Bij wie moet ik nu het te veel betaalde terug halen. Ritje koste 20 euro.
En waarom die totaal niet logische entree van poortjes op een NS station.
Beste antwoord door Tochjo
Bekijk origineelBeste antwoord door Tochjo
Bekijk origineelHet is helemaal geen ICT probleem, het probleem is dat de verschillende vervoerders niet uit een verdeelsysteem zijn gekomen op routes waar meerdere vervoerders op rijden. Technisch hoeft het onderscheid er helemaal niet te zijn, zo moeilijk is het niet om 1 systeem te hanteren.
Overigens reageerde je op een topic van 4 jaar geleden.
Bij de huidige incheck in amersfoort achterzijde is het totaal niet duidelijk waar je je bij aanmeldt: alle poortjes zijn hetzelfde. Ook ik ben hier bij de verkeerde vervoerder ingecheckt, zonder me dit te realiseren.
Als je goed kijkt dan zie je wel degelijk bij welk poortje je moet in/uitchecken. Eeen kwestie van goed opletten.
Er is een tijd geleden (4 jaar?) een proef geweest waarbij je niet hoefde over te stappen tussen NS en Connexxion voor reizen tusssen Amersfoort en Ede-Wageningen (vergelijk Gouda - Alphen a/d Rijn met R-net).
Dan maakte het bij betreden of verlaten van het station ook niet uit welk poortje je gebruikte, en de overstappaaltjes op de perrons waren dus ook weggehaald. Blijkbaar was het geen succes, want enkele maanden later is alles teruggedraaid. Hoe het (tegenwoordig) zit met de herkenbaarheid/vindbaarheid van de poortjes weet ik niet.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.