloggen via van deur tot deur. Ook diverse fietsstallingen die gelieerd zijn met OV-fiets blijken als ik doorvraag geen contact met OV fiets te hebben, anders dan via die info-mail. Ook ben ik na de reactie van macca728 verder op dit forum gaan zoeken, bv het verhaal van DPH is voor mij erg herkenbaar. Het verloop van dat verhaal is erg bemoedigend voor het leggen van contact via de info-mail van OV fiets. Wat kan ik verder nog ondernemen? Is er geen andere contactmogelijkheid?
Nee ThijsNS, OV Fiets reageert niet op emails, dat is mede het probleem.

Maar ja die regen van klachten valt hier niet op....
Krista1, kun je mij een privébericht sturen met je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, e-mailadres, kaartnummer en kaartnummer?
Overigens is OV-fiets wel bereikbaar via mail, maar dan op info@ov-fiets.nl.

Reageer