beantwoord

Station Amersfoort aanmelden

  • 29 October 2016
  • 34 reacties
  • 2223 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 3
Badge
Ik vind het persoonlijk ook wel duidelijk maar kan me goed voorstellen dat de minder ervaren reiziger zich vergist.
Ga eens op een willekeurig poortjesstation en kijk eens hoeveel mensen daar niet lijken te weten dat ze de scanner moeten gebruiken die aan de RECHTERkant van het poortje zit (nog afgezien van de vraag of dat voor linkshandigen wel zo voor de hand ligt...). Of hoeveel mensen wanhopig met een e-ticket over een incheckscanner bewegen die geen papier kan uitlezen. Dan kun je wel zeggen "Voor mij is het duidelijk", of "Voor de meeste mensen is het duidelijk", maar als 1 promille van alle reizigers het niet snapt of zich vergist, zijn dat er toch altijd nog duizend per dag (of vijfhonderd, als je ervan uitgaat dat die miljoen reizigers per dag van NS in het algemeen zowel heen als terug gaan).

Ik vind dus niet dat het hele systeem niet deugt of niet duidelijk is, maar ik vrees wel dat er altijd een groep mensen zal blijven die er om wat voor reden dan ook moeite mee hebben. Onervaren reizigers, mensen die zich inderdaad niet realiseren dat er verschillende vervoerders zijn, mensen die niet kunnen zien bij welke vervoerder ze inchecken (is dat voor visueel gehandicapten op een of andere manier herkenbaar????). Of mensen die zich gewoon vergissen; zou mij ook kunnen overkomen. En dan zou je het toch met een minimum aan gedoe moeten kunnen rechtzetten.

Maar het begint er toch echt mee dat je als principe gewoon bij elke vervoerder voor elke reis zou moeten kunnen in- en uitchecken...
Reputatie 7
Badge +2
De situatie aan de achterzijde van Amersfoort is inderdaad nogal verwarrend, zeker voor de wat minder regelmatige reiziger. Je loopt recht op de poortjes van Connexxion af, en om bij NS in te checken moet je dus goed opletten dat je het juiste poortje kiest. Volgens NS is er overigens niks aan de hand en is de situatie gewoon logisch.
Aan de voorzijde van het station is de situatie overigens net zo onlogisch, daar mag je als NS-reiziger ook een extra slinger maken.
Reputatie 7
Badge +3
@mfreeze
Ik vind het in Amersfoort allemaal heel duidelijk.

Ik ook. Maar als het voor iedereen duidelijk was, bestond dit topic niet denk ik ;)

Er zijn gewoon best veel mensen die überhaupt niet eens weten dat er meerdere vervoerders rijden op het spoor en dat daar andere procedures voor gelden. Die zien een poortje, houden hun pasje er tegenaan, zien "Ingecheckt" en stappen in. Kun je wel zeggen "eigen schuld", en is het voor een deel ook wel, maar je kunt ook als bedrijf proberen het zo makkelijk mogelijk te maken voor je klanten.
Welkom chris44 op het NS Serviceforum,

Als je het advies van Tochjo opvolgt dan zal je alle teveel gemaakte kosten terug moeten krijgen. Voor de reis van NS mag je mij ook een privébericht sturen zodat ik de 20 euro kan verrekenen met de ritprijs. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.
@mfreeze
Voor die proef moeten mensen zich eerst gaan aanmelden. Daar komt dus niets van terecht. Ik vind het trouwens ook een totaal overbodige proef.
@mfreeze
Ik vind het in Amersfoort allemaal heel duidelijk.
Reputatie 6
Badge +2
Zie https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/pilot-valleilijn-niet-meer-per-vervoerder-in-uitchecken-5937/index2.html#post173152 e.v.
Reputatie 7
Badge +3
De situatie aan de achterzijde van Amersfoort is inderdaad nogal verwarrend, zeker voor de wat minder regelmatige reiziger. Je loopt recht op de poortjes van Connexxion af, en om bij NS in te checken moet je dus goed opletten dat je het juiste poortje kiest. Volgens NS is er overigens niks aan de hand en is de situatie gewoon logisch.

Er zou toch een proef zijn waarbij er niet meer per vervoerder in- en uitgecheckt hoeft te worden rond Amersfoort/Valleilijn? Hoe staat het daarmee?
Badge +3
In Amersfoort staan poortjes van NS en van Connexxion. Connexxion is de vervoerder die de treindienst tussen Amersfoort en Ede-Wageningen verzorgt (onder de naam Valleilijn).

Het is belangrijk dat u bij het juiste poortje incheckt: als u met NS reist, checkt u in bij een poortje van NS. Als u met Connexxion reist, checkt u in bij een poortje van Connexxion. U kunt het juiste poortje herkennen aan de logo's boven de poortjes, het logo op het schermpje van het poortje en de kleur van het vlak met de kaartlezer (NS gebruikt geel, Connexxion blauw):

(Bovenstaande foto is van vlak voor de poortjes in gebruik genomen werden, toen de poortjes voor Connexxion nog niet werkten en er een paal stond voor reizigers die met Connexxion wilden reizen. Nu zijn de linker drie poortjes op de foto in gebruik door NS en de rechter twee poortjes in gebruik door Connexxion.)

U moet contact opnemen met NS om de ontbrekende check-in te corrigeren. Dat kan via dit formulier. Het kan ook direct via de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

U moet ook contact opnemen met Connexxion, omdat dat bedrijf bij het inchecken het instaptarief heeft ingehouden terwijl u niet met Connexxion gereisd hebt.

Reageer