Dinsdag 23 september mij aangemeld voor OV-fiets, omdat ik die de woensdag erop goed kon gebruiken. Die woensdag ging het uitlenen al moeilijk omdat de automatische fietsenstalling bij het NS station van Maarssen mijn OV-kaart niet herkende. Via de intercom werd dat uiteindelijk wel geregeld. De fiets 's middags teruggebracht in een fietskluis bij het NS station van Maarssen. En de display gaf aan dat de fiets goed was geretourneerd. Zaterdag 27 september een (m.i. onterechte) mail van OV-fiets dat mijn fiets niet was teruggebracht. Direct een mail gestuurd via de mijndeurtotdeur site. Vandaag een tweede mail: als ik de fiets niet binnen twee weken retourneer, wordt er een borg van E250 in rekening gebracht.
Tot zover mijn kennismaking met OV-fiets. Ik heb geen enkel mogelijkheid effectief contact te leggen met OV-fiets, er wordt geld in rekening gebracht zonder dat ik er iets tegenin kan brengen en ik heb geen enkel bewijs dat ik de fiets weer heb ingeleverd. Ik ben dus volledig overgeleverd aan de systemen van OV-fiets (die mij tot nu toe niet betrouwbaar overkomen) en de welwillendheid van een medewerker van OV-fiets om een en ander uit te zoeken. Met een responstijd van iedere keer 5 dagen verwacht ik dat dit erg lang gaat duren en in vrees het ergste voor het eindresultaat. Totdat dit is afgehandeld zal ik in ieder geval geen OV-fiets meer gebruiken. Ik kijk wel uit!
OV-fiets wel ingeleverd, maar krijg e-mails dat dit niet het geval is
Bladzijde 3 / 3
Ik heb een vergelijkbare ervaring . Ik heb afgelopen zondag 19 oktober voor de eerste keer 2 fietsen geleend bij de zelfservice huurlocatie/automatische fietsenstalling bij het NS station van Almere Centraal. Beide fietsen heb ik ‘smiddags weer teruggebracht in de zelfservice huurlocatie/automatische fietsenstalling bij het NS station van Almere Centraal en vervolgens beide sleutels in één sessie weer in de sleutelkast gedeponeerd. nu krijg ik 22 oktober een onterechte mail dat ik de fiets nog niet heb teruggebracht: ‘U heeft uw OV-fiets nu meer dan 3 dagen in gebruik. Dat betekent dat u vanaf nu een toeslag van € 5 betaalt per 24 uur. Die komt bovenop de dagelijkse ritprijs.
We raden u aan om uw OV-fiets één dezer dagen terug te brengen. Zo beperkt u onnodige kosten.
Met vriendelijke groeten,Rob Sluijsmans. Operationeel Manager Klantenservice Dit bericht is ‘automatisch aangemaakt en verstuurd. U kunt hier helaas niet op reageren (zie onderstaande uitleg)’
Ik heb wel direct een mail gestuurd maar dat heeft volgens de mail zelf geen zin, omdat teruggezonden berichten niet worden gelezen. Er is geen enkel mogelijkheid effectief contact te leggen met OV-fiets, en als klant heb ik geen enkel bewijs dat ik de fiets weer heb ingeleverd. Inge NS of Laura NS ik zie dat jullie vergelijkbar gevallen hebben geholpen. Zouden jullie mij ook willen helpen? Ik heb geen toestemming om jullie privé berichten te sturen. Ook heb ik de nummers van de sleutels en de fietsen niet genoteerd.
We raden u aan om uw OV-fiets één dezer dagen terug te brengen. Zo beperkt u onnodige kosten.
Met vriendelijke groeten,Rob Sluijsmans. Operationeel Manager Klantenservice Dit bericht is ‘automatisch aangemaakt en verstuurd. U kunt hier helaas niet op reageren (zie onderstaande uitleg)’
Ik heb wel direct een mail gestuurd maar dat heeft volgens de mail zelf geen zin, omdat teruggezonden berichten niet worden gelezen. Er is geen enkel mogelijkheid effectief contact te leggen met OV-fiets, en als klant heb ik geen enkel bewijs dat ik de fiets weer heb ingeleverd. Inge NS of Laura NS ik zie dat jullie vergelijkbar gevallen hebben geholpen. Zouden jullie mij ook willen helpen? Ik heb geen toestemming om jullie privé berichten te sturen. Ook heb ik de nummers van de sleutels en de fietsen niet genoteerd.
Toch even melden: "Inge NS" heeft het opgepakt en laten uitzoeken. De fiets is nu administratief "ingeleverd" op dezelfde dag. IK ben blij! :D
Hmm, dat neemt toch wel zo veel weg van mijn opmerkingen over OV-fiets dat ik het nog een keer ga proberen.
Bedankt Inge!!
Hmm, dat neemt toch wel zo veel weg van mijn opmerkingen over OV-fiets dat ik het nog een keer ga proberen.
Bedankt Inge!!
Welkom op het forum roelofvredeveld!
Ik kan me voorstellen dat je baalt van deze situatie. Kan je mij in een privébericht je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, e-mailadres, kaartnummer, klantnummer (en indien je dit nog weet) fietsnummer doorgeven? Dan ga ik kijken of ik iets voor je kan betekenen.
P.s. Ik heb de titel van je topic iets aangepast, om de vindbaarheid te vergroten.
Ik kan me voorstellen dat je baalt van deze situatie. Kan je mij in een privébericht je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, e-mailadres, kaartnummer, klantnummer (en indien je dit nog weet) fietsnummer doorgeven? Dan ga ik kijken of ik iets voor je kan betekenen.
P.s. Ik heb de titel van je topic iets aangepast, om de vindbaarheid te vergroten.
Bladzijde 3 / 3
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.